• Anonym (Ej SD)

Visst är SD rasister?

Jag tycker i alla fall de. När man menar att människor av annat ursprung inte är möjliga att integrera i det svenska samhället kan jag faktiskt inte se det på något annat sätt.

• Svar på tråden Visst är SD rasister?
  • lövet2

Många av dem är rasister, ja, men inte alla. En del av dem är bara lite blåsta.

• Upptagenmeninte
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-16 12:42:06 följande:

Det är oerhört naivt hur man kan påstå att ingen inom SD är rasist.

Har någon här påstått att ingen inom SD är rasist? I så fall har jag missat det.

Det finns säkert X antal personer inom SD är inners inne är rasister. Precis som det säkert finns X antal personer inom Socialdemokraterna som inners inne är rasister, osv.

Idioter finns överallt, tyvärr. Det intressanta är vad politiken är förankrad i och hur DAGENS politik ser ut (inte vad parti X hade på partiprogrammet för tiotals år sedan).

Att SD har växt så explotionsartat har givetvis gett X antal personer med kassa åsikter möjlighet att smita in i partiet (konstigt vore väl annars). Huvudsaken är att de gallras bort och sparkas ut med tiden.

Och nej, jag är ingen SD-politiker (om någon nu skulle få för sig det).
  • Upptagenmeninte
    Anonym (Usch) skrev 2015-06-16 13:41:43 följande:
    ...Att tro att vissa människor är ex mer våldsbenägna bara för att deras föräldrar är invandrare är dock rasistiskt. 
    Var inom SD hittar du dylik information? Ja, alltså att någon person skulle vara mer våldsbenägen pga att deras förälder är invandrare eller av någon viss "ras" (vilket väl måste vara ett kraf för att det ska klassas "ras-istiskt"?).

Däremot är det ju ett faktum att det brottslighet och t.ex. rån och misshandel är betydligt vanligare i segregationsområden som Rosengård, Botkyrka, Husby, osv.

Hur många polisbilar, ambulanser och brandbilar stenas i "helsvenska" bostadsområden, i jämförelse med segregationsområden?

Hur många bilar eldas årligen upp i Botkyrka, kontra ett genomsnittligt bostadsområde som inte är präglat av segregationsproblematik?

Att påpeka de extrema skillnaderna i brottslighet är inte rasistiskt, det är realistiskt. Vi måste våga prata om problemen om vi ska kunna lösa något. Att gräva ner huvudet i sanden löser ingenting.

Och nej, jag har aldrig sagt att ovanstående skillnader i brottslighet beror på hudfärg eller något annat knäppt. Det beror på den urkassa integrationen som fallerat totalt. Arbetslösheten är skyhög, de som bor i dessa områden känner till stor del att de står utanför samhället. Därför "gör de revolt" mot samhället. Det är betydligt lättare att skapa sig en (kortsiktig) framtid inom den organiserade kriminaliteten om man bor i dessa områden, än att med dålig svenska och dåliga betyg kunna få ett arbete.

Dålig svenska... eftersom till och med lärarna bryter och talar "förorts-svenska". Visst inte, inte alla, men i alla fall en hel del. Dåliga betyg eftersom skolorna svämmar över av olika nationaliteter och stökighet. Se bara på resultatet i skolorna med segregationsproblem i Södertälje. De barnen HAR INTE samma möjligheter till en framtid och ett yrke som barnen i skolor som inte har segregationsproblem.

Det tycker jag är förjävligt. Vi kan ju inte ens ta hand om och integrera de som finns här. Hur i helsefyr ska vi kunna ta emot och integrera över hundratusen till årligen? Det finns inte en enda plan för hur det ska fungera. Det finns inte en enda kalkyl för vad det kommer att kosta.

Det enda vi kan vara säkra på, det är att OM vi fortsätter med dagens invandrings- och integrationspolitik, så kommer mer och mer människor att hamna utanför samhället. Fler och fler bostadsområden kommer att omvandlas till nya Rosengård och Biskopsgård och Tensta och allt vad det är.

Varje år kommer fler områden att bli alltmer kriminaliserade. Läs www.svd.se/55-no-go-zoner-i-sverige och begrunda sedan om det är områden med segregationsproblematik som nämns som Polisens "No-go zoner".

Hur tror ni det kommer att se ut i Sverige om ytterligare 10-15 år med samma inriktning?

SD är det enda partiet som är villigt att ta tag i problemet och försöka vända på skutan. Så ja, jag röstar på SD. Nu, medan det fortfarande kan gå att vända utvecklingen. Om 15 år vågar jag inte ens tänka på hur svårt det måste vara att vända på utvecklingen.
  • Anonym (Ej SD)

SD med sin rasistiska underton är en skam för Sverige.

• Upptagenmeninte
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-17 01:43:29 följande:

SD med sin rasistiska underton är en skam för Sverige.

Kan du precisera mer exakt vad det är som är en skam för Sverige, vad är det som är "en rasistiskt underton"?

Kan du samtidigt också förklara var vi ska husera över hundratusen nya flyktingar årligen, när vi inte har bostäder?

Förklara för mig var jobben ska tas fram, så de kan få sysselsättning och försörja sig själva?

