• EmPe

Någon som just fått mf och ska försöka igen?

Hej!

För två dagar sedan fick jag mf i vecka 5 (4+6). Är givetvis väldigt ledsen men känner att jag vill fokusera om. Kroppen får återställa sig och sen ska vi försöka igen. Någon mer som befinner sig i samma sits och vill följas åt?

• Svar på tråden Någon som just fått mf och ska försöka igen?
  • Sandraaa81

Hoppas det går bra pannkakan! Här blev det tyvärr missfall igen, såå jäkla ledsen! Tur att det inte hann gå så långt den här gången i alla fall. I natt fick jag ont och sen började jag blöda mycket ljusrött med lite klumpar och det har fortsatt under dagen. Testet visar ett väääldigt svagt plus, knappt synbart och clearblue digital är negativt.

• Sommarmalva
    Sandraaa81 skrev 2016-01-29 15:33:02 följande:

Hoppas det går bra pannkakan! Här blev det tyvärr missfall igen, såå jäkla ledsen! Tur att det inte hann gå så långt den här gången i alla fall. I natt fick jag ont och sen började jag blöda mycket ljusrött med lite klumpar och det har fortsatt under dagen. Testet visar ett väääldigt svagt plus, knappt synbart och clearblue digital är negativt.

Åh så synd! Hade du berättat för sambon? Hur tar han det ? Han var tveksam över att försöka igen ifall det blev missfall igen, eller hur var det? Måste kännas förfärligt! Min sambo har med sagt att blir det missfall igen så vill han inte mera och det har legat o gnagt inom mig och gjort oron ännu större. Hoppas på det bästa för er nu! Kram!
  • Sandraaa81
    Sommarmalva skrev 2016-01-29 15:41:58 följande:
    Åh så synd! Hade du berättat för sambon? Hur tar han det ? Han var tveksam över att försöka igen ifall det blev missfall igen, eller hur var det? Måste kännas förfärligt! Min sambo har med sagt att blir det missfall igen så vill han inte mera och det har legat o gnagt inom mig och gjort oron ännu större. Hoppas på det bästa för er nu! Kram!
    Tack!   Det känns väldigt tungt!  Känns helt hopplöst nu! Gråter
    Nej, hann inte berätta för sambon, tänkte vänta lite. Tack gode gud för det!
    Jo precis, han ville bara försöka än gång till.  Grejen är den att hans ex fick också två missfall medan de försökte bli gravida, detta var för tre år sen, så han tror att alla missfallen beror på honom.  Deras relation tog slut delvis pga det, de gled i sär.
    Man vet ju inte, men läkaren när jag fick missfall nummer två, trodde inte det var sambons "fel"...  Utan att det var slumpen bara.   
    Jag är ju rätt gammal i sammanhanget, så funkar inte detta nu, så kommer vi sannolikt inte få några barn alls. 
  • Sommarmalva
    Sandraaa81 skrev 2016-01-29 17:31:38 följande:
    Tack!   Det känns väldigt tungt!  Känns helt hopplöst nu! Gråter
    Nej, hann inte berätta för sambon, tänkte vänta lite. Tack gode gud för det!
    Jo precis, han ville bara försöka än gång till.  Grejen är den att hans ex fick också två missfall medan de försökte bli gravida, detta var för tre år sen, så han tror att alla missfallen beror på honom.  Deras relation tog slut delvis pga det, de gled i sär.
    Man vet ju inte, men läkaren när jag fick missfall nummer två, trodde inte det var sambons "fel"...  Utan att det var slumpen bara.   
    Jag är ju rätt gammal i sammanhanget, så funkar inte detta nu, så kommer vi sannolikt inte få några barn alls. 
    Så sorgligt! Men tar du dig igenom detta själv nu? Jag förstår absolut hur du tänker och jag tänkte också så att jag skulle vänta med att berätta så han inte skulle märka av ett missfall ifall det blev så, fast då blir det ju att man går igenom det ensam, måste kännas jättejobbigt! Har du någon annan att prata med? Hur gammal är du? Jag fyller 37 i år och kände jag med att det blur sista försöket detta pga åldern. Är det andra missfallet för er tillsammans? Jag kan ju absolut förstå att han känner som han gör också men det blir ju så fruktansvärt tomt inom en när nåt som funnits där inte finns längre. Man vill bara göra om liksom.
    Var inte helt själv i detta nu. Du har alltid oss här i tråden att skriva till, vi finns här!
    Kram på dig!
  • Sandraaa81
    Sommarmalva skrev 2016-01-29 21:57:11 följande:
    Så sorgligt! Men tar du dig igenom detta själv nu? Jag förstår absolut hur du tänker och jag tänkte också så att jag skulle vänta med att berätta så han inte skulle märka av ett missfall ifall det blev så, fast då blir det ju att man går igenom det ensam, måste kännas jättejobbigt! Har du någon annan att prata med? Hur gammal är du? Jag fyller 37 i år och kände jag med att det blur sista försöket detta pga åldern. Är det andra missfallet för er tillsammans? Jag kan ju absolut förstå att han känner som han gör också men det blir ju så fruktansvärt tomt inom en när nåt som funnits där inte finns längre. Man vill bara göra om liksom.
    Var inte helt själv i detta nu. Du har alltid oss här i tråden att skriva till, vi finns här!
    Kram på dig!
    Tack!    Ja, jag måste ju ta igenom mig detta själv...  Remiss är skickad till psykolog via vårdcentralen, då jag inte mår så bra pga allt detta som hänt  

