Aldrig mer en man med barn!
Spelar ingen roll om han så vore den sista mannen på jorden. Jag kommer aldrig bli tillsammans med en man som har barn igen!
Spelar ingen roll om han så vore den sista mannen på jorden. Jag kommer aldrig bli tillsammans med en man som har barn igen!
Det kan helt klart funka oavsett om en eller båda parten har barn sedan tidigare. Det mesta handlar om respekt och tillit. Inte helt oväsentliga delar i det som brukar kallas kärlek ????
Jag har upplevt det precis tvärtom i min omgivning. De som inte haft barn har varit/är helt ointresserade av hans tidigare barn, och ser dem mer som ett sk nödvändigt ont.
Själv hade jag inga barn när jag träffade min man. Lyckligtvis var de stora och han har aldrig lagt något som helst ansvar på mig. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i dem och ser dem inte ens som närstående till mig, definitivt inte som en del av min familj.
Jag sysslade med min hobby när han hade umgänge.
Det kan helt klart funka oavsett om en eller båda parten har barn sedan tidigare. Det mesta handlar om respekt och tillit. Inte helt oväsentliga delar i det som brukar kallas kärlek ????
Ja tyvärr verkar det finns gott om dessa styvmorsor. Det är såklart olika från person till person. Jag kanske har haft tur när det gäller de män jag har träffat. Alla har haft egna barn och jag har sett det som en stor fördel.
På vilket sätt blev det katastrof?
Lika barn lika bäst stämmer väl ibland, samtidigt så är det lättare att bara introducera en ny person till sitt/sina barn. Kan ju vara problematiskt att presenteras för en bonusmorsa plus hennes egna barn?
Så hur man än vrider och vänder på det så finns det för och nackdelar med allt. Viktigast att man väljer partner med omsorg.
Leka skulle det stå såklart.
Att leva med en man med barn är lite som att torka sig med ett papper någon innan redan använt. Ofräscht, ohälsosamt, desperat och motbjudande. Efter drygt fyra år i en sån relation råder jag alla som anser sig ha nått att ge och som förtjänar nått...att lämna dessa män till de trötta och utslitna morsorna. Perfect match, jämlikt, rättvist, lika barn leka bäst osv.
Äh, herregud, detfinns så många underbara kvinnor i denna värld.
Jag har träffat dem en massa gånger och jag älskade dem alla, i min värld och tid så var det helt enkelt inte våran.
Jag gråter inte över det och det gör inte dem. Igår hade jag besök av en av dem och det var jättetrevligt, grabben var eld och lågor att träffa henne och jag tyckte det var hur kul som helst... vårat förhållande funkade inte och det är som det är men fan så kul att surra med henne och få se vilken underbar kille det blev i slutändan.
Gahh, någon dag träffar jag rätt som vill ha en vanlig looser som denna idiot, nej, jag vill inte ha en mamma utan en som jag...,en dårebrud och inget förbannat mjäk.
Min sista post i denna tråd.