• Mammaathome

Jurist - Jobba eller plugga vidare?

Jag har 3 år kvar av min 4,5 åriga utbildning till jurist. 2 barn. Ingen arbetslivserfarenhet. Tycker ni jag ska pausa studierna för att arbeta "bara för att"? Vill verkligen inte, men min familj pressar mig oerhört att börja jobba. Ekonomin är dock ok ändå. Eller ska jag ta min examen och hoppas då jobb sedan? Är 29 år.

• Svar på tråden Jurist - Jobba eller plugga vidare?
  • Kjell2
    Mammaathome skrev 2015-07-18 11:43:40 följande:

Jag har 3 år kvar av min 4,5 åriga utbildning till jurist. 2 barn. Ingen arbetslivserfarenhet. Tycker ni jag ska pausa studierna för att arbeta "bara för att"? Vill verkligen inte, men min familj pressar mig oerhört att börja jobba. Ekonomin är dock ok ändå. Eller ska jag ta min examen och hoppas då jobb sedan? Är 29 år.

Plugga klart.
  • Ramborg
    Mammaathome skrev 2015-07-18 11:43:40 följande:

Det kommer inte bli lättare att studera om några år. Antingen gör du klart utbildningen nu eller så hoppar du av.

Vad skulle du jobba med, om du "pausar" utbildningen? Någon slumpvis anställning ger ingen arbetslivserfarenhet som du har nytta av som nyutexad jurist. Det skulle möjligen vara om du jobbar på någon myndighet eller advokatbyrå.
    42.
  • Mammaathome

Tänkte något på ngn myndighet. Men det kanske varken ger till eller från? Har fått erbjudande om 6 mån APU på fin byrå, men kanske bättre o plugga klart? Tänkte då ta studieuppehåll.

• AstridA

Jag skulle definitivt plugga klart!
    Det är först då du har en bra grund att stå på.

Svar på tråden Jurist - Jobba eller plugga vidare?