• busan00

Är de någon som beställt gratis gravid paket?

Ja funderade på att beställa gratis gravid paket från olika ställen , men är de verkligen gratis så de inte är gratis prov så man blir automatiskt premurant på de sen å måste betala varje månad? Å kan man beställa en paket / box från alla ställen lr måste man välja en ? Å när får man hämta ut de. Tacksam om någon kan ge mig svar :)

• Svar på tråden Är de någon som beställt gratis gravid paket?
  • Emmask

VI fick något djävulskt med mail, pappersreklam och dylikt sedan vi beställde boxarna. Ett stort misstag där "gåvorna" på långa vägar inte väger upp vilken sjuk koll alla barnsakförsäljare någonsin har på mig just nu. De delar ut min mailadress till alla som betalar, och så får jag mail och brevutskick samt telefonsamtal (!) från de mest obskyra företag inom barngenren. Beställ INTE, är mitt tips. 

• Bullen2015

Jag har beställt allt som är gratis ;) Men visst man får ju lite erbjudande här och där... Jag fick tidningar vi föräldrar 6st, en handduk tillbarnet, två böcker... För 186kr... Men jag får ju inte glömma att av boka när det är klart... Välkomms packet från pampers osv kommer dom skicka hem... Där är inget man förbinder sig till, man får reklam och rabbatkuponger... Så gjorde jag sist med... Sen kan man ju blocka alla mail som man inte vill ha sen ;) Gratis är gott :)

• Guldbarb

Jag beställde från alla jag hittade (vet inte hur många nappar vi fått haha :P) de kostade inget, reklam får man ju endel men jag tror bara jag fått reklam i form av mail och de jag fått mycket av har jag helt enkelt klassat som skräppost så de försvinner direkt och vissa kan man avpremurera genom ett klick i mailet :PNär man kan hämta skiljer sig med varje box, vissa får man en kod direkt andra tar några veckor ^^

• Modesty

Jag har hämtat de flesta och har inte blivit kontaktad av en enda försäljare och inte fått massa reklam heller.

De jag har beställt är: Apoteket hjärtats- bli medlem på sidan, och beställ, skriv ut mailet och hämta efter 2dagar.

Kronans-Gå dit och säg att du skulle vilja ha en bara och bli medlem på plats.

Liberos-beställ på sidan- du får ett sms och hämta ut på Maxi.

2 på Babybox.se -beställ på sidan, skriv ut mailet och hämta ut på Lloyds apotek och på babyproffsen.

• Schmanvändarschnamn

Jag säger som Emmask. Blev ett jäkla ståhej här efter anmälan till de där babyboxarna. Och inte går det att bara blockera mailen eftersom det ramlar in från olika företag hela tiden.

Det ringde så mycket på telefonen (både från försäkringsbolag och föräldratidningar mm) att jag fick byta nummer, då det tydligen är för svårt för vissa att greppa att nej = nej och inte "nej, men kanske om du testar nästa vecka igen".

Har även blivit mött med "Det är viktigt för oss att kunna skicka information till dig, därför kan vi inte erbjuda detta alternativ" som svar när jag vill avsluta mailprenumerationer som de skriver upp en på.

Speciellt tråkigt blir det om graviditeten inte går som den ska, och de fortsätter att trakassera mitt i sorgearbetet. Nätack!

Jag slapp papperspost, men det är nog mest för att jag flyttade utan eftersändning i samma veva (så det bleve väl de stackarna som flyttade in efter mig som får en massa skräp i brevinkastet).

• Naylaa

Jag har inte märkt någon ökat aktivitet i mailboxen eller telefonen och då har jag ändå beställt typ alla. Däremot så är ju dom flesta riktigt usla.

Den enda som var bra var Apoteket hjärtats och apoteksgruppens där vi fick en geggamojamössa

• Ikalisan

Jag beställde ett par stycken men har än så länge bara fått hem en(är i v12) från babyland. Innehöll en tidning från ViFöräldrar, en blöja, en dregglis från Trygg-Hansa, en snutte från teddykompaniet och några dukar som man ska tvätta tillsammans med babykläderna. Annars en del reklam och lite rabattkuponger. Dock gick de flesta kuponger ut i mitten på november och för mig som inte är så långt gången att jag fått se bebis än så känns det dumt att köpa något bara för att.

Har inte blivit störd att försäljare eller en massa mail.

• busan00

Jag beställde från libero , är i vecka 26 . Är de någon som vet när man fåe mejl /sms å kan hämta ut dw? För har lixom 8 mil dit ja ska hämta ut de p åker ju inte dit bara för dä så får ju ha andra ärenden oxå isf.

• Iowhannah

Jag tror att jag beställde alla. Har inte heller märkt av något ökat intresse av försäljare och annat patrask.

