Hur fan kan de se 4 veckor fel? ?
I måndags var jag och gjorde rutinultraljud eller vad jag och mvc sköterska trodde var det.... För en månad sedan var jag på abort mottagningen för att tidsbestämda och boka in abort. Jag ville helst göra kirurgiskabort för att slippa var endel av processen. Lider just nu av förlossningsdeprission så kände att jag inte klarade av en medicinskabort. Då säger läkaren att det är alldeles försent för kirurgiskabort och att jag är runt vecka 14 och får genomgå en sen abort. Jag blev helt förstörd då jag trodde att jag var mellan vecka 9 och 12. Väl där sitter barnmorskan och berättar hur aborten görs och att det blir en mini förlossning. Två dagar senare skulle aborten ske. Jag klarade inte av tanken på en mini förlossningen, inte av fysiska själ utan psykiska. Så jag och min man kom överens om att vi behåller barnet fast det var tänkt att göra abort. Jag skriver in mig på MVC i tron om att jag är i då vevka 14 cirkus.
Barnmorskan bokar då in tid för rul i måndags väl där säger den barnmorskan att jag bara är i cirka vecka 15, en månad på dagen efter att abort läkaren sagt vecka 14. Jag är så ledsen nu och rent utav sagt förtvivlad. De har alltså räknat fyra veckor fel på abort mottagningen och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har redan blivit med kryckor pga foglossning och en herrans massa andra gravid sjukdomar.
Ville bara skriva av mig, vågar inte klaga till någon annan om mitt "löjliga" problem.....