Dom har stulit vårt namn!
Det är så att jag och min sambo gärna vill ha barn men i samma veva som bebisplanerna så kom de fram att jag har struma, så dom rekommenderar oss att vänta med barn tills värdena har blivit lägre och jag mår bättre( kunde ta ungefär ett halvår). Samtidigt planerar vi bröllop för nästa sommar, så vi sa att de blir ganska lagom att vänta ett halvår med barn (att göra dom) så kanske vi har turen att jag är gravid på bröllopet.
Men så till ämnet, de är så att jag ska bli faster i september och min sambo ska bli farbror i oktober, superskoj för dom men kändes lite tungt för oss. Min bror och hans tjej ska få sitt tredje barn, en liten pojke denna gången och dom har alltid sagt blir de en pojke så ska han heta Casper och vi har vart med på de ( de har två flickor sen innan) men nu i helgen så hade de tydligen ändrat sig och tyckte Elias var ett fint namn, så de stod mellan de två. Min sambo och jag har alltid sagt, sen vi blev tillsammans att får vi en pojk så ska han heta Elias, så de var som ett slag i magen när vi hörde detta. Men nu till frågan, vad ska vi göra? Ska vi låta de vara och börja fundera över andra namn eller vad gör vi? Jag har en känsla av att säger vi till dom om namnet, så kommer dom garanterat att ta de ( de står mellan Casper & Elias nu).
Sen gör de mig irriterad för sen dom väntade första barnet, så nämnde dom som jag skrev innan, blir de en pojke så ska han heta Casper, då sa min andra bror och hans tjej ett tag efter att de tänkte ge sin son namnet Casper (de har inga barn, men "framtida son") och då blev min bror och hans flickvän ( de med barnen) väldigt sura på dom och slutade prata med dom på ett tag, som jag absolut kan förstå eftersom att man inte tar någon annans namn, men därför undrar jag hur dom ställer sig till de här. De har säkert ingen aning om att vi vill ha namnet Elias, för vi skriker gärna inte ut de, eftersom att ingen ska ta de och så har de säkert glömt när vi har suttit & pratat namn och vi har nämnt att Elias är vårt namn.
Jag behöver hjälp!!!!