• Johan70

    Dejt som aldrig dök upp?

    Det har hänt att jag har bokat en dejt med en kvinna och sedan har hon bara inte dykt upp eller givit återbud med väldigt kort varsel. Varför gör folk så?

    Har du någonsin skippat en inplanerad dejt och har du i så fall meddelat dig med den du skulle ha träffat? Vad har varit skälet till återbudet och har du varit ärlig med det?

  • Svar på tråden Dejt som aldrig dök upp?
  • Anonym (Hrm)
    Johan70 skrev 2015-09-11 00:03:37 följande:
    Ja, det är ju faktiskt sant.

    Fast man kan ju fega ur just i stunden. Det är inte hedervärt, men rätt så mänskligt.
    Förvisso.
  • Anonym (n)
    Johan70 skrev 2015-09-11 00:03:37 följande:
    Ja, det är ju faktiskt sant.

    Fast man kan ju fega ur just i stunden. Det är inte hedervärt, men rätt så mänskligt.
    ja, och han sa själv att han skämdes över sitt beteende efteråt. 

    Det mest komiska i detta är att när jag mötte honom och han berättade detta, så satt jag själv precis och tyckte att han var rätt "dum" som hade 10 år gamla kort inför VÅR dejt! Jag kände knappt igen honom, bara på ögonen. Utan det hade jag inte fattat att det var han.  Jag gav honom dock en chans och vi hade en dejt på 4 timmar. Fin i kanten som jag är så sa jag inget om detta när han drog sin story om kvinnan med gamla kort, haha. 
  • Anonym (Fundersam)

    I närmaste stad häromkring finns ett cafe där ungdomar brukar träffas. En dag hörde jag två tonårstjejer diskutera om en 60 årig man. Den ena sa - Där är han, din date.

    - Nä honom vill jag inte ha.

    - Men han kanske bjuder dig på en bulle och Cola.

    - Äh kom så går vi till hm istället.

    Kort sagt de passade inte ihop. Tur att hon insåg det.

  • Johan70
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-09-11 11:08:43 följande:

    I närmaste stad häromkring finns ett cafe där ungdomar brukar träffas. En dag hörde jag två tonårstjejer diskutera om en 60 årig man. Den ena sa - Där är han, din date.

    - Nä honom vill jag inte ha.

    - Men han kanske bjuder dig på en bulle och Cola.

    - Äh kom så går vi till hm istället.

    Kort sagt de passade inte ihop. Tur att hon insåg det.


    Oj då. Tyckte du verkligen att det lät som om tonåringen och åldringen hade bokat en dejt på riktigt?
  • Anonym (!)

    Japp har ställt in på kort varsel några ggr men aldrig struntat i att dyka upp. Jag har ställt in för att jag tyvärr har otrolig dejtingångest. Så helt enkelt har jag inte vågat gå dit :(

  • Anonym (Mm)

    Det har hänt mig, tjej, också med en kille som inte dykt upp bara och efter det inte hört av sig alls någonsin. Han.var väl bakis eller nåt, vad vet jag.

    Tycker man åtminstone kan skicka ett sms och säga att man inte kommer, om man nu fegar ur menar jag. Även om man fegar ur i sista sekund så känns det rätt respektlöst att bara låta nån stå och vänta som ett fån. Varför inte då skicka sms och låta en slippa väntan ivf.

  • Anonym (Jo...)

    Som ung dök jag inte upp på en dejt en gång. Jag såg honom på håll och jag insåg att det var en stammis på "mitt" hotell som jag jobbade på då i receptionen.

    Jag kom fullständigt av mig och kastade mig ner på en stol på en uteservering. Försökte en lång stund att formulera ett sms, men hade inte en susning om vad jag skulle skriva. För bara ett par minuter sen hade jag ju skrivit att jag strax var på plats. Efter stund såg jag att han gav upp och gick iväg.

    Skämdes nåt vansinnigt efter det, men som den omogna tonåringen jag var så kunde jag inte hantera situationen bättre än så. Om jag skulle träffa på honom idag så skulle ge mig till känna och be om ursäkt.

