• Anonym (lögn)

Svenska tjejer vill inte ha utländska killar

De som påstår att svenska tjejer bara vill ha utländska killar eller väljer bort svenska killar för utländska.

Det är inte sant, jag ser utländsk ut och knappt någon svensk tjej tittar åt mig.

Jag känner andra män som har kommit till Sverige från Mellanöstern och Eritrea och tror att det ska vara lätt att få ligg här, men så är det inte. Tvärtom blir de ofta bortvalda pga hudfärg, ursprung mm. 

Mycket få svenska tjejer vill ha utländska killar, så sluta påstå att svenska killar väljs bort! Det är snarare tvärtom.

• Svar på tråden Svenska tjejer vill inte ha utländska killar
  • Paulina P P
    Anonym (lögn) skrev 2015-08-25 10:29:44 följande:

De som påstår att svenska tjejer bara vill ha utländska killar eller väljer bort svenska killar för utländska.

Det är inte sant, jag ser utländsk ut och knappt någon svensk tjej tittar åt mig.

Jag känner andra män som har kommit till Sverige från Mellanöstern och Eritrea och tror att det ska vara lätt att få ligg här, men så är det inte. Tvärtom blir de ofta bortvalda pga hudfärg, ursprung mm. 

Mycket få svenska tjejer vill ha utländska killar, så sluta påstå att svenska killar väljs bort! Det är snarare tvärtom.

Ja, jag tror att du har rätt. Man väljer ofta en partner som har liknande bakgrund och liknande värderingar osv som man själv har. Kaka söker maka och allt det där.
  • Paulina P P
    seriösanvändare skrev 2015-08-25 10:43:35 följande:

Vem, utom enstaka losers på nätet, påstår att "svenska killar väljs bort"?

Tvärtom föredrar de flesta en partner från samma eller liknande kultur som de själva. Det gäller inte bara svenskar.

Det är alltså fullt naturligt att de flesta svenska kvinnor väljer svenska män, eller i alla fall västerländska män. Däremot är det inte ursprung I SIG som avgör, utan attraktion, om man upplevs ha tillräckligt mycket gemensamt, liknande värderingar mm.

Dvs du väljs förmodligen inte bort för att du "ser utländsk ut", utan av andra skäl.

Skandinaviska kvinnor hör till de mest jämställda i världen, även sexuellt. Vi har (i stort sett) samma sexuella frihet som män. Detta har skapat myten att vi skulle vara lätta på foten, eftersom jämställdhet och sexuell frihet av vissa tolkas som = lättillgänglig. Men det är inte samma sak.

De flesta västerländska kvinnor är "lätta på foten" i betydelsen att de inte väntar med sex till äktenskapet, samt inte tycker att deras sexualitet angår någon annan än de själva och deras partner. Men det är inte detsamma som att de är tillgängliga för alla män, eller ens de flesta.

Svenska kvinnor kan visst vara intresserade av utländska män, precis som utländska kvinnor kan vara intresserade av svenska män. Det finns ju bevisligen blandade par, eller hur?

Men den som tror att det bara är att komma hit och ta för sig, lär bli besviken.

Bra skrivet! De "loosers på nätet" som hävdar att svenska killar väljs bort, bara för att de själva inte hittar nån, skulle ha valts bort även om inte en enda utländsk kille funnits i Sverige!
  • Paulina P P
    Kollllllle skrev 2015-08-25 10:51:51 följande:

Blandpar med svensk man och invandrarkvinna förekommer i princip inte.

Jaså? Jag känner många par "svensk man - thailändsk kvinna"
  • Anna74a

Ofta dras man nog till folk som liknar en själv.
    Jag är helsvensk men ser ut att komma ifrån sydeuropa.
    Det är samma sak med min sambo.

• nitramsar

Det finns 11 000 thailändskor i Sverige enligt wikipedia. Jämför det med antalet arabr och afrikaner som uppgår i kanske en miljon? ni som påstår att svenskar inte väljs bort lever i en bubbla. Ta en titt bland unga människpr. Hur ofta ser ni en ung svensk kille med en thailändska och hur ofta ser ni en ung invandrare med en svenska?

• Paulina P P
    nitramsar skrev 2015-08-25 12:07:58 följande:

Det finns 11 000 thailändskor i Sverige enligt wikipedia. Jämför det med antalet arabr och afrikaner som uppgår i kanske en miljon? ni som påstår att svenskar inte väljs bort lever i en bubbla. Ta en titt bland unga människpr. Hur ofta ser ni en ung svensk kille med en thailändska och hur ofta ser ni en ung invandrare med en svenska?

Jag ser oftare unga svenska män med östeuropeiska eller sydeuropeiska tjejer än thailändska.
  • Paulina P P
    nitramsar skrev 2015-08-25 12:07:58 följande:

Du fattar väl att den miljon araber du pratar om består av både män och kvinnor och att även araber helst vill vara med araber!
  • nitramsar
    Paulina P P skrev 2015-08-25 12:09:29 följande:

Jag ser oftare unga svenska män med östeuropeiska eller sydeuropeiska tjejer än thailändska.

