• Oerjan Lax

FÅTT NOG! Får 503 serv temp unavailable hela tiden - någon annan?

Nu är det såhär att titt som tätt får jag en vit sida som det står

503

SERVICE TEMPORARILY UNAVAILABLE

... Vilket innebär att FL:s server inte kan ta emot min begäran om att visa en sida just nu.

Jag undrar om ni är medvetna om problemet? Eftersom det varit så här av och till minst sen mitten av juli.

Kan man hoppas på att felet blir åtgärdat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FÅTT NOG! Får 503 serv temp unavailable hela tiden - någon annan?
  • Frontline

Har aldrig hänt mig, har du testat en annan webbläsare?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee

Det händer mig varje natt mellan ungefär 01 och 06. Dock BARA mellan dessa tider. Man får försöka ladda sidan både två och fyra gånger innan den kopplar.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Aniiee

BTW, så har det varit så under alla år jag varit på FL (dvs även före nya FL).

• Mr Obvious

Det har aldrig hänt mig. Vilken internet-leverantör har ni med problem?
    ComHem är ju kända för att ha stora problem vissa tider på dygnet.

• gahadas
    Aniiee skrev 2015-08-16 15:47:45 följande:

Det händer mig varje natt mellan ungefär 01 och 06. Dock BARA mellan dessa tider. Man får försöka ladda sidan både två och fyra gånger innan den kopplar.

En kvalificerad gissning är att det görs backuper och andra jobb under dessa tider.
  • Oerjan Lax
    Mr Obvious skrev 2015-08-16 15:50:18 följande:

Tele2, 100 mbit. Browser Firefox eller Chrome spelar ingen större roll.

503 som felkod säger oomkullrunkeligt att felet ligger hos FL och inte hos mig.
  • Oerjan Lax
    Aniiee skrev 2015-08-16 15:47:45 följande:

Det händer mig både då och mitt på dagen, det hände mig för tio minuter sen!
  • Oerjan Lax

"service temporarily unavailable" innebär någon form av överbelastning eller stopp på FL;s server, servern "hinner inte med".

• Aniiee
    gahadas skrev 2015-08-16 15:54:03 följande:
    En kvalificerad gissning är att det görs backuper och andra jobb under dessa tider.
    Jepp, det är min gissning också. Någonstans i kedjan görs maintenance 
  • FDFMGA
    Oerjan Lax skrev 2015-08-16 15:59:54 följande:

"service temporarily unavailable" innebär någon form av överbelastning eller stopp på FL;s server, servern "hinner inte med".

Ser att du använder nya Familjeliv, Testa gamla i stället, för mig funkar nästan ingenting på nya medan gamla Familjeliv fortfarande funkar hyfsat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Aniiee
    Mr Obvious skrev 2015-08-16 15:50:18 följande:

Alla internetoperatörer kan inte ha problem samtidigt. Jag finner det mycket otroligt att ComHem, Telia, Bredbandsbolaget, Tele2/Comviq och 3 skulle gå ned samtidigt. Det skulle vara höjden av fail. Om det inte blir totalstopp i hela stockholms moderna teknik sammtidigt. EMP eller så kanske. Eller atombomb =P

Men som Örjan skriver, det är FLs ände det är fel på iom 503-felet.
  • Aniiee
    FDFMGA skrev 2015-08-16 16:11:54 följande:
    Ser att du använder nya Familjeliv, Testa gamla i stället, för mig funkar nästan ingenting på nya medan gamla Familjeliv fortfarande funkar hyfsat.
    Nej, som sagt. För mig funkar ingetdera på natten. Eller funkar gör det ju, man måste bra vara lite envis.
  • FDFMGA
    Aniiee skrev 2015-08-16 16:16:19 följande:
    Nej, som sagt. För mig funkar ingetdera på natten. Eller funkar gör det ju, man måste bra vara lite envis.
    På natten gör de ju körningar som begränsar kapaciteten, men ts har ju problem även på dagtid.

Jag råkade hamna på nya nyss och kunde i vanlig ordning inte posta inlägg därifrån.

Vad är det som säger att nya och gamla ligger på samma server?

Det tror inte jag att de gör.
  • Aniiee
    FDFMGA skrev 2015-08-16 16:23:23 följande:
    På natten gör de ju körningar som begränsar kapaciteten, men ts har ju problem även på dagtid.

