Basgarderob 7-åring
Vad skulle ni säga bör ingå i en basgarderob för en 7-årig pojke som ska börja i första klass till hösten?
Vad skulle ni säga bör ingå i en basgarderob för en 7-årig pojke som ska börja i första klass till hösten?
Byxor, tröjor, strumpor, kalsonger, jacka, skor, gummistövlar, badbyxor, gympakläder. Typ.
T-shirts, pike'er, långärmade tröjor, munkjacka, stickade tröjor, jeans, shorts, kalsonger (korta och långa), strumpor (vanliga, sneakersmodell, sportstrumor).
Sportkläder: shorts och tröja i funktionsmaterial, jacka och byxor, vindtät fleecejacka, skalkläder, regnkläder. Simbyxor. Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.
Finkläder; snygga blåjeans, skjorta, kavaj
T-shirts, pike'er, långärmade tröjor, munkjacka, stickade tröjor, jeans, shorts, kalsonger (korta och långa), strumpor (vanliga, sneakersmodell, sportstrumor).
Sportkläder: shorts och tröja i funktionsmaterial, jacka och byxor, vindtät fleecejacka, skalkläder, regnkläder. Simbyxor. Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.
Finkläder; snygga blåjeans, skjorta, kavaj
Min äldsta är 7,5 och ska börja i tvåan nu till hösten. Jag skulle säga (nedifrån och upp):
- Två par fritidsskor av något slag
- Gummistövlar (är skönt att ha två par så man slipper släpa mellan hem och skola)
- Vinterkängor
- Gymnastikskor (de har både inne- och utegympa)
- Strumpor
- Ett gäng långbyxor
- Träningsbyxor (långbent och kortbent - gymnastik - min son vill ha långbent även på innegympan).
- Vanliga kortbyxor av något slag
- Kalsonger
- Badbyxor
- Ett gäng kort- och långärmade tröjor
- Några tjockare tröjor (med eller utan dragkedja, fleece är ju praktiskt)
- Jacka för årstiden (vi har softshell vår och höst och så vinterjacka).
- Regnkläder (skönt att dubbelt så man slipper släpa mellan hem och skola)
- Vantar och mössor (bra att ha flera, det försvinner lätt).
Glömde: Varmfodrade vinterbyxor eller overall om man hellre har det.
... Tvådelad vinterdräkt typ Didrikssons med hängselbyxor.
Går era barn till simhallen med klassen? Det har inte hänt här en enda gång i nollan och åk 1.
Jag skulle säga att de behöver samma kläder som på förskolan med tillägg för gymnastikkläder.