• Seven Costanza

Vilken blankett ska jag skicka in för SGI om jag är tjänstledig för studier?

Någon som varit tjänstledig för studier innan ni fått barn, och vet vilken blankett man ska fylla i för att FK ska fastställa ens SGI? Jag fick nämligen hem den vanliga blanketten "uppgifter - inkomst och årsarbetstid" när jag hade skickat in moderskapsintyget, men när jag var på mitt lokala FK-kontor sa damen där att jag inte skulle skicka in den blanketten utan jag fick en annan blankett som heter "förfrågan - studier eller arbetsmarknadspolitiskt program". Tycker dock att den sistnämnda blanketten har konstiga formuleringar som inte passar mig som förvisso inte arbetar NU när jag studerar men det stämmer ju heller inte att jag _har varit_ anställd för jag ÄR ju fortfarande anställd, bara det att jag är tjänstledig. Handläggaren verkade inte ha 100 % koll så det är därför jag frågar.

Kan jag kanske skicka in båda blanketterna? Det framgår nämligen inte av blanketten "studier eller arbetsmarknadspolitiskt program" att jag fortfarande är tilsvidareanställd på heltid men för tillfället är tjänstledig, vilket framgår av den blanketten jag först fick, och jag tycker att det borde vara relevant. Någon som vet?

• Svar på tråden Vilken blankett ska jag skicka in för SGI om jag är tjänstledig för studier?
  • Gladskit

Jag skulle säga att den som är för Inkomst-och årsarbetstid ska fyllas i av den arbetsgivare som du är tjänstledig ifrån.
    Så att de kan intyga vad du har för lön, anställningsform osv i grunden samt att du för närvarande (period + omfattning) anger att du är tjänstledig för studier.
    Den andra blanketten har jag aldrig stött på så det kan jag inte svara på.

Svar på tråden Vilken blankett ska jag skicka in för SGI om jag är tjänstledig för studier?