• temlan

BF februari 2016 - Göteborg

Hej alla glada! Har sett att det finns ett par grupper för oss som väntar bebis/ar i februari 2016, men är några av er boende i Göteborg med omnejd? Det vore så roligt att få dela erfarenheter, känslor, tankar och även stad! :) Egentligen gör det väl detsamma om du har BF i slutet på januari eller början på mars; välkommen in i gruppen ändå! :)

Jag, 29år, och min sambo, 30år, väntar vårt första barn i februari 2016. Gick in i v. 16 idag och väntar som en toka på RUL som är i september. Då vi ska ta reda på kön (är så nyfiken!). Har redan sett lill*n på tre ultraljud, men det är svårt att få nog! 

Vem är du? :)

• Svar på tråden BF februari 2016 - Göteborg
  • Bluemint
    Cyanea skrev 2015-09-10 21:48:57 följande:

Hej och välkommen!! Och stort grattis till graviditeten! Skönt när det fungerar att bli gravida, framförallt när man inte har så många år på sig. Vi var glada att vi satte igång ganska tidigt kan man säga ;) När är ditt BF? Och är du nöjd med din MVC? 

Tack! Jag har BF den 21 februari men får som sagt se på RUL vad de säger då. Jag är än så länge väldigt nöjd med mitt MVC. Vid hälsosamtalet berättade barnmorskan att vi verkade kunna bli rätt många i en blivande mammagrupp och det känns också roligt.

En fråga till alla är om ni nyfikna på vad era barn har för kön? Cyanea, ni vet ju att ni väntar en flicka...vill ni andra ta reda på vad det blir? Min sambo är nyfiken, men jag vill nog helst att det blir en överraskning. Vi får se vems vilja som är starkast
  • temlan

Var på RUL idag och det såg bra ut, pust! Vi väntar en liten kille och nytt BF blev den 12:e februari :)

Jennsan84, kom att tänka på dig idag! Hur gick det för er? Hoppas bra!

• Cyanea
    temlan skrev 2015-09-18 19:21:55 följande:

Var på RUL idag och det såg bra ut, pust! Vi väntar en liten kille och nytt BF blev den 12:e februari :)

Vad roligt att höra!!! Jättegrattis :D Flyttades datumet framåt eller bakåt? 
  • Jennsan84

Va härligt att det gick bra för er! Här var också allt bra. Väntar en liten tjej :) samma bf som innan 10/2.

temlan skrev 2015-09-18 19:21:55 följande:

• temlan
    Cyanea skrev 2015-09-18 19:51:37 följande:
    Vad roligt att höra!!! Jättegrattis :D Flyttades datumet framåt eller bakåt? 
    Tack, så mycket! Var ju så nedrans nervös innan. När skulle ni dit? BF flyttades fram fem dagar från den 7:e till den 12:e.. :) 
    Jennsan84 skrev 2015-09-18 21:52:38 följande:

Va härligt att det gick bra för er! Här var också allt bra. Väntar en liten tjej :) samma bf som innan 10/2.

Vad skönt! Grattis! Vilken tid var ni där? 
    Har du känt av några bufflar/sparkar än förresten? :) 

• Cyanea
    temlan skrev 2015-09-18 22:21:45 följande:
    Tack, så mycket! Var ju så nedrans nervös innan. När skulle ni dit? BF flyttades fram fem dagar från den 7:e till den 12:e.. :) 
    Jennsan84 skrev 2015-09-18 21:52:38 följande:

Vad skönt! Grattis! Vilken tid var ni där? 

Eller hur, det är fruktansvärt innan man vet att allt ser bra ut. Jag var först i gruppen tror jag med RUL så det är redan klart ;) Har BF den 29/1, så går idag in i v. 22! Dock valde vi att delta i studien om livmodertappen och för tidig födsel så jag ska på VUL nr. 2 på torsdag. Fick ni erbjudande om det också? :) 
  • Jennsan84

Vi hade tid 15.30. Ni? Jag vet faktiskt inte. Har känt nått nån gång, typ som en bubbla men vet inte om det är bebis eller bara magen. Vet ju inte hur det ska kännas :)det var väldigt roligt igår iaf. Hon rörde på sig så mycket också. Men blev lite ställd då jag varit helt övertygad om att det skulle vara en pojk. Alla våra nära blev också helt chockade när de fick reda på att det troligtvis blir en tjej!

temlan skrev 2015-09-18 22:21:45 följande:

Tack, så mycket! Var ju så nedrans nervös innan. När skulle ni dit? BF flyttades fram fem dagar från den 7:e till den 12:e.. :) Vad skönt! Grattis! Vilken tid var ni där? 

