Då kanske jag måste vara lite tydligare.
Det finns en massa underliga krafter som vill tvinga oss att sudda ut de skillnader som varje intelligent människa kan se med egna ögon, nämligen att det finns män och kvinnor, svarta och vita och andra skillnader.
Dagens debatt handlar väldigt mycket om att dessa skillnader skall suddas ut i språket, för de "finns inte". Han och hon skall ersättas med hen. Man får inte säga neger, för då är man rasist, när ordet bara betyder "svart".
Min uppfattning är att vi skall anamma dem istället och verkligen "gilla olika" som vi faktiskt alltid har gjort.
Inga av dessa retoriska inlägg påverkar någonting alls, utan är bara ett fåtal pseudoinellektuellas interna diskussion.
Konstruktionen av olika grupper för att tillvarata dessa gruppers egenintressen visar på att vi flyttat tanken på jämställdhet från praktiken till retoriken, och de flesta könsbundna grupper uppstår därför att de inte anser att deras intressen tillgodoses av samhället, gällande korrekthet och tidsandan.
Alla försök att skapa "särgrupper", var sig det är pappa-grupper, mamma-grupper, feminister eller mans??grupper visar på att samhället misslyckats, och lösningen är enligt mitt förmenande INTE att odla dessa vidare, utan att försöka konsolidera samhället istället.
Efterssom människor ÄR olika , det finns kvinnor, män, svara , vita och så vidare, gäller det att fortsätta acceptera att det ÄR så, och inte ägna sitt liv till att segregera för att vinna fördel för kvinnor, män, svarta, vita etc.