• Petteri J

Vilket typ av Sverige skulle du vilja att dina barn växt upp i? Dvs vilka skulle du vilja fick riksdagsmajoritet nästa val och de 4 efterkommande val?

Om du fick välja. Vilket parti skulle du vilja fick majoritet i riksdagen de 5 nästkommande val?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket typ av Sverige skulle du vilja att dina barn växt upp i? Dvs vilka skulle du vilja fick riksdagsmajoritet nästa val och de 4 efterkommande val?
  • Anonym (Oshgosh)
    themia skrev 2015-08-08 15:37:52 följande:

Varav ett antal med flera nick klickat flera gånger, vilket är regel här på FL när SD är ett av alternativen.

Jag har bara klickat en gång. Det låter som att du inte är nöjd med resultatet? Skaffa bättre parti istället för att komma med bortförklaringar.
  • Blueskillen
    Anonym (Nä) skrev 2015-08-08 15:42:18 följande:

Hur vet du det?

Det där är ju en regel mera än undantag när det gäller SD och troll på forum. Vet alla.
  • Gert
    themia skrev 2015-08-08 15:37:52 följande:
    Varav ett antal med flera nick klickat flera gånger, vilket är regel här på FL när SD är ett av alternativen.
    Så där brukar det låta, men det är aldrig någon som har bevisat att det stämmer.
    Give ´em Hell!
  • themia
    Anonym (Oshgosh) skrev 2015-08-08 15:58:18 följande:
    Jag har bara klickat en gång. Det låter som att du inte är nöjd med resultatet? Skaffa bättre parti istället för att komma med bortförklaringar.
    Kan tänkas att det finns fler än du som klickat, eller ...?
    Att vissa SD-are här på FL har flera nick är inte min gissning, det är väl känt.
  • themia
    Gert skrev 2015-08-08 18:34:28 följande:
    Så där brukar det låta, men det är aldrig någon som har bevisat att det stämmer.
    Jodå, det finns bevis för den som söker.
  • Anonym (Nä)
    Blueskillen skrev 2015-08-08 17:36:41 följande:

Det där är ju en regel mera än undantag när det gäller SD och troll på forum. Vet alla.

Men hjälp! Det låter ju helt paranoid ju!
  • Anonym (Nä)
    themia skrev 2015-08-08 18:41:14 följande:

Kan tänkas att det finns fler än du som klickat, eller ...?

Att vissa SD-are här på FL har flera nick är inte min gissning, det är väl känt.

Jag måste ändå säga att det låter rätt creeepy när okänt folk har koll på hur många nick andra okända folk har.
  • Anonym (Nä)
    themia skrev 2015-08-08 18:42:21 följande:

Jodå, det finns bevis för den som söker.

Hur söker man då?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-08 18:34:28 följande:
    Som alltid kan man tolka samma material olika.

Man kan exempelvis gå igenom hata SD-tråden och konstatera att det finns ett gigantiskt antal svarta SD-nick.

För min del är tolkningen självklar. Det finns ett gäng sverigedemokrater som skriver med multipla nick och dessa har till skillnad från dig inte förmåga att anpassa sig till forumets regler och blir alltså bannade.

TS i tråden jag nämnde är enligt min tolkning Suffering. En pojke som med förkärlek utger sig för att vara en ung flicka som kommit till insikt om att SD har lösningen på Sveriges problem. Men i och med att Suffering är en grälsjuk rackare så dröjer det sällan länge innan han har straffat ut sig. Och Suffering är enligt min uppfattning långt från ensam bland SD-aktivister om att propagera med multipla nick. Här en länk till när Suffering under en begränsad period verkligen var blockad och då bad om hjälp på Flashback

www.flashback.org/t1820754

Den alternativa tolkningen är förstås en variant av martyrrollen. FL är ett politiskt korrekt forum, i synnerhet avseende modereringen. Sverigedemokratiska debattörer straffas regelmässigt ut från FL, men i och med att SD är folkets parti på nätet och i verkligheten så tillkommer hela tiden nya sverigedemokratiska röster och försöken att tysta folkets röst på FL är dömt att misslyckas.

Som alltid gäller det alltså att värdera ett material och dra slutsatser därifrån. För min del har jag sällan några svårigheter att känna igen exempelvis Suffering, Borrelia eller Runes oavsett vilka nya nick de valt att sprida SD-propaganda med på FL.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Spelaroll)
    Petteri J skrev 2015-07-29 22:10:34 följande:

Om du fick välja. Vilket parti skulle du vilja fick majoritet i riksdagen de 5 nästkommande val?

Spelar ingen roll vilket parti vi röstar på. Sverige håller på att förändras liksom övriga världen och det kan inga politiker i världen ändra på förutom stormaktsländer. Petitesser till länder som lilla Sverige får alltid slicka röv för att överleva!