• Emilieeast90

Hej! 25 år och gravid i vecka 22 (21+6) BF 7/2 ?? väntar en liten tjej! Allt såg bra ut på RUL o de känns fantastiskt! Bor i mölndal o detta blir första barnet! ????

• Cyanea

Hej!! Det var ett tag sedan! 

Det går väl sådär. Bebis mår bra, men hon verkar inte så sugen på att födas... BF igår, så nu går vi på övertid. Supersegt :/ Har en del förvärkar, men varje gång jag tycker att det börjar kännas som riktiga värkar (inte för att jag vet hur de ska kännas utan mest för att folk säger att man märker vad som är en värk och jag tycker att jag märkt att de ändrat karaktär) så slutar de... GAAH!! 

Själv då? Hur mås det? :) 

• Jennsan84

Här går det bra. 11 dagar till bf. Slutade jobba igår. Känns lite overkligt. Går och nojar hela tiden och känner efter. Tycker jag känner henne mindre de senaste dagarna men jag känner något iaf så jag antar att allt är ok. Tycker det är skitjobbigt och vill bara föda nuuuu!!

• temlan

Hej! Vår härliga lillgrabb föddes på Östra i tisdags via planerat snitt. Allt gick jättebra! Nu är vi hemma och försöker lära känna varandra! :) Allt är verkligen nytt, nytt, nytt! :)

Eftersom det är ett par dagar sedan ni postade era inlägg kanske det kommit bebisar..? Nyfiken!! :)

• Jennsan84

Stort grattis! Härligt att det gick bra! Här har inte ett smack hänt. 5 dagar kvar till bf!

temlan skrev 2016-02-05 08:55:52 följande:

Hej! Vår härliga lillgrabb föddes på Östra i tisdags via planerat snitt. Allt gick jättebra! Nu är vi hemma och försöker lära känna varandra! :) Allt är verkligen nytt, nytt, nytt! :)

Eftersom det är ett par dagar sedan ni postade era inlägg kanske det kommit bebisar..? Nyfiken!! :)

• Cyanea
    temlan skrev 2016-02-05 08:55:52 följande:

Jättegrattis :D Härligt att allt gick bra. Stort lycka till nu!

Här är BF+7 snart över... Ingen bebis än :( Jag har väldigt många underbara människor i min närhet som bryr sig, men tyvärr tär det enormt på mig att flera gånger dagligen behöva lämna rapport om att inget har hänt. Suck... Håller tummarna för att det inte dröjer många dagar till innan hon är här. 
  • Bluemint

Stort grattis temlan!

Jag fick min BF framflyttad till den 29 februari, så än kan det dröja. Jag jobbade min sista dag igår och känner att bebisen gärna kan stanna i magen ett par veckor till. Är inte riktigt redo ;)

• Cyanea

Hej på er! 

Här har det hänt grejer. Söndagen den 7:e skickades vi in på igångsättning på Östra. På tisdagen den 9:e kom vår älskade dotter äntligen till världen, och hon är alldeles alldeles perfekt <3 Det var inte en helt enkel förlossning så det har tagit mig ett tag att återhämta mig, men nu är allt bra. 

Hoppas allt är bra med er andra i gruppen :) 

• Jennsan84

Grattis till er dotter!! Vi fick också en dotter den 17/2. Väldigt enkel och smidig förlossning på mindre än 4 timmar när vi kom in till Mölndal så jag hade väldigt tur. Synd att du hade det svårt men gott att du börjat återhämta dig :)

Cyanea skrev 2016-02-24 11:31:55 följande:

Hej på er! 

Här har det hänt grejer. Söndagen den 7:e skickades vi in på igångsättning på Östra. På tisdagen den 9:e kom vår älskade dotter äntligen till världen, och hon är alldeles alldeles perfekt <3 Det var inte en helt enkel förlossning så det har tagit mig ett tag att återhämta mig, men nu är allt bra. 

Hoppas allt är bra med er andra i gruppen :) 

• Cyanea
    Jennsan84 skrev 2016-02-24 18:41:27 följande:

Grattis till er dotter!! Vi fick också en dotter den 17/2. Väldigt enkel och smidig förlossning på mindre än 4 timmar när vi kom in till Mölndal så jag hade väldigt tur. Synd att du hade det svårt men gott att du börjat återhämta dig :)

Grattis :D Skönt att det gick smidigt för dig :) 
Svar på tråden BF februari 2016 - Göteborg