• aveec93

När kände ni första sparkarna? (Första barnet)

Hej

Jag är i vecka 21, har moderkakan i framvägg. Än har jag inte kunnat känna några tydliga sparkar som jag 100% kan säga är bebisens rörelser.

NI SOM HAFT MODERKAKA I FRAMVÄGG när kände ni tydliga sparkar första gången? Med första barnet.

• Svar på tråden När kände ni första sparkarna? (Första barnet)
  • amalie79

Jag har moderkakan i framvägg, första barnet och hyfsat stor mage men känner inga tydliga rörelser än. Bara fladder runt naveln och nedanför.

• amalie79

Idag har varit en skum dag. Har känt mer fladder än någon gång innan, fast längre ner. Samtidigt är det som om något pressar uppåt. Som om jag hela tiden är mätt. Kan bebis ha vänt sig på något håll den inte legat innan tro? Det är ingenting som gör ont eller så, bara en annorlunda känsla mot igår!

• tiramisu

Började känna rörelser v.17. Är i v.23 och känner tydliga buffar och sparkar.

• israelsson

Är i v 22+2 och har inte börjat känna några rörelser utanpå magen än. Det är väll normalt?

• sockerkringla
    israelsson skrev 2015-09-08 23:42:56 följande:

Är i v 22+2 och har inte börjat känna några rörelser utanpå magen än. Det är väll normalt?

Ja det är helt normalt! Jag kände första rörelsena i vecka 22. Sen några veckor efter det kände min sambo! Är du orolig så ring din bm. Dom är duktiga! :)
  • rebeccaaB

Jag är i v 24+1 idag, och jag har nog känt ordentligt(inte bara lite fladder) i snart 2 veckor! Jag har också moderkakan i framvägg! Vissa dagar känner jag mer än andra, men jag känner inte att det sparkas helt ordentligt än! Eller är det bara jag som har föreställt mig att det ska vara "hårdare" och mer än vad de är! Det är jätte svårt!

• Alltannatvarupptaget

Allra första gången jag kände var i vecka 13. Då kändes det som fladder 1-2 cm ovanför blygdbenet. Första barnet. Verkar som det är väldigt tidigt enligt många men min barnmorska sa att det förmodligen var barnet eftersom man inte har tarmar så långt ner i skrevet Drömmer.... Fick även mjölk i brösten v.14...

Längtar tills jag får känna rejäla sparkar så det syns och att min man kan känna det ovanpå magen... :)

• Loppan84

Vecka 17 kom buffar, fladder och puffar men var osäker på vad det va fram till rul i vecka 18 då jag kunde koppla ihop känslan med att se att han sparkade på skärmen :)

Riktigt tydliga och hårda sparkar och att man kunde se/känna det utanpå kom inte förrän runt vecka 23 ungefär.

Har framåtlutad livmoder så då känner man ofta mindre.

• Emmabo

Har moderkakan i framvägg, var inte förrns v.23 jag började känna rörelser. Men efter det sparkade det på rejält :)

• Ivana1988

är i v 18 och har inte känt sparkar än .. känner bara ´´ muskelryckningar ´´ som har blivit mycket starkare - ibland är det som att nån nyper mig i livmodern:))) någon som känner/känt likadant?

ska på RUL 31/8 så vi får se om jag känner något när barnet sparkar där!

• Fia 28
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-08-08 12:51:33 följande:

Allra första gången jag kände var i vecka 13. Då kändes det som fladder 1-2 cm ovanför blygdbenet. Första barnet. Verkar som det är väldigt tidigt enligt många men min barnmorska sa att det förmodligen var barnet eftersom man inte har tarmar så långt ner i skrevet Drömmer.... Fick även mjölk i brösten v.14...

Längtar tills jag får känna rejäla sparkar så det syns och att min man kan känna det ovanpå magen... :)

Precis så har jag kännt hela veckan och är bara i v 15. Det känns lite tidigt, men jag har ju sett på ultraljud att det är en väldigt livlig krabat så det är ju inte omöjligt.
Svar på tråden När kände ni första sparkarna? (Första barnet)