• jantingstrom

    JehovasVittne och Barnuppfostran?

    Ni som har växt upp i JV familjer eller er föräldrar som vart med i JV. Tillämpas det barnaga fortfarande? och varför

  • Svar på tråden JehovasVittne och Barnuppfostran?
  • Blueskillen

    Och här blev meningen så klart fel.

    Det här nonsensnacket om Thailand, gifter i godis osv visar bara att du har kunnat bemöt den kritik som jag anklagade er för

    Det ska så klart stå följande.

    Det här nonsensnacket om Thailand, gifter i godis osv visar bara att du inte har kunnat bemöta den kritik som jag anklagade er för

    När kommer funktionen redigera här på forumet?

  • Anonym (Jv2)
    Blueskillen skrev 2015-07-28 21:52:15 följande:

    Absolut har jag valt att vara negativ till er och er religon. Som jag skrev så har jag 30 års erfarenhet av er och er fanatiska religon.

    Jag vet att ni fråntas vårdnaden av era egna barn då ni nekar att ge barnen blod och då träder en läkare in och tar över eftersom ni är på obestånd att fatta ett beslut som kommer att ge ert barn fortsatt liv. Hade inte detta skett då hade ert barn, med ert godkännande, avlidit.

    Det här nonsensnacket om Thailand, gifter i godis osv visar bara att du har kunnat bemöt den kritik som jag anklagade er för när jag säger att ni låter era barn vara utanför gemenskap. Jag har träffat och talat med nu vuxna som berättat hur de led hela uppväxten för detta.

    TS skapade tråden för att hen ville se om det fanns aga bland barnen inom Jehovas Vittnen och det visar jag med mina inlägg där jag menar att ni misshandlar era barn, grovt. Till och med väljer att de ska dö i stället för att få leva bara för att de inte ska ta emot blod, så jo jag tycker att detta är rätt forum för att diskutera detta.

    Men jag vet att du och dina gelika är så manipulerade så denna diskutionenvidare med dig är totalt överflödig. Jag skriver detta bara för att andra som inte vet om hur ni beter er mot era barn ska få veta. Jag kommer inte att fortsätta denna diskution med dig här men talar gärna med andra om detta på tråden.


    Som sagt du misshandlar dina barn med lördagsgodis! Glöm aldrig hur mkt gifter du erbjuder dessa små oskyldiga barn! Det är bara att ta reda på fakta!

    Och lögner om jultomten...

    Nä nu är det slutdiskuterat med dig!
  • Oates
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-28 22:02:54 följande:
    Som sagt du misshandlar dina barn med lördagsgodis! Glöm aldrig hur mkt gifter du erbjuder dessa små oskyldiga barn! Det är bara att ta reda på fakta!

    Och lögner om jultomten...

    Nä nu är det slutdiskuterat med dig!

    Hoppsan, har det blivit förbjudet med lördagsgodis bland JV nu?
    De Jv  med barn jag har känt har brukat ha lördagsgodis.
    Med alla gifter det innebär!
    Det har dessutom varit vanligt med mycket bullar, kakor och saft.
    Inga nyttigheter precis.

  • Oates
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-28 21:38:43 följande:
    Du har redan valt ett negativ sätt till JV! Det är tråkigt.

    Vi tar inte avstånd från våra vänner! Men vi pratar inte med de om bibeln om de själva inte ber om det! Och det är av respekt för den avhoppade.

    Sedan har du helt fel igen i att våra barn inte får ta emot blod. Lagen står över oss vuxna när det gäller tex barns liv. Läkarna bestämmer om de får blod eller inte, och det respekterar vi.

    Sedan pratar du om gemenskapen! Vi har egen gemenskap och våra barn har väldigt kul på andra dagar då era barn kanske har jätte tråkigt! Man behöver inte vara JV för att slippa fira jul. Många jag känner väljer att åka till Thailand tex eller hittar på andra aktiviter under dessa tider. Bl.a. Julfirandet är rena rama lögner och att jultomten kommer är en av de första lögnerna man lär sina barn! Barn ser att föräldrarna ljuger! Det är ingen kärlek att tutta i barn lögner.