  • Anonym (Mm)

    Ja, det har hänt att jag pratat med en kille ganska länge på nätet och faktiskt velat bara gå förbi när jag sett honom, bara för att han sett så mycket äldre ut än han gett sig ut för att vara, haft konstiga kläder och utseende att jag blivit helt ointresserad vid första anblicken.

    En kille såg ut som en cowboy med grå termobyxor och höga stövlar med bling bling. En del kanske gillar det, vad vet jag, men jag gör det inte. Men gick inte förbi ivf.

  • Anonym (Mm)

    Så jag skulle aldrig göra så, även om jag skulle kunna tänka det, jag går bara förbi och låtsas som ingenting.

    Sen den gången det hände mig att jag blev stood up /dissad så gjorde det faktiskt inte så mycket. Det var mitt på dagen på sommaren i ett välkänt friluftsområde. Så jag gick milen i spåret istället och fikade och hade det trevligt själv. Så man får inte ta det personligt eller bry sig så mycket, oftast handlar det om omognad.

  • Anonym (Jo...)
    Anonym (Mm) skrev 2016-02-02 10:32:59 följande:

    Så jag skulle aldrig göra så, även om jag skulle kunna tänka det, jag går bara förbi och låtsas som ingenting.

    Sen den gången det hände mig att jag blev stood up /dissad så gjorde det faktiskt inte så mycket. Det var mitt på dagen på sommaren i ett välkänt friluftsområde. Så jag gick milen i spåret istället och fikade och hade det trevligt själv. Så man får inte ta det personligt eller bry sig så mycket, oftast handlar det om omognad.


    Precis. Man får se det som att man har sluppit undan någon som ändå inte skulle ha varit bra för en. Vilket sparar tid och energi till rätt person!
  • Blyg så in i bomben HJÄLP

    En annan situation. Om du vill bjuda ut en tjej på fik, Hon säger Ja, men har inte sagt nej 2:a gången. men ändå inte har fikat än ( rättare sagt inte bestämt tid eller plats ) sedan har man väntat på att hon säger tid och plats. Man tröttnar på vänta på svar. Nästa gång du såg henne hon köpte dig en dricka till dig. Hur tolka man det då. "en förlåtelse att man inte hört av sig eller vill hon man bjuda ut henne igen? ""

  • Johan70
    Blyg så in i bomben HJÄLP skrev 2016-02-02 18:45:40 följande:

    En annan situation. Om du vill bjuda ut en tjej på fik, Hon säger Ja, men har inte sagt nej 2:a gången. men ändå inte har fikat än ( rättare sagt inte bestämt tid eller plats ) sedan har man väntat på att hon säger tid och plats. Man tröttnar på vänta på svar. Nästa gång du såg henne hon köpte dig en dricka till dig. Hur tolka man det då. "en förlåtelse att man inte hört av sig eller vill hon man bjuda ut henne igen? ""


    Jag skulle tolka det att hon bjuder, som att hon vill bjuda tillbaka för det jag bjöd henne på första gången vi sågs. Inget annat.
  • Johan70

    Jag minns en gång när jag gick på gymnasiet. Jag kom överens om att gå på bio med en tjej. Hon dök aldrig upp på biografen. Det märkligaste var, att följande måndag så påstod hon att hon hade varit där och inte sett mig. Det låter inte troligt, för jag gick runt överallt och letade efter henne. Det är inte heller troligt att hon hade gått till en annan biograf, för det var hon som hade föreslagit just den biografen. Det blev ingen dejt med henne senare heller, jag var inte intresserad efter det.

  • Anonym (Blåst)

    En annan typ av blåsning....

    Var i stan med två kompisar

    Pratade på samma gång med en kille från en dejtingsida som jag pratat med ett tag

    Vi bestämde att han skulle komma till stan och vi skulle ses.

    Nu var det underförstått, att vi träffades för att ha sex.

    Sagt o gjort vi åkte hem till mig, hade sex

    Sen var tanken att vi skulle åka tillbaka till stan, och jag skulle gå tillbaka till mina kompisar.

    Han får sjukt bråttom och drar innan jag hinner blinka.

    Jag går ut i kollar, men han är borta

    Så jo, han drog utan mig

    Några dagar senare messar han och ber om ursäkt och vill träffas igen

    Det ville inte jag

Svar på tråden Dejt som aldrig dök upp?