• icy

Vilken ålder började ert barn på förskola?

När började ert barn gå på förskola?:)

• Svar på tråden Vilken ålder började ert barn på förskola?
  • isolande

14 månader var första, kändes för tidigt men vi visste inte bättre

17 månader var andra, helt rimligt. Han var mycket mer framåt och aktiv än nr 1. Dessutom kunde han gå.

• pigglet

De har varit ca 4 år. Då har de gått 15 timmar/vecka, yngsta lite mer. För mig har det varit viktigt att få vara mycket med mina barn och vi har haft möjlighet att pussla så att det funkat.

• fluu

Hon var 20 månader då.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sockervaddspinnen

Min son började strax innan 4-års ålder. Han har hittills endast gått mellan 10-15 timmar i veckan (cirka 3,5-5 timmar om dagen). Allmän förskola.

• Varit där

1 år och 3 månader var första och yngsta kommer nog vara i samma ålder tror jag

• Vestra

Dom började mellan 2-2½.

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Kim Possible

Båda började runt 14 månader, äldsta kanske några veckor äldre. Det funkade klockrent, ingen av dem gick mer än typ max åtta timmar/dag.

• PreciousDivine

Äldsta började gå 15h/vecka när hon var drygt 3 år. Yngsta började när han var 2 år och båda går nu ca 20h/vecka. Den lille är nu snart 2,5 år, egentligen tycker jag att han fortfarande är för liten men vi lyckades inte få ihop det bättre.

• Grön elefant

16 mån. Inskolningen gick inte så bra, hon var ledsen och det kändes inte rätt att lämna henne där. Ändrade strategi och gick ner i arbetstid och tog hjälp av mormor. Började en annan förskola vid 2 år och 4 mån. Då gick det hur bra som helst, tror hon var mer mogen för det då, sen i efterhand när jag jämför så har jag förstått att jag inte riktigt gillade personalen på den första förskolan.

• nevermind

Har inga egna men syrran har fyra barn. Alla började när de var 1 år och nån dag. Inte alla hade heltid i början men kanske någon av dem, vet inte riktigt.

• Sous

15 månader med första. Alldeles för tidigt! Jag hade inte fattat hur små de var! Nästa blir tidigast vid 18 mån. Helst ännu senare.

• isolande
    Sous skrev 2015-08-14 14:53:59 följande:

15 månader med första. Alldeles för tidigt! Jag hade inte fattat hur små de var! Nästa blir tidigast vid 18 mån. Helst ännu senare.

Precis så blev det för oss oxå med första barnet! Men vi hade planerat efter det och kunde inte riktigt ändra när det väl var dags att börja....
  • Sous
    isolande skrev 2015-08-14 15:00:50 följande:
    Precis så blev det för oss oxå med första barnet! Men vi hade planerat efter det och kunde inte riktigt ändra när det väl var dags att börja....
    Nej, det kunde ju inte vi heller. Man söker ju en plats och meddelar jobbet när man är tillbaka. Fattade inte förrän månaden innan han skulle börja att "oj, han är ju pytteliten fortfarande!" Och då var det lite sent... Han gick åtminstone korta dagar första halvåret (9-14.30).
Svar på tråden Vilken ålder började ert barn på förskola?