• Lisassommar

Orolig och stressad, behöver råd!

Hej! Jag och min pojkvän har "försökt"få barn i cirka 4 månader nu, och rätt som.det är blir min mens försenad, väntar 2 dagar tar ett grav test och de blev negativt, väntar 4dagar till och det blir också negativt.. Nu idag är mensen försenad cirka 3 veckor, och häromdagen fick jag en jätte liten rosa blödning som knappt syntes som sedan gick till ljusbruna flytningar, nu har jag bara normala flytningar idag,och mina bröst har ömmat cirka en vecka nu, blivit större och fått näsblod flera dagar irad kännt mig svullen, allt känns nästan som pms besvär men jag hänger inte med min kropp alls, ska även lägga till att min mens har aldrig varit försenad, kan detta endå vara en graviditet? Eller är det hormon förändringar? Vågar inte.ta.ett nytt test då jag är rädd för ett kommande minus :( vad tror ni? Mvh.Lisa :)

• Svar på tråden Orolig och stressad, behöver råd!
  • Trippelmamma76

Jag tror det kan vara en graviditet som av någon anledning inte ger utslag på gravtest. Ring mvc och be att få komma dit istället.

• Cyanea

Jag har haft liknande många gånger och det har tyvärr aldrig varit någon graviditet. Inte ens när jag hade fler och värre symptom än när jag faktiskt blev gravid på riktigt var det fel på testen. Jag vet inte vad det beror på, men det kan vara t.ex. utebliven ägglossning (de flesta av oss har det någon gång per år). 

Under mina tre år av försök att skaffa barn har negativa tester tyvärr alltid varit sanna. Efter IVF fick jag ett embryo som fastnade i livmodern, men som tyvärr dog väldigt tidigt i graviditeten. Trots det plussade jag starkt i flera veckor efter att det dött. Det ska rätt mycket till för att inte plussa när man är gravid (trots att det finns några exempel på "låghormonare").

Jag vill inte på något sätt vara pessimistisk eller göra dig ledsen, jag bara vet hur du har det just nu och vill hjälpa dig. Mitt bästa tips är att vänta någon vecka till. Har du fortfarande inte kommit igång - testa igen. Då kan det vara en konstig ägglossning som blivit väldigt sen. Fram tills dess - försök att leva som vanligt. Du kommer att bli alldeles utmattad om du gnager på det här dygnet runt, och det är liksom inte värt det.

Svar på tråden Orolig och stressad, behöver råd!