Vilken ålder började ert barn på förskola?
När började ert barn gå på förskola?:)
När började ert barn gå på förskola?:)
2.5 år var sonen.
14 månader var första, kändes för tidigt men vi visste inte bättre
17 månader var andra, helt rimligt. Han var mycket mer framåt och aktiv än nr 1. Dessutom kunde han gå.
De har varit ca 4 år. Då har de gått 15 timmar/vecka, yngsta lite mer. För mig har det varit viktigt att få vara mycket med mina barn och vi har haft möjlighet att pussla så att det funkat.
Hon var 20 månader då.
Min son började strax innan 4-års ålder. Han har hittills endast gått mellan 10-15 timmar i veckan (cirka 3,5-5 timmar om dagen). Allmän förskola.
Första 15 mån, andra 22 mån.
1 år och 3 månader var första och yngsta kommer nog vara i samma ålder tror jag
Dom började mellan 2-2½.
Båda började runt 14 månader, äldsta kanske några veckor äldre. Det funkade klockrent, ingen av dem gick mer än typ max åtta timmar/dag.
Äldsta började gå 15h/vecka när hon var drygt 3 år. Yngsta började när han var 2 år och båda går nu ca 20h/vecka. Den lille är nu snart 2,5 år, egentligen tycker jag att han fortfarande är för liten men vi lyckades inte få ihop det bättre.
16 mån. Inskolningen gick inte så bra, hon var ledsen och det kändes inte rätt att lämna henne där. Ändrade strategi och gick ner i arbetstid och tog hjälp av mormor. Började en annan förskola vid 2 år och 4 mån. Då gick det hur bra som helst, tror hon var mer mogen för det då, sen i efterhand när jag jämför så har jag förstått att jag inte riktigt gillade personalen på den första förskolan.
Har inga egna men syrran har fyra barn. Alla började när de var 1 år och nån dag. Inte alla hade heltid i början men kanske någon av dem, vet inte riktigt.
16 respektive 18 månader.
15 resp. 16 månader.
20 respektive 21 månader.
15 månader med första. Alldeles för tidigt! Jag hade inte fattat hur små de var! Nästa blir tidigast vid 18 mån. Helst ännu senare.
15 månader med första. Alldeles för tidigt! Jag hade inte fattat hur små de var! Nästa blir tidigast vid 18 mån. Helst ännu senare.