Måste sluta göra gravtest för tidigt :(
Hej! Behövde bara skriva av mig, märker att många gör det här, så jag ger det ett försök. Får se om någon ens svarat nåt haha :/
Jag och min sambo planerar barn, men jag gör inga äl tester, vi bara har sex varje dag, det finns ju ändå alltid en liten möjlighet att man kan bli gravid även när man inte har ägglossning (iallafall enligt 1177 hemsidan). När vi hade haft oskyddat sex i 1 vecka typ gjorde jag ett test, trots vad alla säger, blev ju så klart besviken.
Efter min mens har vi haft oskyddat sex 15 gånger hittills, alltså varje dag, och detta är 5e dagen jag känner att mina bröst ömmar och mina bröstvårtor är helt styva hela tiden. Jag ska få min mens slutet av nästa vecka eller nästa vecka, men jag gjorde ett test igår, blev besviken igen! Varför lyssnar jag inte bara på vad Clearblue skriver där "4 dagar innan mensen ska man ta testet som tidigast"?!
Finns det några fler som jag eller är jag den enda dumme här? Finns det någon möjlighet att jag ändå är gravid, bara att graviditetshormonet inte syns än i urinet så att jag får negativt test? Har det hänt någon här att ni testat för tidigt, fått negativt men sen varit gravida ändå? Tycker bara det känns konstigt med brösten ju.
Haha jag vet ju att jag gör så här för att jag vill ha barn och längtar efter att få ett positivt test :)