• Asil123

    Intralipid dropp

    Är det någon som vet om man kan få göra immunbehanding med IL-dropp via IVF kliniken i Falun, trots att jag inte gör IVF:en hos dem. Jag gör äggdonation utomlands och skulle behöva hjälp med detta. Vad jag har hittat är det endast dem i Sverige som tror på detta..

  • Svar på tråden Intralipid dropp
  • mom2012

    Sluta tramsa Cowgirl. Vill du inte tro på behandlingar och de utredningar som görs av olika utländska kliniker så låt det va så, gå ur gruppen eller sluta tjaffsa.

  • Cowgirl

    Det ska jag göra, kommer dock inte att förlika mig med att folk blir lurade... Eller att tonvis med antibiotika används till fel saker, inget att de barn vi eventuellt får kommer att tacka oss för

    Jag har 5,5 års universitetsstudier i medicin, så det kan finnas en liten chans att jag har en aning om vilket blod som funkar bäst osv... men nu är det over and out - lycka till allihop!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Zinfandel

    Det är exakt detta som är det stora problemet med svensk "läkekonst", du satte verkligen fingret på det!  Förvånad 

    Asil, hör av dig om du har fler funderingar kring IL, som var det som tråden handlade om (intressant att det blev mensblod och inte IL som det reagerades över och det säger en hel de Soligl. För inte så länge sedan kallades även akupunktur för humbug av den svenska medicinvärlden, tur att utvecklingen går framåt, sakta men säkert... Drömmer)

  • mom2012

    Jag fick 1 dotter tack vare intralipider och även neupogene. Född 2017.

    Blev även gravid hösten 2015. Men missfall i v10.

    Innan dess 13 misslyckade ivf utan intralipid. Så visst funkar det! 2 av 3 försök med IL dropp jämfört med 13 negativa i sverige. Det talar för sig självt :)

  • mom2012

    Kan också flika in på mensblodstester som blev en del av tråden. Jag gjorde tester för könsjukdomar i sverige och min gyn sa att hade jag haft ditten eller datten hade det märkts på doft osv. Enl henne va jag helt ren. När jag lämnade in mensblod gav jag utslag för hidden clamydia och mycoplasma. Så svenska tester är inte alls lika bra som de som görs lokalt med blod just från slemhinnan.

    Dessa ger då problem som återkommande missfall enligt läkare i grekland. Och de som tar AB kuren blir i många fall gravida.

  • Hontmail
    mom2012 skrev 2018-04-19 11:42:15 följande:

    Jag fick 1 dotter tack vare intralipider och även neupogene. Född 2017.

    Blev även gravid hösten 2015. Men missfall i v10.

    Innan dess 13 misslyckade ivf utan intralipid. Så visst funkar det! 2 av 3 försök med IL dropp jämfört med 13 negativa i sverige. Det talar för sig självt :)


    Va glad jag blir att du fick barn! <3 Jag ska byta till Falun för att få IL dropp.
  • Hontmail
    mom2012 skrev 2018-04-19 11:49:51 följande:

    Kan också flika in på mensblodstester som blev en del av tråden. Jag gjorde tester för könsjukdomar i sverige och min gyn sa att hade jag haft ditten eller datten hade det märkts på doft osv. Enl henne va jag helt ren. När jag lämnade in mensblod gav jag utslag för hidden clamydia och mycoplasma. Så svenska tester är inte alls lika bra som de som görs lokalt med blod just från slemhinnan.

    Dessa ger då problem som återkommande missfall enligt läkare i grekland. Och de som tar AB kuren blir i många fall gravida.


    Ja jag läste nyss om två tjejer som blivit gravida nu i Atentråden efter den behandlingen så helt klart fungerar det.
  • Niinoo
    UndrandeSökare skrev 2018-04-19 13:53:38 följande:

    Marie på Fertilitetplus i Stockholm kan hjälpa till med IL-droppsättning.


    Jag ska till Marie på tisdag och få dropp. Har du varit hos Marie? Erfarenheter? Ska även få trombyl och lutinus.
  • kgsilo

    Hej,

    Finns det möjligen någon som råkar ha intralipid dropp över som inte behöver de längre?

  • Athen
    kgsilo skrev 2019-05-02 13:31:19 följande:

    Hej,

    Finns det möjligen någon som råkar ha intralipid dropp över som inte behöver de längre?


    Jag har intralipid över. Hör av dig om du behöver.
  • UndrandeSökare
    Athen skrev 2019-07-05 09:39:58 följande:

    Jag har intralipid över. Hör av dig om du behöver.


    Det behövs nog inte längre. Kgsilo inboxade mig och sa till mig att hon hade åkt till Grekland och köpt intralipid själv på Apotek där.
  • MalenaP

    Hittade du någon till slut? Jag har problem att hitta någon i Skåne som kan hjälpa mig med infusionerna... Jättetacksam för svar!

  • UndrandeSökare
    MalenaP skrev 2020-02-27 14:13:24 följande:

    Hittade du någon till slut? Jag har problem att hitta någon i Skåne som kan hjälpa mig med infusionerna... Jättetacksam för svar!


    Om du fixar en läkarordination på att du behöver intralipiddropp så kan man få hjälp. Har du ingen ordination är det endast Marie på Fertilitetsplus som hjälper.
  • Mumsi

    Hej mitt namn är Anna och jag vill bara berätta att vår firma snart är färdig för start! Vi kommer erbjuda Ilaripid dropp. Vi kommer nu i pandemin kunna erbjuda er att få sett i erat hem för att slippa ta er till klinik! Vi kommer att ha allt du behöver med oss! Så det ända du behöver göra är att boka in dig på tid och luta dig tillbaka. Vi kommer erbjuda detta även vissa kvällar och helger! Så att man kan arbeta som vanligt och slippa vara borta från sitt arbete! Hemsidan är under uppbyggnad just nu! Livets droppar etc. AB där kommer ni under kort kunna skicka förfrågan samt läsa mer om oss! Med vänlig hälsning, Anna

Svar på tråden Intralipid dropp