Kopparspiral.. vad tycker du?
Hur var det för DIG veckorna efter insättning?
Känns något annorlunda vid sex, vad?
Fördelar/nackdelar?
Hur var det för DIG veckorna efter insättning?
Känns något annorlunda vid sex, vad?
Fördelar/nackdelar?
Fy fan och aldrig mer igen säger jag. Jag blödde tre veckor i månaden och otroligt mycket, hade smärtor från helvetet och blev troligen kopparförgiftad fast den svenska vården påstår att man inte kan bli det. Kunde inte njuta av sex heller.
Hur var det för DIG veckorna efter insättning? Som vanligt
Känns något annorlunda vid sex, vad? Nej
Fördelar/nackdelar? Betydligt rikligare mens och de två första åren också ökad menstruationslängd (10 dagar första året, därefter 7, sedan återgick det till 5).
Det bästa preventivmedlet jag haft. Slapp alla hormoner
Vet inte riktigt. Den åkte ut av sig själv 1,5 veckor efter insättning. Kunde inte lita på att den skulle sitta ordentligt efter det så fick gå över till piller igen...
För mig funkar det inte:
Dels för att det gör överdjävla ont att sätta in den och den smärtan sitter i flera veckor. Jag har tydligen en svårjobbad vinkel på livmodertappen eller nåt sånt.
Men, om det hade varit det enda hade jag ändå kunnat härda ut men jag blödde för länge. Mer också men det kan jag leva med men framförallt för länge. Blev typ 2 veckor totalt. 3-4 dagar innan mensen kom igång, så mens nästan en vecka och så 3-4 dagar efter.
Har provat 3 ggr och nu blir det inte fler, men jag gillar den i teorin. För det funkar ju jättebra på en del.
Tål inga hormonpreparat och testade kopparspiral för ett år sen. Det bästa jag gjort! Blödde lite en vecka, efter det helt normalt blödnings mönster.
Märker inte av den. Nån enstaka gång kan mannen känna av trådarna i vissa sex ställningar, men inget som stör.