• MammaTill2Flickor

Huvudvärk på treåring

Min treåring klagar på ont i pannan på morgnarna. Det går över efter några minuter bara och sen verkar det vara bra resten av dagen. Har varit hos två läkare som inte tycker att jag ska vara orolig, men jag är ett nervvrak! Är det NÅGON annan vars barn har haft huvudvärk och det varit ofarligt eller gått över av sig självt?

• Svar på tråden Huvudvärk på treåring
  • lövet2

En av mina flickor hade problem med bihålorna i pannan. Hon fick ont när hon låg ner.

Självklart ska man ta på allvar när så små barn har ont i huvudet, så du ska absolut inte ge dig innan läkarna har ordentliga besked att ge. De ska inte bara slå bort alltihop, utan en riktig barnläkare bör undersöka henne och komma fram till något.

• Maddi

Jag håller med ovanstående. Tyvärr så får man tjata, tjata och tjata mycket mer. Man måste vara en "bråkig" förälder oavsett om man vill eller inte.

• En blå giraff

Min 4-åriga son har haft migränattacker sedan han var 2 år. Jag gick till vårdcentralen och krävde remiss till barnläkare vilket vi fick. Han äter förebyggande medicin Inderal nu och han har sällan huvudvärk. Innan han fick medicin klagade han dagligen på huvudvärk. Kräv remiss till en barnmottagning, nöj dig inte med den vanliga vårdcentralsdoktorn!

Svar på tråden Huvudvärk på treåring