• Mooomin

Ena "tån" är platt, hund.

Jag har i några veckor trott att ena min hunds klo är mycket längre än de andra så har försökt klippa o klippa, men nu upptäckte jag att det är ju själva "tån" som blivit platt jämfört mot de andra och därför sticker ut. Vad kan detta bero på, någon som vet? Hon haltar inte vad jag ser och säger inte ifrån när jag tar i den, mer än vanligt, hon har liksom aldrig gillat att man tar i hennes tassar, hon rycker liksom bort dom men inget annat. Det har inte sett ut så här förut. Det är den högra mitt-tån på vänster tass..

• Svar på tråden Ena "tån" är platt, hund.
  • riboflavin

Ser ut som en skada på en böjsena. Ett besök hos veterinär är på sin plats även om hunden inte har ont. Kan bli problem framöver med felbelastning om man har otur.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mooomin
    riboflavin skrev 2015-08-17 17:58:54 följande:

Ser ut som en skada på en böjsena. Ett besök hos veterinär är på sin plats även om hunden inte har ont. Kan bli problem framöver med felbelastning om man har otur.

Okok, får självklart ta och kolla upp det isf. Tänkte bara kolla om nån här hade nåt hum om ifall det vat nåt helt "ofarligt".. :)
  • zoyo

Min hund fick så i måndags, och efter ett besök hos veterinären så har ett ligament gått av - hur vet vi inte men just nu gör dom inget åt det, men istället kan hon få artros när hon blir äldre. men är det ingen hårt arbetande hund så avråder dom att operera ..

• Mooomin
    zoyo skrev 2016-04-15 11:27:05 följande:

Min hund fick så i måndags, och efter ett besök hos veterinären så har ett ligament gått av - hur vet vi inte men just nu gör dom inget åt det, men istället kan hon få artros när hon blir äldre. men är det ingen hårt arbetande hund så avråder dom att operera ..

Precis det svaret fick vi med. Hon har inte ont av det och är 11 år gammal.. :)
Svar på tråden Ena "tån" är platt, hund.