• CarmenCarmen

Måste sluta göra gravtest för tidigt :(

Hej! Behövde bara skriva av mig, märker att många gör det här, så jag ger det ett försök. Får se om någon ens svarat nåt haha :/

Jag och min sambo planerar barn, men jag gör inga äl tester, vi bara har sex varje dag, det finns ju ändå alltid en liten möjlighet att man kan bli gravid även när man inte har ägglossning (iallafall enligt 1177 hemsidan). När vi hade haft oskyddat sex i 1 vecka typ gjorde jag ett test, trots vad alla säger, blev ju så klart besviken.

Efter min mens har vi haft oskyddat sex 15 gånger hittills, alltså varje dag, och detta är 5e dagen jag känner att mina bröst ömmar och mina bröstvårtor är helt styva hela tiden. Jag ska få min mens slutet av nästa vecka eller nästa vecka, men jag gjorde ett test igår, blev besviken igen! Varför lyssnar jag inte bara på vad Clearblue skriver där "4 dagar innan mensen ska man ta testet som tidigast"?!

Finns det några fler som jag eller är jag den enda dumme här? Finns det någon möjlighet att jag ändå är gravid, bara att graviditetshormonet inte syns än i urinet så att jag får negativt test? Har det hänt någon här att ni testat för tidigt, fått negativt men sen varit gravida ändå? Tycker bara det känns konstigt med brösten ju.

Haha jag vet ju att jag gör så här för att jag vill ha barn och längtar efter att få ett positivt test :)

• Svar på tråden Måste sluta göra gravtest för tidigt :(
  • CarmenCarmen
    Haskel skrev 2015-08-27 11:43:08 följande:

När jag läser trådar, likt den här, undrar jag om kvinnorna som skriver verkligen vill ha barn???

Det låter som om det enbart var frågan om ett gäng testberoende kvinnor. Det enda som driver dem är jakten på ett PLUS...inte ett barn. Den här "jakten" tycks vara som som ett rus, för dem.

Likt alla beroendeframkallande grejer, blir man så småningom van. Man måste då över till tyngre grejer. Ofta börjar det med Clearblue...lite dyrare och "säkrare". Men snart räcker inte heller det. Helt andra preparat och kickar behövs.

Man övergår då till ÄL-tester....och jakten på ruset/pluset kan fortsätta.

FÖRBJUD FÖRSÄLJNING AV DESSA MEDEL!!!

Hej hej. Alla människor är olika, är det inte så? Jag vet att många kvinnor blir så här när de vill ha barn! Lite konstigt av dig att tro att man bara är besatt av ett plus, plusset innebär ju att man får barn, det är ju de barnet man längtar efter och vill ha, det är inte bara ett plus!

Sen visst, jag kan hålla med om att företag hör ett jippo av det, men hela tiden handlar det ju om att man vill och känner sig redo att bli en mamma!
  • CarmenCarmen
    Pluttan skrev 2015-08-27 11:17:59 följande:

Hej då. Hoppar av tråden nu. Min mens kom i natt :(

Ojdå! Men hur länge har ni försökt? Det kan ju ta lite tid, det är det jag försöker intala mig :) jag tror inte heller att jag är gravid, kände innan på väg hem från jobb att jag fick lite mensvärk.... Idag ska min mens börja egentligen.... Vi får se!
  • Blessed Kids

Detta inlägg är väll hur löjligt som helst.

Klart vi hoppas på ett plus och ett plus= baby och nej vi/jag är inte beroande av testa Utan hoppas på att vår efter längtande plus så vi vet att vår önskad bebis är nu I Magen.

Jag har plussat i måndags och sen dess har jag inte testat hade jag varit beroende hade jag väll fortsatt testa !?

Så snälla kom inte Hit och tala om för oss om vi ha barn eller inte.

Haskel skrev 2015-08-27 11:43:08 följande:

När jag läser trådar, likt den här, undrar jag om kvinnorna som skriver verkligen vill ha barn???

Det låter som om det enbart var frågan om ett gäng testberoende kvinnor. Det enda som driver dem är jakten på ett PLUS...inte ett barn. Den här "jakten" tycks vara som som ett rus, för dem.

