• Mellanmjölkens land

Sandaler inför utlandsresa på senhösten

Tanken är att åka söderut på senhösten i år. Bägge barnen måste haft nån typ av tillväxtspurt på fötterna för deras sandaler har vi tur om de räcker sommaren ut. Inte en chans att de funkar att använda i november! Har däremot ingen lust att lägga totalt 4-600 på sandaler som bara ska användas i 2v.

Barnen är 4 år (har stl 28) och 1,5 år (har stl 24). Vilka storlekar kan vara rimliga att köpa om de ska kunna användas även nästa sommar? Jag fick tag på ett par likadana sandaler som yngsta har i stl 26 men när vi kom hem och jämförde med de befintliga såg vi att det bara skiljde 1-1,5cm så större än så behövs.

Normalt sett ärver barnen inte skor efter varandra men det kanske vore ett alternativ för yngsta om det funkar storleksmässigt när det bara handlar om 2v? Eller köper ett par billiga skor typ crocs på rean.

• Svar på tråden Sandaler inför utlandsresa på senhösten
  • vi och pyret

Hej,

Kolla på rean eller köp begagnat. Surfa runt i nätbutikerna och blocket/tradera, om man letar brukar det alltid dyka upp ngt:) Att köpa för stora skor kan ju stjälpa hela resan, hur kul är det att gå runt i knasiga skor?

Nyfiken, varför ärver inte barnen varandras skor?

• Alexi

Man får leva med det där problemet om man åker utomlands på vintern tycker jag. Du kan inte köpa skor som en 1-2-åring ska kunna förväntas ha ett halvår senare. Skor ska passa NU, inte då eller sen.

Men, du kan ju leta sandaler på rean nu i slutet på sommaren och hoppas de passar. För ett tips från en erfaren, det är omöjligt att köpa sommarkläder och sommarskor till barn mitt i vintern...

• Alexi

I övrigt ser jag inga problem med att låta sandaler som använts kort tid gå i arv. Våra ärver ju inte heller skor de gått i länge men typ gummistövlar och sånt som används så lite är inga problem.

• Mellanmjölkens land

Dels är det inte bra för fötterna att ärva skor och dels brukar skorna inte vara i ett sånt skick efter en sommar att det är nån idé att ärva dem. Dessutom har vi ett vårbarn och ett höstbarn med ganska exakt 6 mån mellan födelsedagarna, att öht ärva ytterkläder mellan dem är inte det lättaste

Sist vi var utomlands på vintern hittade vi ett par sandaler på rean för typ 50:- men chansen att vi har samma tur med två barn känns inte så stor.

Köper vi nya sandaler till 4åringen som bara används 2v har jag inga problem med att de ärvs men det löser ju egentligen inte problemet nu.

Svar på tråden Sandaler inför utlandsresa på senhösten