• Gert

64 grisar i Vingåker spårlöst borta!

En gård i Vingåker har blivit av med 64 unggrisar under sommaren. Försvinnandet kan vara den största grisstölden hittills. Det saknas spår efter tjuvarna.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sormland/60-grisar-sparlost-bortna

Vad kan ha hänt dessa grisar?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden 64 grisar i Vingåker spårlöst borta!
  • Anonym (Nerd)
    Anonym (Stora stygga vargen) skrev 2015-07-30 15:25:35 följande:
    Det var jag....he he he he
    Jag undrar om det inte var Anabolakillen. Verkar vara en lurig rackare.
  • puss

Det är väl nån som ska bygga en gris-centiped.
    Vi får se vad som händer.

• Nerfherder
    puss skrev 2015-07-30 16:41:15 följande:

Det är väl nån som ska bygga en gris-centiped.

Vi får se vad som händer.

eww
  • FuckGoggleAskMe

Jag tror att det var 64 SDsympatisörer med bristfällig skolgång som missuppfattade situationen och ville befria nassarna. Nu sitter dom och firar fritagningen alla 128 tillsammans i en källarlokal i Malmö.

• Nerfherder
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-07-30 19:25:56 följande:

Jag tror att det var 64 SDsympatisörer med bristfällig skolgång som missuppfattade situationen och ville befria nassarna. Nu sitter dom och firar fritagningen alla 128 tillsammans i en källarlokal i Malmö.

Gris som gris
  • FuckGoggleAskMe
    Gert skrev 2015-07-30 21:01:48 följande:
    Fast grisarna har inte stulits under samma gång. Det har stulits 64 grisar under sommaren, och det lär bli fler under resterande av sommaren. Jag är ganska säker på att nån hungrig knycker grisar för att äta. Om jag var polis hade jag undersökt flyktingboenden och tiggarläger i närheten. Det har också hänt att lamm har försvunnit när ett flyktingboende har öppnat i närheten.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997

Åter igen någon förvirrad SDare som sett The Silence of the Lambs och rusat ut om hjälpt till, och tagit hand om fåren.
  • Gert

Totalt har 64 grisar försvunnit spårlöst från tre hagar någon gång mellan den 20 maj och den 27 juli. Alltså har inte alla grisar stulits samtidigt. Det har tagits grisar i omgångar och utredningen avskrevs efter 16 minuter. Fint rättssamhälle vi har.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sormland/utredningen-lades-ner-efter-16-minuter

• Gert

Dessutom har bonden varit på semester!

• Velouria

Fast grisarna har inte stulits under samma gång. Det har stulits 64 grisar under sommaren, och det lär bli fler under resterande av sommaren. Jag är ganska säker på att nån hungrig knycker grisar för att äta. Om jag var polis hade jag undersökt flyktingboenden och tiggarläger i närheten.

Det har också hänt att lamm har försvunnit när ett flyktingboende har öppnat i närheten.

Däääär kom det äntligen fram vad du egentligen tänkte när du visade sånt stort intresse för artikeln.

Jag skrev "muslimer", men du menade förstås utlänningar.

EN sak kan jag säga utifrån min erfarenhet av flyktingboenden och det är att du högst osannolikt hittar något griskött där.

Vad gäller tiggarna så kan jag inte uttala mig.
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • todo nada

Fast grisarna har inte stulits under samma gång. Det har stulits 64 grisar under sommaren, och det lär bli fler under resterande av sommaren. Jag är ganska säker på att nån hungrig knycker grisar för att äta. Om jag var polis hade jag undersökt flyktingboenden och tiggarläger i närheten.

Det har också hänt att lamm har försvunnit när ett flyktingboende har öppnat i närheten.

Du är gränslös Gert.

Helt jäkla gränslös i din jakt att smutskasta invandrare och invandring av alla dess slag.
  • PinkSugar

Det sjuka i denna story är att bondgårdarna nu för tiden är såpass stora att det dröjer drygt 2 månader innan man upptäcker att det saknas 64 grisar 

• Aikido

Skrattande Jag som ändå har livlig fantasi kunde inte i min vildaste få ihop hur du skulle koppla detta till invandrare men nu förstår jag.
    Det är en konst att tillaga kyckling så att den smakar gris
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-30 13:40:47 följande:
    En gård i Vingåker har blivit av med 64 unggrisar under sommaren. Försvinnandet kan vara den största grisstölden hittills. Det saknas spår efter tjuvarna.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sormland/60-gris...

En ren win-win-situation.

Grisarna slipper bli skinka och SD har fått 64 nya nätaktivister.

Med lite röta kommer detta att bidra till att höja nivån på aktivisternas inlägg.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nerfherder

Tycker fortfarande utomjordingar är det mest trovärdiga alternativet. De försvann ju under natten...

• LaLola
    Nerfherder skrev 2015-07-31 07:53:42 följande:

Tycker fortfarande utomjordingar är det mest trovärdiga alternativet. De försvann ju under natten...

Ja det är min teori också. Så måste det vara.
  • Anonym (Griseknoen)
    Gert skrev 2015-07-30 14:40:47 följande:

www.svt.se/nyheter/regionalt/sormland/60-grisar-sparlost-bortna

Tillväxtgrisar i utehage intill väg - garanterat någon paketbil med polacker / rumäner eller dylika på väg hemåt som plockat upp några i bilen = mat hem. Ryktet sprider sig till bekanta, som gör likadant när de åker hemåt. Andra alternativet är dylikt gäng som fortsättningsvis bor i regionen och har hagen som sin köttaffär. Grisar i den åldern är väldigt enkla att bära iväg med för den som är van att hantera dem.

Ni som pratar om försäkringsbedrägeri, ni fattar väl inte att det finns nog betydligt värdefullare saker än några spädgrisar att anmäla stulna om man har den agendan? Så dåliga priser som det är idag så är nog det alternativet uteslutet.

Men såklart, den korkade bonden fattar väl inte bättre enligt er..
  • Anonym (Griseknoen)

Ett tredje, möjligt scenario är att någon av de anställda på gården sålt grisarna vidare till sina landsmän bosatta i området men arbetande inom andra brancher.

Så märkligt av polisen inte ens kolla upp de närmast liggande att misstänkas. Hur lat får myndigheter bli?

Svar på tråden 64 grisar i Vingåker spårlöst borta!