• Anonym (fan..)

Bonusbarnen vill inte vara hos oss pga mig

Bonusbarnen har valt att flytta till deras mamma på heltid på grund av mig.

Finns gemensamma barn med i bilden också.

Hade ni valt och flytta för att inte eran sambon och bonusbarnets relation ska förstöras eller hade ni valt att fortsätta och på så sätt göra så bonusbarnet och barnets pappa inte träffas.. Är även syskon iblandad..

• Svar på tråden Bonusbarnen vill inte vara hos oss pga mig
  • Anonym (Mw)
    Anonym (Få honom att välja) skrev 2015-06-20 08:35:40 följande:

Många kvinnor i din sits tvingar mannen att välja mellan sina tidigare barn med en ex. och sina senare med dig, de flesta män väljer i det läget de senare barnen och den nya frun.

Så rent statistiskt har du en god chans att få honom att "släppa" dem. Det funkar INTE om ni inte har gemensamma barn, då väljer han sannolikt sina barn före dig och dina, men har ni gemensamma barn med så kan du "vinna". 

Min man tar hand om sina småbarn och beklagar sig samtidigt (i mina ögon) att han försummar sitt första barn, helt oförmögen att se vad han faktiskt har gett sitt första barn. Svårt.

Många som du, fhav, är rena idioter som påstår nåt annat. Rent statistiskt sett.
  • Anonym (Mw)

Direkt svar är svårt att ge ts utan referenser. Nej, jag skulle inte flytta men vad tycker du själv?

• Anonym (Få honom att välja)

Men skärp er. Hon behöver en närvarande pappa till SINA barn. Står detta emot hans och hans ex. barn, hennes "bonus"barn så måste hon ju försöka få pappan att välja henne och hennes barn.

Alltså måste hon övertyga honom att det är för det bästa som hans ungar flyttar hem till mamman och få honom att fokusera på henne och hennes barn. 

• Anonym (Mw)
    Anonym (Få honom att välja) skrev 2015-06-20 11:18:29 följande:

Men skärp er. Hon behöver en närvarande pappa till SINA barn. Står detta emot hans och hans ex. barn, hennes "bonus"barn så måste hon ju försöka få pappan att välja henne och hennes barn.

Alltså måste hon övertyga honom att det är för det bästa som hans ungar flyttar hem till mamman och få honom att fokusera på henne och hennes barn. 

Jag förstår mig inte på dig. Jag tror inte man tänker i såna strategier. Du är bara barnslig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (fan..) skrev 2015-06-18 21:10:51 följande:

Bonusbarnen har valt att flytta till deras mamma på heltid på grund av mig.

Finns gemensamma barn med i bilden också.

Hade ni valt och flytta för att inte eran sambon och bonusbarnets relation ska förstöras eller hade ni valt att fortsätta och på så sätt göra så bonusbarnet och barnets pappa inte träffas.. Är även syskon iblandad..

Nej jag hade inte flyttat. Nu har vi inte gemensamt barn dock. Men tål inte barnen lite regler och ordning så visst då får dom väl bo hos den andra föräldern då. Dock anser jag att det inte är barnen som i slutändan bestämmer sånt utan föräldrarna. Verkar vara bortskämda barn din sambo har och hur gamla är dom?
  • Anonym (Jag)

Jag blev särbo.
    Så barnen fick ha sin pappa och jag min man :) har inte så många år kvar tills barnen flyttar.
    Vi ogillar inte varandra. Men barn kommer i kläm. Mest för att mannen vill vara med mig. Är jag inte där kan han ha full fokus på barnen.

• SupersurasunkSara

Svår att ge råd då du inte ger något exempel, men baserat på infon som finns så nej, du behöver inte fundera på att flytta. Det är inte dina barn. Din MAN däremot, han har ansvaret att fundera över att flytta eller bo kvar, beroende på hur situationen är.

• Anonym (En mamma)
    Anonym (Få honom att välja) skrev 2015-06-20 08:35:40 följande:

Många kvinnor i din sits tvingar mannen att välja mellan sina tidigare barn med en ex. och sina senare med dig, de flesta män väljer i det läget de senare barnen och den nya frun.

Så rent statistiskt har du en god chans att få honom att "släppa" dem. Det funkar INTE om ni inte har gemensamma barn, då väljer han sannolikt sina barn före dig och dina, men har ni gemensamma barn med så kan du "vinna". 

Anonym (Få honom att välja) skrev 2015-06-20 11:18:16 följande:

Fy fan för det tankesättet som du presenterar här!! Jag blir rent ut sagt förbannad så det ryker ur öronen! Jag skulle kunna tro att det var mina barns pappas tjej som skrivit detta. Hon är så nöjd över att ha fått barnens pappa att flytta från staden där hans barn finns. Hon är nöjd över att barnen numera bor enbart med mig och inte ens vill träffa pappan. Hon är nöjd över att få ha honom för sig själv och utan massa bonusbarn omkring sig. Nu får ju deras två gemensamma barn full uppmärksamhet hela tiden. Och just det där med att det är DERAS barn som räknas bara, inte hans sen tidigare, det är så sjukt äckligt sagt så det finns inte!
  • Anonym (Särbo)

Nej det bästa är att mannen tar hem sina förstfödda och att ts flyttar ut.

