• Mithi

Adam, Arvid, Edvin, Harry eller Sixten?

Vilket pojknamn gillar du bäst av dessa fem?
    Adam, Arvid, Edvin, Harry, Sixten
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Adam, Arvid, Edvin, Harry eller Sixten?
  • DenNamnbitne

Två av namnen lyser som klara stjärnor här och det är Edvin och Arvid, så utomordentligt stiliga namn. Känns egentligen som att de är så bra som namn kan bli, av dessa fick Arvid min röst, kanonbra! 

Adam är ett fint namn men inte min smak.

Harry och Sixten har jag kanske svårt att se skönheten i. För att vara fornnordiskt är Sixten alldeles för poppigt och "tufft" och för att vara "gubbigt" är Harry alldeles för trendigt, nej tacka vet jag då Arvid!

Jag gillar traditionella namn som ofta ses som lite ålderdomliga eller mossiga.

• Rainbow Dash

Älskar Harry. Hade jag fått en son hade han fått heta just Harry. Tyvärr blev det ingen för mig. Gillar även Sixten. Nu bad du inte om fler förslag men ger i alla fall Sigurd.

• charlie00

Jag röstade på Adam, det är mest i min smak. Gillar vanliga och klassiska namn.

Om ni är ute efter förslag så kanske Axel? David?

• annieh897

1. Sixten
    2. Harry
    3. Edvin
    4. Arvid
    5. Adam

Gillar verkligen 1-3. Nr 4 är OK. Inte lika förtjust i nr 5.

• Tuffs

Röstade på Edvin eftersom min lilla plutt i magen kommer heta det Släktnamn hos oss, men jag tycker det är mjukt, enkelt men ändå inte super-modernt. Klassiskt liksom.

• MadHatter

Jag har personligen aldrig gillat namnet Adam och har även svårt för Arvid. Sixten är ok och Harry och Edvin riktigt fina namn. Bäst gillar jag Harry.

• MrsFreud

Adam, eftersom min förstfödda heter det. Men jag gillar även Sixten och Harry.

• Duckan

Högst ovanligt när det kommer till mig, men jag gillar dem allihopa. La rösten på Arvid för det var det namnet jag hade överst på min sk pojk-lista.

• hoppsa

Min lille stjärna heter Adam, så valet var lätt för mig :)

Harry i andra hand.

De andra på delad sista plats, eller Sixten kommer nog sist.

• Dixie

Jag tycker om alla 5 namnen, precis min "namnsmak" men rösten föll på Edvin, som min son! 

• Leonie88

Röstade på Edvin, ett favoritnamn.

De andra 4 namnen är också fina.

1. Edvin

2. Arvid

3. Adam

4. Sixten

5. Harry

Svar på tråden Adam, Arvid, Edvin, Harry eller Sixten?