Gällande Libero-boxen så får du ett sms/mail när du är i v 34 (om jag minns rätt). Där står all info du behöver ang giltighetstid osv.

• mammalovis
    busan00 skrev 2015-10-06 20:51:31 följande:
    Jag beställde från libero , är i vecka 26 . Är de någon som vet när man fåe mejl /sms å kan hämta ut dw? För har lixom 8 mil dit ja ska hämta ut de p åker ju inte dit bara för dä så får ju ha andra ärenden oxå isf.
    Från Libero får du ett sms när det är dags att hämta ut paketet. Ja, innan fick jag ett mail, då jag inte lämnat mobilnumret, sedan tog det et dygn innan smset kom. Enligt det har man 4 veckor på sig, men du kan inte aktivera koden förrän det är dags då den bara gäller 2 timmar. Enligt Liberos sida går paketet hämta ut fram tills en månad efter barnet är fött.

Jag har fortfarande inte kommit till skott då jag är sjukskriven och knappt lämnar hemmet. 
  • mammalovis
    Modesty skrev 2015-08-16 00:59:37 följande:
    Jag har hämtat de flesta och har inte blivit kontaktad av en enda försäljare och inte fått massa reklam heller.
    De jag har beställt är: Apoteket hjärtats- bli medlem på sidan, och beställ, skriv ut mailet och hämta efter 2dagar.
    Kronans-Gå dit och säg att du skulle vilja ha en bara och bli medlem på plats.
    Liberos-beställ på sidan- du får ett sms och hämta ut på Maxi.
    2 på Babybox.se -beställ på sidan, skriv ut mailet och hämta ut på Lloyds apotek och på babyproffsen.
    Tyvärr är vissa babyboxar svåra att få tag på. Hjärtats är restnoterat, men meddelas via sms. Kronans barngåva är också restnoterad.

De övriga har jag inte kommit mig för att åka till grannstaden för ännu.
  • mammalovis
    Ikalisan skrev 2015-10-06 20:21:04 följande:
    Jag beställde ett par stycken men har än så länge bara fått hem en(är i v12) från babyland. Innehöll en tidning från ViFöräldrar, en blöja, en dregglis från Trygg-Hansa, en snutte från teddykompaniet och några dukar som man ska tvätta tillsammans med babykläderna. Annars en del reklam och lite rabattkuponger. Dock gick de flesta kuponger ut i mitten på november och för mig som inte är så långt gången att jag fått se bebis än så känns det dumt att köpa något bara för att. Har inte blivit störd att försäljare eller en massa mail.
    Därav ska man inte hämta ut dem förrän ca 3 månader av graviditeten återstår. Skulle kupongerna man vill använda ha gått ut kan man ringa företaget och påtala detta, ibland skickar de en ny.
  • Fröken Smilla

Babyboxar i all ära, det mesta man får är våtservetter och reklam jag tycker att Apoteket Hjärtats och Liberos var de bästa, plus den man får gratis body från Kappahl från. Minns tyvärr inte vilken det var, men de skickade ut två kuponger till mig, så jag fick två fina newbie-bodys

De andra boxarna är sådär. Jag har fått en del telefonförsäljare i luren men har en app som heter Truecaller som identifierar telefonförsäljare när de ringer, så jag har bara låtit bli att svara och sen blockerat numret

• Schmanvändarschnamn

De förbehåller sig dock rätten att ringa oavsett om ens nummer är på sådana (NIX) listor, blev jag meddelad. Men det kanske är en fråga om otur, haha.

• Iowhannah
    Schmanvändarschnamn skrev 2015-10-07 10:48:37 följande:

De förbehåller sig dock rätten att ringa oavsett om ens nummer är på sådana (NIX) listor, blev jag meddelad. Men det kanske är en fråga om otur, haha.

Ah okej. Så jävla dumt.
  • flislis

Att de ringer dig trots att du har NIX har o göra med att du självmant gett dem ditt nr när du fyllde i dina kontaktuppgifter. Är det stora företag som tex bonniers kan de ringa i oändlighet eftersom det är flera tidningar som delar på samma kunduppgifter. Så NIX är inte så bra som många tror... Det absolut bästa är att vänligt men bestämt säga nej tack och be dem stryka dig från sin lista. (Har själv testat på yrket) Om man absolut inte pallar ska man aldrig ge ut sitt nr.

Vad gäller gratisboxar är de ju skitbra! Har lådorna fulla m wipes, nappflaskor o krämer. Googla bara på "gravid gratis". Typ alla apotek har en box, body på kappahl kommer från allt för föräldrar osv...

Svar på tråden Är de någon som beställt gratis gravid paket?