Jag älskar att passa på när det är rea eller andra bra rabatterbjudanden. Vinteroverall köps alltid när det är 25-30% rabatt. Jag har aldrig haft turen på rea i rätt storlek. Då jag har 2 flickor vet jag att overallerna kommer behövas. Inför vintern köpte jag i de 2 kommande storlekarna och den första användes först i slutet av vintern. Den enda storleken vi saknar är ev 92 till vintern, men det är osäkert vad kommande 2,5-åringen behöver. Just nu använder vi 80 o 86 på byxor, så kanske passar 86:an i vinter och vi kan köpa nästa på rea om det skulle behövas. Än vet vi ju inte vad bebisen har för kön heller, så då går det kanske fixa så den passar båda.
T-shirts, klänningar och ibland t o m leggings är perfekt att fynda för 25-30 kr i de färger tösen gillar. Målet är att ha nästa storlek så gott som klar innan den behövs. Jag minns att jag fick panik när en av dotterns t-shirts inte gick över huvudet i storlek 92 och vi knappt hade några 98:or hemma då jag räknade med att hon skulle ha den storleken först när hon fyllde 3 år. De tröjorna blev betydligt dyrare även om jag tajmade in tag 3 betala för 2. Dock visade det sig senare att det bara var en t-shirt som var sådan, så jag hade haft panik i onödan ...
Så än så länge lönar det sig, det blir väl värre sedan när de blir mer modemedvetna och ska ha säsongens kläder. Jag försöker ha samma budget för kläder varje månad, ibland lite mer, andra lite mindre beroende på vad jag springer på.
Senast köpte jag ett gäng t-shirts och klänningar som dottern fick säga ja och nej till som hon kan ha om 2-3 år, då hon har första delen av nuvarande dubbelstorlek och vi köpte i nästa. Däremot har jag inte vågat köpa så mycket skor utan bara stövlar, då det är mer svårbedömt,