Jag råkade hamna på nya nyss och kunde i vanlig ordning inte posta inlägg därifrån.

Vad är det som säger att nya och gamla ligger på samma server?

Det tror inte jag att de gör.
    Sant, TS har problem på dagtid. Varför vet jag inte. Hursom så ligger TS problem på serversidan.

Om du "i vanlig ordning" inte kan posta från nya så gissar jag på handhavandefel, eftersom jag aldrig har problem med att posta i trådar (utom i detta fönster på natten). (ja, jag överdriver, poängen är att jag inte har problem. Det finns säker någon orsak till att du har det, som inte är ditt fel).

Jag vet inte om nya och gamla ligger på samma server, jag har funderat på att kolla upp det, men vare sig de ligger på samma eller olika så verkar servrarna i alla fall samköras. Men idk.
  • EnAnonumius

Det är en av anledningarna till att jag är kvar på Gammla FL.
    Då Nya gav ganska så ofta på det felmeddelandet du får oavsett tid på dygnet.
    Ovasett om jag kör 3 (mobila 40Mb) eller på Uneversal Alltele (100Mb).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FDFMGA
    Aniiee skrev 2015-08-16 16:35:44 följande:
    Sant, TS har problem på dagtid. Varför vet jag inte. Hursom så ligger TS problem på serversidan.

Om du "i vanlig ordning" inte kan posta från nya så gissar jag på handhavandefel, eftersom jag aldrig har problem med att posta i trådar (utom i detta fönster på natten). (ja, jag överdriver, poängen är att jag inte har problem. Det finns säker någon orsak till att du har det, som inte är ditt fel).

Jag vet inte om nya och gamla ligger på samma server, jag har funderat på att kolla upp det, men vare sig de ligger på samma eller olika så verkar servrarna i alla fall samköras. Men idk.
    Mm, man utgår från sig själv och poängen är att jag inte har några problem på gamla FL.

Mitt handhavandefel på nya FL är att svarsrutan är gråmarkerad och inte möjlig att komma in i, inte alltid men kanske varannan gång jag förirrar mig till detta kaos. Men det gör detsamma, jag föredrar gamla.

Jag gissar att nya skapades för att man skulle få plats med fler "reklamfinesser" och att gamla inte tyngs lite mycket som nya av allt som är kopplat till annonseringen. Min erfarenhet av servrar som har kapacitetsproblem är att det brukar slå mycket individuellt. Ibland är det bara några som drabbas och ibland börjar eländet med en enskild person och sprider sig sedan sakta till övriga användare.
  • Aniiee
    FDFMGA skrev 2015-08-16 16:57:25 följande:
    Mm, man utgår från sig själv och poängen är att jag inte har några problem på gamla FL.

Mitt handhavandefel på nya FL är att 1: svarsrutan är gråmarkerad och inte möjlig att komma in i, inte alltid men kanske varannan gång jag förirrar mig till detta kaos. Men det gör detsamma, jag föredrar gamla.

2: Jag gissar att nya skapades för att man skulle få plats med fler "reklamfinesser" och att gamla inte tyngs lite mycket som nya av allt som är kopplat till annonseringen. Min erfarenhet av servrar som har kapacitetsproblem är att det brukar slå mycket individuellt. Ibland är det bara några som drabbas och ibland börjar eländet med en enskild person och sprider sig sedan sakta till övriga användare.
    1: Vad irriterande

2: Förmodligen.

Jag kommer inte längre in på gamla, då den vägrar koppla facebook (loggar in med facebook, då  jag från början hade svårt att registrera mig, även detta innan nya FL kom till.) Annars hade jag förmodligen varit kvar på gamla. Men det kvittar mig lika eftersom nya funkar för mig, i princip felfritt, eller i alla fall inte sämre än gamla. Några "saknade" funktioner, bara. Och det störiga i att jag blir utloggad från FL om jag går till bloggen.... =/
  • fluu

Ja, det händer rätt ofta. Funkar bättre med gamla fl. Hoppas på att något här ändras? BAHAHAHAHA!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2015-08-17 12:08:44 följande:
    Ja, det händer rätt ofta. Funkar bättre med gamla fl. Hoppas på att något här ändras? BAHAHAHAHA!
    Till det bättre då.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden FÅTT NOG! Får 503 serv temp unavailable hela tiden - någon annan?