Mättande förrätt för barn
Har ni några bra tips på vad jag snabbt kan slänga ihop eller ta fram från kylskåp eller frys, som jag kan servera min 9åring när vi kommer hem trötta och hungriga, i väntan på middagen? Förut levde han på luft tror jag, men nu behövs påfyllning med korta mellanrum. Han växer mycket och sportar mycket, så det är ju inte så konstigt. Idealiskt vore det ju om jag kunde få honom att pröva sushi, han gillar fisk, så tror han skulle gilla det. Förut brukade jag servera äpplen, gurka och morot som förrätt och det var nog, och det serverar jag fortfarande men jag märker nu att han behöver något mer också, så söker typ bra recept på köttpirog, någon liten sak med fisk el.dyl. Kolhydrater och proteiner alltså, som han blir lite mätt på. Tyvärr inget med ägg, för det gillar han inte, och snabbt måste det gå att få fram på bordet. Ibland kan han äta en rullad skinkskiva, eller en bit gravad lax. Jag har också tänkt att små hemgjorda pizzor kan var ok, men känns inte så nyttigt. Kan ju också snabbt värma på en varmkorv om det krisar, men känns inte så roligt eller nyttigt. Så, please help!