• FDFMGA

Har ni slut på pengar?

Att besöka Familjeliv påminner om att besöka något som sakta med säkert förfaller. Sajten fallerar på en rad områden och då särskilt nya Familjeliv, gamla fungerar ännu hjälpligt. Att det går långsamt, att funktioner inte underhålls kan man kanske leva med - men hur är det med säkerheten?

Familjeliv har ju tidigare varit utsatt för hackerattacker - är det samma brist på underhåll avseende säkerhet som för övrigt underhåll?

För övrigt så får reklamen ingen eller motsatt effekt när den tynger så mycket att man måste ha adblock installerat och dessutom aktivt blocka enskilda annonser för att överhuvudtaget kunna besöka forumet utan att börja skrika eller kasta datorn i väggen.

Det finns ett trevligt gammalt talesätt som lyder: Ärlighet varar längst. Gäller det för Familjelivs inställning gentemot besökarna?

Hm, noterar att jag är utloggad nu. Började skriva för att det inte gick att logga ut, men det gick bara oändligt sakta. testar att logga in igen och skicka det här.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Svar på tråden Har ni slut på pengar?
  • Nerfherder

Ja sajten börjar likna ett skämt mer och mer. Om man glömmer ett familjeliv fönster öppet så kommer det att minne tills ie kraschar.

Det plus det faktum att man måste vänta 10min från det att ett mail skickats, tills dess att man läsa det är ju under all kritik.

Jag surfar hellre från mobilen på familjeliv nuförtiden, inte appen eftersom den suger, däremot mobilsidan som funkar. Trots att annonser öppnar sig själva.

Sen ska vi inte nämna "moderationen"

• SpanskaFlugan

Jag kan inte annat än hålla med. Kvalitén på det tekniska är under all kritik. Och som sagt, modererandes och "support" är ett skämt.

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • MrsPJ

Håller med. Ibland är det så trögt att det känns som man sitter på modem. Reklamen gör mig vansinnig och funktionerna är inge vidare.

• SpanskaFlugan

Det här är en riktig skitsida, skrev nyss ett inlägg som bara försvann efter som sidan för femtioelfte gången kraschade. Jag hoppas Stampen går i konkurs så att FL försvinner och någon seriösare aktör tar över.

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Gert

Jag är också mycket oroad över säkerheten. Som uttalad sverigedemokratisk väljare ser jag mig som ett potentiellt offer för åsiktspolisen Expo och Researchgruppen. De kan säkerligen hacka det här forumet och ta reda på vem jag är och vips så har jag Gestapo utanför dörren.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-23 23:36:38 följande:
    Jag är också mycket oroad över säkerheten. Som uttalad sverigedemokratisk väljare ser jag mig som ett potentiellt offer för åsiktspolisen Expo och Researchgruppen. De kan säkerligen hacka det här forumet och ta reda på vem jag är och vips så har jag Gestapo utanför dörren.
    Tror att det är bättre att se det generellt, oavsett var man har för politiska sympatier så borde säkerhetsaspekten vara viktig.

Iofs betvivlar jag att de som skriver här är av intresse för andra än de som skriver här, men det räcker ju gott och väl.

Jag har t ex inga större problem med hot och hat i inboxen, så länge det handlar om min inbox på FL och inte kopplas till mina personliga adresser.

I sammanhanget kan det nämnas att det finns en så kallad pk-debattör som fick hotelser kopplade till hens skriverier på FL - men till sin privata adress. Hotelserna polisanmäldes naturligtvis.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har ni slut på pengar?