Visst är SD rasister?
Jag tycker i alla fall de. När man menar att människor av annat ursprung inte är möjliga att integrera i det svenska samhället kan jag faktiskt inte se det på något annat sätt.
Jag tycker i alla fall de. När man menar att människor av annat ursprung inte är möjliga att integrera i det svenska samhället kan jag faktiskt inte se det på något annat sätt.
Många av dem är rasister, ja, men inte alla. En del av dem är bara lite blåsta.
Det är oerhört naivt hur man kan påstå att ingen inom SD är rasist.
SD med sin rasistiska underton är en skam för Sverige.
SD med sin rasistiska underton är en skam för Sverige.
Att inte vilja ta hit folk av annan härkomst är i min värld rasism.
Att inte vilja ta hit folk av annan härkomst är i min värld rasism.
Tror inte längre på denna tråd.
Känns mer som "vanliga frågor/påståenden" sverigedemokraten svarar. Propaganda i långa rader..
Live well but dont prosper.
Propaganda i långa rader? Jag brukar förvisso skriva ganska långa svar och inlägg (särskilt om det är ämnen som intresserar mig).
Men propaganda? Det är ju verkligheten. Och jag försöker förklara tydligt, och frågar efter tydliga specificerade svar, eftersom den mesta "propagandan" åt andra hållet alltid är så fruktansvärt ospecificerad och luddig.
Förtydliganden brukar mest specificeras ungefär som att "SD är rasister, det vet ju alla!". Jag blir bara så trött på allt pajkastande. Kan vi inte koncentrera oss på att konstruktiv och konkret kritik?
Propaganda i långa rader? Jag brukar förvisso skriva ganska långa svar och inlägg (särskilt om det är ämnen som intresserar mig).
Men propaganda? Det är ju verkligheten. Och jag försöker förklara tydligt, och frågar efter tydliga specificerade svar, eftersom den mesta "propagandan" åt andra hållet alltid är så fruktansvärt ospecificerad och luddig.
Förtydliganden brukar mest specificeras ungefär som att "SD är rasister, det vet ju alla!". Jag blir bara så trött på allt pajkastande. Kan vi inte koncentrera oss på att konstruktiv och konkret kritik?
Nej, jag ser inte den rödgröna politiken som kommunistisk.
Ska man dra saker till sin spets och hitta "smutskastande" historik, så är V helhjärtade kommunister, S förespråkar rasbiologi, och SD är rasister.
Eller så kan man försöka se partierna och deras politik, istället för att föröka kasta skit på varandra. Det är ett av politikens problem idag. De flesta partierna ägnar mer tid till smutskastning av sina motståndare (oavsett blocktillhörighet och partifärg), än till att försöka driva fram någon vettig politik.