Jag har fyllt 37 nyss, och detta är tredje missfallet, först ett MA i vecka 7 i september, och sen ett missfall i vecka 13 i december.  Och då detta nu då...

Tack, känns skönt att skriva av sig här, och förhoppningsvis blir det min tur en vacker dag!  Kram och lycka till till er!  {#emotions_dlg.flower}
  • Sommarmalva
    Sandraaa81 skrev 2016-01-29 22:08:31 följande:
    Tack!    Ja, jag måste ju ta igenom mig detta själv...  Remiss är skickad till psykolog via vårdcentralen, då jag inte mår så bra pga allt detta som hänt  

Jag har fyllt 37 nyss, och detta är tredje missfallet, först ett MA i vecka 7 i september, och sen ett missfall i vecka 13 i december.  Och då detta nu då...

Tack, känns skönt att skriva av sig här, och förhoppningsvis blir det min tur en vacker dag!  Kram och lycka till till er!  {#emotions_dlg.flower}
    Men märker inte sambon på dig att det är något? Jag fick också missfall i vecka 13 så vet hur hårt det tar på psyket. Nu hjälper det inte att jag passerat magiska 12 längre. Allt kan hända.
    Vad bra att du ska till psykolog. Du har inga vänner som du berättat för? Känner själv att det var så skönt att prata om det.
    Hoppas det löser sig för er.
  • Sandraaa81

Nej, alltså vi har båda varit rätt nere sen det sena missfallet i december, han märker ingen större skillnad på mig tror jag... Jag har ett par vänner som jag berättat för om mina tidigare mf, fast detta sista har jag inte berättat, det skulle kännas fel att berätta för andra när inte ens min sambo vet. Egentligen är det det sena missfallet jag fortfarande mår dåligt över, varje kväll innan jag somnar upplever jag igen min kropp föder ut vårat lilla barn som jag precis innan sett leva och sprattla runt på ultraljudet. Jag klandrar mig själv, fast alla säger att jag inte ska göra det... De andra två missfallet var så himla tidiga, fick ju ma i vecka 7, då fanns bara rester av en tom hinnsäck, och detta nu var ku extremt tidigt, bara en vecka efter att jag plussade. Känner mig mest uppgiven nu, och tvivlar på att jag någonsin ska få bli mamma

• Oktober23

Sandraaa81. . Det är klart att du en dag ska få bli mamma! Det måste vi hålla tummarna för. Hålla tummarna för oss alla som vill bli gravida. Jag tycker det är extra jobbigt eftersom jag jobbar inom förskolan och ser barn där dagligen och deras småsyskon som är små bebisar. Vad jobbar ni andra med? Har ert arbete påverkat er?

• Sandraaa81
    Oktober23 skrev 2016-02-03 21:02:56 följande:

Sandraaa81. . Det är klart att du en dag ska få bli mamma! Det måste vi hålla tummarna för. Hålla tummarna för oss alla som vill bli gravida. Jag tycker det är extra jobbigt eftersom jag jobbar inom förskolan och ser barn där dagligen och deras småsyskon som är små bebisar. Vad jobbar ni andra med? Har ert arbete påverkat er?

Tack!    Jag jobbar också på förskola,  har knappt jobbat sen allt detta hände, men på måndag måste jag börja jobba igen.  En kollega är gravid, och det känns väldigt jobbigt, men hon har gått på föräldraledighet nu.  Men det är fortfarande jobbigt att se gravida mammor och bebisar.    
  • Oktober23

Bra då förstår vi varandra. Jag jobbar i Göteborg.. Vart jobbar du?

Det är fruktansvärt jobbigt när närstående blir gravida.. Fyran. Är riktigt glad för deras skull men det är jobbigt.

Svar på tråden Någon som just fått mf och ska försöka igen?