• Sephora

Basgarderob 7-åring

Vad skulle ni säga bör ingå i en basgarderob för en 7-årig pojke som ska börja i första klass till hösten?

• Svar på tråden Basgarderob 7-åring
  • Alexi

Byxor, tröjor, strumpor, kalsonger, jacka, skor, gummistövlar, badbyxor, gympakläder. Typ.

• En PantherTant

T-shirts, pike'er, långärmade tröjor, munkjacka, stickade tröjor, jeans, shorts, kalsonger (korta och långa), strumpor (vanliga, sneakersmodell, sportstrumor).

Sportkläder: shorts och tröja i funktionsmaterial, jacka och byxor, vindtät fleecejacka, skalkläder, regnkläder. Simbyxor. Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.

Finkläder; snygga blåjeans, skjorta, kavaj

• Alexi
    En PantherTant skrev 2015-07-24 12:08:02 följande:

T-shirts, pike'er, långärmade tröjor, munkjacka, stickade tröjor, jeans, shorts, kalsonger (korta och långa), strumpor (vanliga, sneakersmodell, sportstrumor).

Sportkläder: shorts och tröja i funktionsmaterial, jacka och byxor, vindtät fleecejacka, skalkläder, regnkläder. Simbyxor. Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.

Finkläder; snygga blåjeans, skjorta, kavaj

Haha, är det där en basgarderob för barn på Lundsberg eller vad? Kavaj, strumpor i tre olika modeller, olika sorters kalsonger??
  • Flickan och kråkan

Min äldsta är 7,5 och ska börja i tvåan nu till hösten. Jag skulle säga (nedifrån och upp):

- Två par fritidsskor av något slag

- Gummistövlar (är skönt att ha två par så man slipper släpa mellan hem och skola)

- Vinterkängor

- Gymnastikskor (de har både inne- och utegympa)

- Strumpor

- Ett gäng långbyxor

- Träningsbyxor (långbent och kortbent - gymnastik - min son vill ha långbent även på innegympan).

- Vanliga kortbyxor av något slag

- Kalsonger

- Badbyxor

- Ett gäng kort- och långärmade tröjor

- Några tjockare tröjor (med eller utan dragkedja, fleece är ju praktiskt)

- Jacka för årstiden (vi har softshell vår och höst och så vinterjacka).

- Regnkläder (skönt att dubbelt så man slipper släpa mellan hem och skola)

- Vantar och mössor (bra att ha flera, det försvinner lätt).

• Johan70
    En PantherTant skrev 2015-07-24 12:08:02 följande:

... Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.

...eller overall, beroende på vad han föredrar.
  • Duckan

Går era barn till simhallen med klassen? Det har inte hänt här en enda gång i nollan och åk 1.

Jag skulle säga att de behöver samma kläder som på förskolan med tillägg för gymnastikkläder.

Svar på tråden Basgarderob 7-åring