Om det är något som är en skam för Sverige, så är det debattklimatet vi har i landet. Vi kan en yttrandefrihet som krymper alltmer, och till och med facket sparkar ut medlemmar som röstar på "fel" politiskt parti. Det är faktiskt helt makalöst.
  • Anonym (Ej SD)

Att inte vilja ta hit folk av annan härkomst är i min värld rasism.

• Upptagenmeninte
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-17 02:18:18 följande:

Att inte vilja ta hit folk av annan härkomst är i min värld rasism.

Du menar att det är rasistiskt att inte vilja att hela världens alla fattiga ska kunna komma hit och ta del av vår outtömliga källa av välfärd? Vår skola, sjukvård och äldrevård räcker till för alla alla alla som vill komma till Sverige?

Vi har bostäder och jobb till alla? Och att säga något annat är "rasistiskt"?

I så fall har du inte en aning om vad rasism är. Rasism är något vidrigt, otrevligt och orätt. Att ta ansvar och försöka lösa ovanstående frågor är politik, och en nödvändighet om vi ska kunna ha någon välfärd framöver i Sverige överhuvudtaget.

Världen är inte svart och vit. Det är inte frågan om att alla ska antingen komma hit, eller att vi ska stänga gränserna helt och fullt. Vi måste se gråskalan däremellan, och försöka komma fram till var på gråskalan vi ska lägga oss. Var på gråskalan hittar vi en hållbar nivå av invandring.

Om du har missat det, så är dagens nivå av invandring fullständigt ohållbar i längden.
  • Anonym (Usch)

Tror inte längre på denna tråd.

Känns mer som "vanliga frågor/påståenden" sverigedemokraten svarar. Propaganda i långa rader..

Live well but dont prosper.

• Upptagenmeninte

Propaganda i långa rader? Jag brukar förvisso skriva ganska långa svar och inlägg (särskilt om det är ämnen som intresserar mig).

Men propaganda? Det är ju verkligheten. Och jag försöker förklara tydligt, och frågar efter tydliga specificerade svar, eftersom den mesta "propagandan" åt andra hållet alltid är så fruktansvärt ospecificerad och luddig. 

Förtydliganden brukar mest specificeras ungefär som att "SD är rasister, det vet ju alla!". Jag blir bara så trött på allt pajkastande. Kan vi inte koncentrera oss på att konstruktiv och konkret kritik?

• Anonym (Ej SD)
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-17 09:13:01 följande:

Propaganda i långa rader? Jag brukar förvisso skriva ganska långa svar och inlägg (särskilt om det är ämnen som intresserar mig).

Men propaganda? Det är ju verkligheten. Och jag försöker förklara tydligt, och frågar efter tydliga specificerade svar, eftersom den mesta "propagandan" åt andra hållet alltid är så fruktansvärt ospecificerad och luddig. 

Förtydliganden brukar mest specificeras ungefär som att "SD är rasister, det vet ju alla!". Jag blir bara så trött på allt pajkastande. Kan vi inte koncentrera oss på att konstruktiv och konkret kritik?

Jag vill ställa en fråga. Tycker du de rödgrönrosa partierna är kommunistiska? Om ja: Fullständigt legitimt för mig att då, följaktligen, kalla SD för rasister.
  • Upptagenmeninte
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-17 17:19:01 följande:
    Tycker du de rödgrönrosa partierna är kommunistiska?
    Nej, jag ser inte den rödgröna politiken som kommunistisk.

Ska man dra saker till sin spets och hitta "smutskastande" historik, så är V helhjärtade kommunister, S förespråkar rasbiologi, och SD är rasister.

Eller så kan man försöka se partierna och deras politik, istället för att föröka kasta skit på varandra. Det är ett av politikens problem idag. De flesta partierna ägnar mer tid till smutskastning av sina motståndare (oavsett blocktillhörighet och partifärg), än till att försöka driva fram någon vettig politik.
  • Anonym (Ej SD)
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-17 17:23:57 följande:

Nej, jag ser inte den rödgröna politiken som kommunistisk.

Ska man dra saker till sin spets och hitta "smutskastande" historik, så är V helhjärtade kommunister, S förespråkar rasbiologi, och SD är rasister.

Eller så kan man försöka se partierna och deras politik, istället för att föröka kasta skit på varandra. Det är ett av politikens problem idag. De flesta partierna ägnar mer tid till smutskastning av sina motståndare (oavsett blocktillhörighet och partifärg), än till att försöka driva fram någon vettig politik.

Men om man faktiskt anser att SD är rasistiskt, då är ju det en åsikt, eller? Inte någon allmän smutskastning.
  • Upptagenmeninte
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-17 17:27:28 följande:
    Men om man faktiskt anser att SD är rasistiskt, då är ju det en åsikt, eller? Inte någon allmän smutskastning.
    Visst. Men då borde man ju kunna visa varför, alltså mer exakt VAD det är som gör att du tycker det. Är det bara en åsikt i ryggmärgen, som du inte kan hitta någon försnkring till i verkligheten eller i deras politik, så faller ju det argumentet väldigt lätt i en diskussion.

Att något är så, för att jag tycker det, är ju inget kraftargument (om man säger så).
Svar på tråden Visst är SD rasister?