    Den dära tårtan och godiset m.m du nämner innehåller massa gifter! Kallar du det kärlek att mata sina barn med syntetiska gifter och tillsatser? Du och med dig många andra borde sluta döma andra och hungra efter kunskap! Då förstår ni kanske.

    Skulle du och andra som dig verkligen anstränga dig att laga egen mat, inte använda mikro, baka egen tårta och göra godiset som är giftfria och som kostar skjortan? Tydligen inte för konsumenterna styr vad som ska stå på hyllorna i varuhusen! Hyllorna är nämligen fulla med gifter!

    Det är en djup diskussion som jag tror är fel läge att diskutera här.

    Sedan kan det förekomma att JV gör fel och det är mänskligt. Men vårt mål är att lära oss och minska felen.

    Visst tar ni avstånd från avhoppade JV!
    Att påstå att ni bara inte pratar om bibeln, och det av respekt för den avhoppade är ett osant påstående.


    Ni går ofta över på andra sidan gatan, ni låtsas att inte se den avhoppade om ni träffas i en affär. Kort sagt, ingen som helst kontakt i de flesta fall, även när det gäller nära familjemedlemmar (föräldrar, barn, syskon).


    Enda undantagen är ofta när något inträffar i familjen, som tex ett dödsfall.
    Men inte ens då meddelar JV alltid det inträffade till avhopparen.


    Och dt är precis så JVs ledning vill ha det, det framgår tydligt av både litteraturen och många tal som hållits inte mins av styrande kretsens medlemmar!

  • Anonym (lupin)
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-28 22:02:54 följande:

    Som sagt du misshandlar dina barn med lördagsgodis! Glöm aldrig hur mkt gifter du erbjuder dessa små oskyldiga barn! Det är bara att ta reda på fakta!

    Och lögner om jultomten...

    Nä nu är det slutdiskuterat med dig!


    Ala JV jag känner ger sina barn godis och fika. Det är väl inte förbjudet inom JV eller hur?

    Och det tas vist avstånd från avhoppare och de finns inte längre i ögonen på de som är kvar i JV.

    Lögner om Jultomten är väl knappast värre än era lögner om Gud och annat påhitt som ni tutar i era barn?
  • Anonym (Jv2)
    Anonym (lupin) skrev 2015-07-29 15:23:52 följande:

    Ala JV jag känner ger sina barn godis och fika. Det är väl inte förbjudet inom JV eller hur?

    Och det tas vist avstånd från avhoppare och de finns inte längre i ögonen på de som är kvar i JV.

    Lögner om Jultomten är väl knappast värre än era lögner om Gud och annat påhitt som ni tutar i era barn?


    Det håller på förändras! Förändring tar tid. Acceptansen finns!
  • Oates
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-29 19:23:41 följande:
    Det håller på förändras! Förändring tar tid. Acceptansen finns!

    Ge gärna en länk som visar att detta håller på att förändras bland JV,


    Vad jag vet är JV inga småförbrukare av skräpmat,


    Tex tror jag att väldigt mycket Läsk, skräpmat och godis fördes in på sammankomsten i somras, för att hålla barnen lugna.

  • Nomanisanisland
    Oates skrev 2015-07-29 20:48:11 följande:

    Ge gärna en länk som visar att detta håller på att förändras bland JV,

    Vad jag vet är JV inga småförbrukare av skräpmat,

    Tex tror jag att väldigt mycket Läsk, skräpmat och godis fördes in på sammankomsten i somras, för att hålla barnen lugna.


    Bättre det än att de pucklar på barnen som asen verkar ha gjort tidigare.
  • Oates
    Nomanisanisland skrev 2015-07-29 20:57:16 följande:
    Bättre det än att de pucklar på barnen som asen verkar ha gjort tidigare.

