• Taylor

Vad tycker ni om denna doppresent?

Jag ska på dop till helgen då min väns lilla son döps och undrar vad ni tycker om att ge bort två muminmuggar från Arabia? Passar det som doppresent?

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna doppresent?
  • LillaMi81

Jag tycker att det är en jättebra present! Fina, men ändå som man vågar använda.

• Sockervaddspinnen

Jag skulle bli jätteglad!

Min son fick en sån mugg, spontant, av min mormor.

Vi samlar inte, så den används.

• En PantherTant

Gillar de mumin? Ok i såfall, annars inte.

Våra barn har ibland fått muminmuggar i present, vi avskyr alla mumin så har genast sålt dem vidare..

Tycker något barnet kan använda är bättre; typ namnpall, handdukar med namn på, stor Brio tax att sitta på t.ex. Men jag har faktiskt själv uppskattat klassiska dopgåvor som doptavla eller första året tavla (ram med plats för ett foto från varje månad från nyfödd till ett år)

• mammalovis

Nu är jag inget Muminfan, men hade det varit muggar med figurer vi gillar hade det varit helt okej. Presenter som varar länge är till exempel Barnkammarböckerna, den silvriga har fina sånger på den medföljande skivan. Vi har fått tallriksset till båda som använts en hel del. Till andra fick vi ett påslakanset med namnet broderat som säkert kommer användas när vi börjar med större täcke. Kusiner har fått fina pallar med namn och datum.

• Anonym (Lilla My)
    Duckan skrev 2015-08-11 13:33:29 följande:

Om det är något du tror att de vill samla vidare på till barnet så ja. Annars nej. Två udda muggar blir ofta bara stående långt bak i ett skåp.

Vi använder bara udda muggar. Serierna blir stående i skåpet.
  • minerva123
    fluu skrev 2015-08-11 13:18:17 följande:

Jag hade blivit jätteglad för något sådant. Avskyr alla dessa onödiga tenngrejer och sparbössor.

• minerva123

Jag föredrar att ge dopresenter som är mer bestående och som barnet kan använda under lång tid och t o m ta med sig när han/hon flyttar hemifrån. Jag har bl a gett Iittalas Mariskooli (finns i en massa färger) med ett gosedjur i eller bokstöd i läder i form av ett djur från Zuny. De är jättefina i ett barnrum och kan också stå i en vuxens bokhylla utan problem.

www.zuny.info/collection_list_c.php

Den här är en perfekt doppresent tycker jag - en portfoliobok där man kan samla barnets teckningar från olika åldrar med utrymme för kommentarer:

www.adlibris.com/se/bok/mina-forsta-masterverk-for-barn-som-tar-sin-konst-pa-allvar-9789198044157

Två Muminmuggar är också en bra present! Man behöver ju inte älska Mumin för att dricka ur muggen och heller inte samla på hela serien, tycker jag. Vill man komplettera så lär ju Muminmuggar dessutom finnas "för evigt" i handeln.

• Leola
    En PantherTant skrev 2015-08-11 17:15:05 följande:

Gillar de mumin? Ok i såfall, annars inte.

Våra barn har ibland fått muminmuggar i present, vi avskyr alla mumin så har genast sålt dem vidare..

Tycker något barnet kan använda är bättre; typ namnpall, handdukar med namn på, stor Brio tax att sitta på t.ex. Men jag har faktiskt själv uppskattat klassiska dopgåvor som doptavla eller första året tavla (ram med plats för ett foto från varje månad från nyfödd till ett år)

Avskyr Mumin? Haha okej. I övrigt tycker jag det är rätt otrevligt att sälja vidare presenter... Be om att få byta istället kanske?
  • fluu

Min dotter fick Pippi-muggar på sitt dop och de används ofta. Ska på dop på söndag och då ger vi bort en servis med Elsa Beskow-motiv.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker ni om denna doppresent?