Sen kan de förstfödda bo varannan vecka och de gemensamma på heltid hos sin pappa och ha umgänge med ts varannan helg kanske?

De äldre barnen kunde välja bort ts, de yngre har inte den möjligheten så där får pappan gå in och skydda dem!
  • SupersurasunkSara
    Anonym (En mamma) skrev 2015-06-20 20:35:10 följande:

Fy fan för det tankesättet som du presenterar här!! Jag blir rent ut sagt förbannad så det ryker ur öronen! Jag skulle kunna tro att det var mina barns pappas tjej som skrivit detta. Hon är så nöjd över att ha fått barnens pappa att flytta från staden där hans barn finns. Hon är nöjd över att barnen numera bor enbart med mig och inte ens vill träffa pappan. Hon är nöjd över att få ha honom för sig själv och utan massa bonusbarn omkring sig. Nu får ju deras två gemensamma barn full uppmärksamhet hela tiden. Och just det där med att det är DERAS barn som räknas bara, inte hans sen tidigare, det är så sjukt äckligt sagt så det finns inte!
    Fast det är ju hans fel som går med på det. Hon har ingen skyldighet att se till så att hans tidigare barn får umgänge med honom. Moraliskt sett så ja, men inte på något annat sätt och väljer han en ny partner som inte har den moralen så är det ju hans val.
  • Anonym (En mamma)
    SupersurasunkSara skrev 2015-06-20 20:40:53 följande:

Fast det är ju hans fel som går med på det. Hon har ingen skyldighet att se till så att hans tidigare barn får umgänge med honom. Moraliskt sett så ja, men inte på något annat sätt och väljer han en ny partner som inte har den moralen så är det ju hans val.

Ja givetvis är det han som är den största skitstöveln i det här! Men när hon på alla sett motarbetar så att det inte ska bli nåt umgänge alls, så kan jag inte se att hon inte har nån skuld i det hela. När hon talar om för barnen att de är välkomna dit och HÄLSA PÅ men då måste de bo i gästrummet och inga saker får lämnas kvar. När hon lägger sig i ang. underhållet som vi kommit överens om. Att det är på tok för högt (låg på 1300:-/barn) och att de behöver pengar till DERAS barn. Och för att citera henne: "Man vill väl inte betala mer än vad man måste enligt lagen". När barnen blev ledsna över att pappan flyttade och valde att inte se sina barn så ofta kläckte hon ur sig att "det går över, vi vet ju alla vilken verklighetsuppfattning barn har av den egentliga vuxenvärlden".

Pappan är den största skitstöveln och den största mesen som inte vågar säga ifrån utan svassar med i hennes bestämmande.
  • Anonym (...)
    Anonym (fan..) skrev 2015-06-18 21:21:00 följande:
    Skadlig? Jag skadar dom inte fysiskt men kan vara ironiskt och "hård" i mitt sätt
    Ironisk mot barn på 10 och 13 år?? Hur tänker du, om du alls tänker?
  • Anonym (...)
    SupersurasunkSara skrev 2015-06-20 20:40:53 följande:
    De gemensamma barnen blir säkert överlyckliga när de får höra att mamma inte ville ha dem hemma hos familjen och helst ville att pappa skulle komma undan att alls försörja syskonen...
  • Miss Skywalker

Men det är väl inte ditt ansvar att han träffar sina tidigare barn. Det är upp till honom och barnen..
    Flyttar du så träffar han sina yngre barn mindre. Varför skulle det vara bättre..? 

• Påven Johanna
    Anonym (fan..) skrev 2015-06-18 23:12:14 följande:
    Jag är även "hård" mor mina barn också iallfall den ena av dom. 
    Menar du att detta på något sätt skulle göra saken bättre? Det låter i mina öron helt fruktansvärt att behandla barn så, vare sig de är egna eller andras. 

Obehagligt.
  • Anonym (förvirrad)

Ibland är det så att barnen fått lite hjälp med att bilda sig en uppfattning om bonusmamman av någon som kanske tycker illa om bonusmamman. Jag kan säga så här att jag skulle aldrig i hela helvete tvinga min man att välja, hans hjärta och hjärna bör vara med sina barn (alla sina barn).

Jag har en liknande situation. Min mans barn vägrar att träffa mig för att h*n har fått hjälp av andra att tycka illa om mig. Vi har haft en jätte bra relation tidigare som nu pga andra blivit helt förstörd. Vi har valt att ge h*n tid själv med sin pappa och att sen om ett tag ta tag i vad de egentligen är som ligger bakom det här. Personligen så i mitt fall tror jag att h*n är svartsjuk för att jag och pappan har en jättebra relation och att hon känner att jag får för mycket av pappas uppmärksamhet.

Jag vill utgå ifrån att du faktiskt på något plan älskar och vill ha en relation med bonsen. Stämmer det så tror jag att tid ifrån dig med bara sin pappa och framöver ett ordentligt samtal kan hjälpa...

Svar på tråden Bonusbarnen vill inte vara hos oss pga mig