    Jovisst. Men samtidigt bör inte sådana lösa påståenden stå oemotsagda!


    Så upp till bevis ang dessa förändringar!

  • Anonym (Jv2)
    Oates skrev 2015-07-29 21:04:39 följande:

    Jovisst. Men samtidigt bör inte sådana lösa påståenden stå oemotsagda!

    Så upp till bevis ang dessa förändringar!


    Bevisen finns hos oss!
  • Oates
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-31 23:18:23 följande:
    Bevisen finns hos oss!

    Ge en länk på dessa bevis då! Om inte så är dina inlägg enbart lösa påståenden, troligen osanna dessutom.
    Förresten, jag ska vid tillfälle kolla detta med någon av mina JV-kontakter!

  • Fjäril Vingad
    jantingstrom skrev 2015-07-02 13:28:32 följande:

    Ni som har växt upp i JV familjer eller er föräldrar som vart med i JV. Tillämpas det barnaga fortfarande? och varför


    Det anses väl inte vara okej, men nog händer det i vissa familjer.
  • Fjäril Vingad

    Mitt ex är fortfarande JV och han har halva vårdnaden av våra barn, och när barnen är hos honom så lever de JV-liv med möten, sammankomster mm. Och visst finns det godis, kakor, saft/läsk mm med i sammanhanget! Har aldrig hört talas om något så löjligt som att de skulle hålla på att förbjuda även sånt. Fast iofs, de förbjuder ju det mesta som kan vara lite roligt, så haha, varför inte även godis. Jösses liksom!

    Och JA, Jehovas vittnen itutas i litteraturen - gång på gång - att INTE umgås med uteslutna/sådana som lämnat församlingen. Inte ens om det är ens eget barn eller förälder som lämnat så ska man ha kontakt. Det sägs göras av "kärlek", men det handlar om inget annat än psykisk misshandel och mobbning!

    Jag har syskon som inte hört av sig till mig på fyra år... Min mor har jag endast sporadisk kontakt med, och då i princip bara när hon undrar hur det är med mina barn.

  • Oates
    Fjäril Vingad skrev 2015-08-02 10:30:11 följande:

    Mitt ex är fortfarande JV och han har halva vårdnaden av våra barn, och när barnen är hos honom så lever de JV-liv med möten, sammankomster mm. Och visst finns det godis, kakor, saft/läsk mm med i sammanhanget! Har aldrig hört talas om något så löjligt som att de skulle hålla på att förbjuda även sånt. Fast iofs, de förbjuder ju det mesta som kan vara lite roligt, så haha, varför inte även godis. Jösses liksom!

    Och JA, Jehovas vittnen itutas i litteraturen - gång på gång - att INTE umgås med uteslutna/sådana som lämnat församlingen. Inte ens om det är ens eget barn eller förälder som lämnat så ska man ha kontakt. Det sägs göras av "kärlek", men det handlar om inget annat än psykisk misshandel och mobbning!

    Jag har syskon som inte hört av sig till mig på fyra år... Min mor har jag endast sporadisk kontakt med, och då i princip bara när hon undrar hur det är med mina barn.


    Men vänta nu, kanske det ligger något i det i alla fall.
    Med godisförbud menar jag.Gråter


    Det har ju kommit ut en ny barnvideo om att barnen ska ge sina godispengar till sällskapet i stället. Så i förlängningen kanske det blir följden; barnet ber om godis, får en tia, och ett förmanande 'du vet väl vad du ska använda den till?'Oskyldig


    Och då måste barnet ju göra som i filmen.Gråter Skrattande

  • Michael 310
    Anonym (Jv2) skrev 2015-07-28 19:38:24 följande:

    Aldrig sett eller hört, då vår tro bygger på kärlek!


    Hahahaha den var nästan rolig. eran tro bygger på att hjärntvätta barnen med skrämselpropaganda så de växer upp till vuxna som inte gågar annat än utsätta sina barn för samma misshandel.
Svar på tråden JehovasVittne och Barnuppfostran?