Ett exempel är : www.aftonbladet.se/kultur/article21223529.ab

Sen får asätarna gärna rösta om invandringspolitik. Rovdjuren tar det viktigaste ju!
  • themia
    Anonym (Nä) skrev 2015-08-08 18:45:37 följande:
    Jag måste ändå säga att det låter rätt creeepy när okänt folk har koll på hur många nick andra okända folk har.
    Creepy, du får det att låta som om det handlade om någon hemlig underrättelseverksamhet.

Det är inte konstigare än att man lär känna folks sätt att skriva om man  läser mycket på trådarna.
    FDFMGA skrev 2015-08-08 19:03:44 följande:
    Som alltid kan man tolka samma material olika.

Man kan exempelvis gå igenom hata SD-tråden och konstatera att det finns ett gigantiskt antal svarta SD-nick.

För min del är tolkningen självklar. Det finns ett gäng sverigedemokrater som skriver med multipla nick och dessa har till skillnad från dig inte förmåga att anpassa sig till forumets regler och blir alltså bannade.

TS i tråden jag nämnde är enligt min tolkning Suffering. En pojke som med förkärlek utger sig för att vara en ung flicka som kommit till insikt om att SD har lösningen på Sveriges problem. Men i och med att Suffering är en grälsjuk rackare så dröjer det sällan länge innan han har straffat ut sig. Och Suffering är enligt min uppfattning långt från ensam bland SD-aktivister om att propagera med multipla nick. Här en länk till när Suffering under en begränsad period verkligen var blockad och då bad om hjälp på Flashback

www.flashback.org/t1820754

Den alternativa tolkningen är förstås en variant av martyrrollen. FL är ett politiskt korrekt forum, i synnerhet avseende modereringen. Sverigedemokratiska debattörer straffas regelmässigt ut från FL, men i och med att SD är folkets parti på nätet och i verkligheten så tillkommer hela tiden nya sverigedemokratiska röster och försöken att tysta folkets röst på FL är dömt att misslyckas.

Som alltid gäller det alltså att värdera ett material och dra slutsatser därifrån. För min del har jag sällan några svårigheter att känna igen exempelvis Suffering, Borrelia eller Runes oavsett vilka nya nick de valt att sprida SD-propaganda med på FL.
  • Rataxes
    Anonym (Nä) skrev 2015-08-08 15:42:18 följande:
    Hur vet du det?
    Hen har en salladskommunistisk kristallkula som hen mottar budskap från.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • themia
    Rataxes skrev 2015-08-08 21:03:29 följande:
    Hen har en salladskommunistisk kristallkula som hen mottar budskap från.
    "Hen", har du blivit vänsterradikal rabiatfeminist ? Skrattande
  • Anonym (Oshgosh)
    Anonym (Nä) skrev 2015-08-08 18:45:37 följande:

• Anonym (Så)
    themia skrev 2015-08-06 21:25:06 följande:

Förstår att du är anonym

Jag är anonym för att människor som du omöjligör en saklig debatt. Om jag säger vad jag tycker, vilket väldigt många människor verkar oroas av, så kallas man direkt rasist. Sedan är diskussionen över. Så är samhällsklimatet i Sverige idag. Kan inte diskutera saker sakligt alls.

Vet du, jag är kanske inte alls rasist. Du skulle bara veta vem jag är, jag är precis vem som helst i din omgivning.
  • Anonym (Så)
    Anonym (Så) skrev 2015-08-12 21:02:25 följande:

Jag är anonym för att människor som du omöjligör en saklig debatt. Om jag säger vad jag tycker, vilket väldigt många människor verkar oroas av, så kallas man direkt rasist. Sedan är diskussionen över. Så är samhällsklimatet i Sverige idag. Kan inte diskutera saker sakligt alls.

Vet du, jag är kanske inte alls rasist. Du skulle bara veta vem jag är, jag är precis vem som helst i din omgivning.

De oroas över samhällsutveckligen och vad som händer i Sverige. Annars skulle inte SD växa som de gör om inte många oroades av detta.
  • Oerjan Lax

Det är precis vad som har hänt i en annan tråd! Vi kallas SD-anhängare och rasister! Helt omöjligt att föra debatt på detta sätt.
  • Oerjan Lax

Sen har vi politisk frihet här i Sverige, man behöver faktiskt inte uppge vad man röstar på men vi som blivit orättvist anklagade för att vara rasister har liksom fått tvingas berätta vad vi röstar på för att slippa SD-epitetet!

De som klagar och gnäller på oss uppger inte deras partitillhörighet! Men man kan ju gissa!

• Anonym (Bara jag)

Skönt att se så många med civilkurage i den här tråden som vågar säga emot vänstermobbarna som håller på och stämplar folk som "rasister" och alla möjliga saker för att de vågar ha en annan åsikt än de har!

Angående omröstningen så röstade jag "Visa resultat". Jag skulle helst rösta på mig själv och mitt eget parti (fast jag inte har något).

• Tokfrans

Svar på tråden Vilket typ av Sverige skulle du vilja att dina barn växt upp i? Dvs vilka skulle du vilja fick riksdagsmajoritet nästa val och de 4 efterkommande val?