• Olym

Samband i ålder?

Tror ni att det finns något samband mellan hur gamla ens föräldrar var när de fick sitt första barn och när man själv blir förälder?

I min familj så fick t.ex min mormor sitt första när hon var 22, min mamma fick sitt första när hon var 22, och jag har helt omedvetet planerat barn däromkring också.

Känner kroppen på sig att det biologiskt är dags, eller vad är grejen? Hur ser det ut för er? Solig

• Svar på tråden Samband i ålder?
  • Jag är bara jag

Jag är miljoner år efter alla andra, men det är inte frivilligt utan beror på att jag inte kan få barn. Mina föräldrar ansågs gamla-de var 33...

• Olym
    Jag är bara jag skrev 2015-08-24 18:02:49 följande:

Jag är miljoner år efter alla andra, men det är inte frivilligt utan beror på att jag inte kan få barn. Mina föräldrar ansågs gamla-de var 33...

Jag beklagar verkligen {#emotions_dlg.flower} Hur gammal är du, om jag får fråga?
  • Christi38

Mormor var runt 19, min mamma 23 och jag 38 när jag fick första barnet.

Klart det varierar men här ikring är det många som har föräldrar som var 20+ medan de som vi själva var 30+ vid första barnet.

• Fjäril kär

hmm..

min mamma var 18 när hon fick min storebror.  Hon var 26 när hon födde mig.  Ett missfall därimellan och efter mig blev det inga fler barn.  Fast dom gärna ville

Jag fick mitt första barn när jag var 21 och det var oplanerat.  Nästa barn vid 22 och sen dröjde det ända tills jag var 30 innan sista barnet kom.  Och nu kan jag inte få fler. Min bror har inga barn.

Min svärmor (makens mamma)  födde honom när hon var 18 och lillebror kom när hon var 25.  Sen blev det inga fler. 
    Min make fick sitt första barn när han var 30 , sitt andra vid 38, sitt tredje vid 40 och sitt fjärde vid 45 år .  Min svåger har inga barn alls. 

• Sockervaddspinnen

Mormor, född på 20-talet: 27 år.
    Mamma, född på 50-talet: 34 år.
    Jag, född på 80-talet: 22 år.

• tovalisa

Mormor: 32, 33, 35 och 43 år då hon fick sina barn.

Mamma: 26, 31 och 36.

Jag: 32, 34 och 38.

:)

• Jag är bara jag
    Olym skrev 2015-08-24 18:14:59 följande:
    Jag beklagar verkligen {#emotions_dlg.flower} Hur gammal är du, om jag får fråga?
    Tack! Jag är 46,kämpat i 9 år. Men ger aldrig upp!
  • Melinoe

Min mamma var 23 när hon fick mig, enda barnet. Mormor var 28 och morfar 37 när min mamma föddes, 23 med första barnet. Min pappa var 28 när jag föddes och farmor var 31 och farfar var 23 när han föddes, farmor har ett barn som är 10 år äldre än min pappa.

Jag är 29 och har bf för första barnet 1/12, maken är 28, tagit oss 10 år.

Makens mamma var 24 och pappa 21 när han föddes, första barnet.

• SecretlyMe

Mormor var 19-20

Mamma var 19-20

Samt alla mina tre syskon fick barn när de var 19-20. Jag blev lustigt nog extremt oplanerat gravid när jag var 19 och skulle fylla 20. Slutade dock i missfall.

• MammAmma

Mormor var 21 och 24 när hennes barn föddes, mamma var 21 och 26. Själv var jag 18, 20, 24 och 29 när mina barn kom - pappan var lika gammal som mig. Brorsan min var 25 när hans första och hittills enda barn föddes.

Barnens pappas föräldrar var 18 respektive 20 när de fick sitt första barn, och hans morföräldrar var lika gamla de med.

Hans äldre syster var 27 och hans yngre syster på 23 år har inga barn ännu.

• MammAmma
    MammAmma skrev 2015-08-24 21:31:53 följande:

Mormor var 21 och 24 när hennes barn föddes, mamma var 21 och 26. Själv var jag 18, 20, 24 och 29 när mina barn kom - pappan var lika gammal som mig. Brorsan min var 25 när hans första och hittills enda barn föddes.

Barnens pappas föräldrar var 18 respektive 20 när de fick sitt första barn, och hans morföräldrar var lika gamla de med.

Hans äldre syster var 27 och hans yngre syster på 23 år har inga barn ännu.

Jo just ja! Min pappa var 17, 20 (×2), 23, 28, 42 och 45 år (och hinner fylla 56 innan yngsta föds).
Svar på tråden Samband i ålder?