Likt alla beroendeframkallande grejer, blir man så småningom van. Man måste då över till tyngre grejer. Ofta börjar det med Clearblue...lite dyrare och "säkrare". Men snart räcker inte heller det. Helt andra preparat och kickar behövs.

Man övergår då till ÄL-tester....och jakten på ruset/pluset kan fortsätta.

FÖRBJUD FÖRSÄLJNING AV DESSA MEDEL!!!

• CarmenCarmen
    Blessed Kids skrev 2015-08-28 12:50:34 följande:

Detta inlägg är väll hur löjligt som helst.

Klart vi hoppas på ett plus och ett plus= baby och nej vi/jag är inte beroande av testa Utan hoppas på att vår efter längtande plus så vi vet att vår önskad bebis är nu I Magen.

Jag har plussat i måndags och sen dess har jag inte testat hade jag varit beroende hade jag väll fortsatt testa !?

Så snälla kom inte Hit och tala om för oss om vi ha barn eller inte.

Jag håller så med dig! Tyckte hennes inlägg var konstigt, jag kan bara anta att hon inte vet nåt om att plussa och graviditetstester, för att komma och säga att alla som testar för tidigt är bara besatta av att plussa och inte av att få ett barn är ju bara löjligt, ger intrycket av att hon gav sig in i en diskussion hon inte har något vettigt att säga om egentligen.
  • CarmenCarmen

Och förresten, ni som fortfarande följer tråden: Jag är 1 dag försenad, men ja. Det är ju fortfarande bara en dag. Idag har jag under 2 tillfällen känt lite mensvärk... Jag tror den kommer komma inatt :(

• Pluttan
    CarmenCarmen skrev 2015-08-27 19:21:20 följande:

Ojdå! Men hur länge har ni försökt? Det kan ju ta lite tid, det är det jag försöker intala mig :) jag tror inte heller att jag är gravid, kände innan på väg hem från jobb att jag fick lite mensvärk.... Idag ska min mens börja egentligen.... Vi får se!

Eh. Jo visst. Jag kan ju stanna kvar en månad till. Trodde mer att jag inte kunde tillföra något nu när mensen kommit. Men jag stannar gärna kvar här om jag får.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    CarmenCarmen skrev 2015-08-28 18:54:33 följande:

Och förresten, ni som fortfarande följer tråden: Jag är 1 dag försenad, men ja. Det är ju fortfarande bara en dag. Idag har jag under 2 tillfällen känt lite mensvärk... Jag tror den kommer komma inatt :(

Åh hoppas nu mensen håller sig borta! Håller tummarna.
  • CarmenCarmen
    Pluttan skrev 2015-08-28 20:31:04 följande:

Eh. Jo visst. Jag kan ju stanna kvar en månad till. Trodde mer att jag inte kunde tillföra något nu när mensen kommit. Men jag stannar gärna kvar här om jag får.

Du får gärna fortsätta att vara med om du vill! Om du så fortsätter att försöka eller inte :) bara för att ens mens har kommit betyder inte det att man inte får vara med i tråden mer haha :)

Ja... Men mensvärkarna jag fått idag gör att jag blir osäker. Vi får se...
  • Pluttan

Tack :) Då blir jag kvar eftersom vi försöker. Nu blir det 5:e försöket vi går in på när äl kommer :)

• CarmenCarmen

Tjejer! Jag har plussat!!! Ge inte upp, jag gjorde 3 tester för tidigt som visade negativt, idag är jag 2 dagar sen med min mens och gjorde ett test som visade positivt! Vilken glädje :)

• happylife
    CarmenCarmen skrev 2015-08-29 08:52:40 följande:

Tjejer! Jag har plussat!!! Ge inte upp, jag gjorde 3 tester för tidigt som visade negativt, idag är jag 2 dagar sen med min mens och gjorde ett test som visade positivt! Vilken glädje :)

Wiiieee grattis!! Lycka :) :) <3
  • Blessed Kids

Grattis! !!

CarmenCarmen skrev 2015-08-29 08:52:40 följande:

• CarmenCarmen
    Blessed Kids skrev 2015-09-02 16:51:25 följande:

Grattis! !!

Tack ?? Hur går det för er här?
Svar på tråden Måste sluta göra gravtest för tidigt :(