• Svartack

Vad tror ni?

Okej jag o min kille hade sex för 4 dagar sen, min ägglossning var för typ 1-2 veckor sen min mens är väldigt oregelbundet men tror inte direkt min mens skulle komma idag inte förens 5-7 dagar men jag har iaf mått ganska illa idag och igår kväll och haft riktigt ont i magen det kan nog inte vara tidig symptom, för det är la för tidigt eller? Jag skulle på toa så märkte jag att det var blod inga klumpar men lite ljusare och inte lika mycket blod sedan när jag skulle torka mig var det rosa och när jag väl kissade var det också rosa, är det någon som har gått igenom detta som kan förklara för mig om allt detta och hur allt går till, tror ni det kan vara graviditet eller inte och isf när ska jag testet, men kan man bli gravid om inte man hade dom dagarna man var som fest fertil alltså 1 dag och 2 dagar efter ägglossningen

Han och jag körde utan kondom han sa att han inte kom i mig men vet inte om jag ska tro på det, men litar på honom så om han nu inte gjorde det så finns det ju försats och det inneháller sperma och det räcker med 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 18:45
    Skynda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 18:45
    Skynda

• Svar på tråden Vad tror ni?
  • Cyanea

Jag hänger inte riktigt med på vad du är orolig för eller vad det är du egentligen frågar efter i din text, den är väldigt rörig. 

Bäst chans/störst risk att bli gravid är om man har sex 2-3 dagar FÖRE ägglossning (tom. 1-2 dagar efter). Om du hade din ägglossning när du skriver att du hade det låter det som extremt liten chans att det blivit något, för i "bästa"/"Värsta" fall hade ni sex tre dar efter ÄL, vilket är lite väl sent för en befruktning. Enda chansen att det skulle ha blivit något är om din ÄL var senare än så. 

Man får inte symptom så tidigt eftersom embryot inte ens hunnit fästa i livmodern utan snurrar runt alldeles fritt. Man kan må illa av så väldigt mycket annat än graviditet, din kropp är full av hormoner ändå. Om det är två veckor sedan ÄL är det dessutom dags för mens snart, och då brukar i alla fall jag må illa. Blödning kan du ha fått av många olika anledningar, det är omöjligt ens för sjukvårdspersonal att säga varför, men det kan faktiskt vara så att du inte ens ägglossat den här månaden så kroppen håller på att starta om cykeln. Det är inget ovanligt eller farligt. 

Testa gör man när du skulle haft din mens, så vänta tills då och se om du börjar blöda. Gör du inte det - testa. Helst med morgonurin. 

Som du skriver är det inte säkert att ha sex utan kondom ens om han inte kommer. Det kan alltid komma någon. Det är väl inte helt vanligt, men möjligt. 

• Anonym (Fia)

Har du oregelbunden mens är det möjligt att du haft ägglossning senare än du tror. Avvakta ett par veckor och ta sedan ett test om du inte fått din mens. Om mensen kommer eller om testet är negativt så tycker jag ändå att du ska höra av dig till ungdomsmottagningen så att du får hjälp med att hitta ett preventivmedel som passar dig.

Svar på tråden Vad tror ni?