Min uppfattning är att det är vanligare att svenska kvinnor är med män från dessa områden än att män är med kvinnor från dessa områden. Ta en titt på stan. Vad är vitsen att förneka vad alla vet?
  • nitramsar
    Paulina P P skrev 2015-08-25 12:10:38 följande:

Du fattar väl att den miljon araber du pratar om består av både män och kvinnor och att även araber helst vill vara med araber!

Och du fattar säker att bland de 11 000 thailändarna är många män.
  • Ronga

Åk till Ryssland eller Ukraina som utlänning och alla tjejer flockas kring dig. I promise

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • M A F H H

Eller så inser man att svenska tjejer är olika och föredrar olika.

• Paulina P P
    nitramsar skrev 2015-08-25 12:15:05 följande:
    Och du fattar säker att bland de 11 000 thailändarna är många män.
    Nej, det är det inte.
  • Paulina P P
    nitramsar skrev 2015-08-25 12:14:08 följande:
    Min uppfattning är att det är vanligare att svenska kvinnor är med män från dessa områden än att män är med kvinnor från dessa områden. Ta en titt på stan. Vad är vitsen att förneka vad alla vet?
    Jag tittar på stan och ser inte en enda tje som är ihop med östeuropeiska killar. De har inte det bästa ryktet vet du. Östeuropeiska tjejer däremot är gärna tillsammans med svenska killar.
  • sextiotalist
    Kollllllle skrev 2015-08-25 10:51:51 följande:

Blandpar med svensk man och invandrarkvinna förekommer i princip inte. Jag skulle säga att det är ungefär fyra gånger vanligare att en svensk kvinna blandar än att en svensk man gör det, vilket verkar bekräftas av Tobias Hubinette.
    Vet flera sk blandpar, en kollega är gift med en kvinna från Kenya, en annan med en kvinna från latinamerika, min kvinnliga kollega från Irak är tillsammans med en svensk man sedan flera år (likaså hennes syster)
    Tre fd studentvänner är gifta med kvinnor från andra länder (välutbildade kvinnor i sig), en fd kollega är gift med en japanska. Nu har jag bara tagit de jag kommit på så här snabbt.
    Både männen och kvinnorna är trevliga och välutbildade (japanskan var en toppstudent från en bättre familj, vilket gjorde intervjuerna som svenska invandrarmyndigheterna lite lustigt, eftersom hon inte hade en aning om vilken färg hennes blivande man hade på tandborsten och än mindre vilken sida av sängen han sov på)
  • sextiotalist
    Paulina P P skrev 2015-08-25 14:01:02 följande:
    Jag tittar på stan och ser inte en enda tje som är ihop med östeuropeiska killar. De har inte det bästa ryktet vet du. Östeuropeiska tjejer däremot är gärna tillsammans med svenska killar.
    Räknas forna Jugoslavien till Öststaterna, Ungern, Polen, då vet jag flera
  • kolllllle

Skulle det vara vanligare att svenska killar är ihop med tex jugoslaver än att svenskor är det?

• kolllllle
    sextiotalist skrev 2015-08-25 14:57:56 följande:

Vet flera sk blandpar, en kollega är gift med en kvinna från Kenya, en annan med en kvinna från latinamerika, min kvinnliga kollega från Irak är tillsammans med en svensk man sedan flera år (likaså hennes syster)

Tre fd studentvänner är gifta med kvinnor från andra länder (välutbildade kvinnor i sig), en fd kollega är gift med en japanska. Nu har jag bara tagit de jag kommit på så här snabbt.

Både männen och kvinnorna är trevliga och välutbildade (japanskan var en toppstudent från en bättre familj, vilket gjorde intervjuerna som svenska invandrarmyndigheterna lite lustigt, eftersom hon inte hade en aning om vilken färg hennes blivande man hade på tandborsten och än mindre vilken sida av sängen han sov på)

Statistiken säger annat i alla fall.
  • kolllllle
    Paulina P P skrev 2015-08-25 14:01:02 följande:

Bor granne med flera sådana par. Har blivit vanligare med alla utländska hantverkare. En tjej i samma hus som jag hade sex med en polack eller vad det nu var för något så att det hördes in till min lägenhet våningen nedanför för någon helg sedan.
  • sextiotalist
    kolllllle skrev 2015-08-25 15:05:26 följande:
    Statistiken säger annat i alla fall.
    Såklart de är inte i majoritet, men du skrev att det inte förekom eller var väldigt sällsynt.
    Någon statistik kunde jag inte hitta, men du känner tydlige till den så skicka länken är du bussig
  • Paulina P P
    kolllllle skrev 2015-08-25 15:08:10 följande:
    Bor granne med flera sådana par. Har blivit vanligare med alla utländska hantverkare. En tjej i samma hus som jag hade sex med en polack eller vad det nu var för något så att det hördes in till min lägenhet våningen nedanför för någon helg sedan.
    Det var väl en trevlig och charmig polack i så fall. Kvinnor har sex med män de tänder på och är attraherade av. Om de inte är attraherade av dig får du jobba på det.
Svar på tråden Svenska tjejer vill inte ha utländska killar