• Anonym (lögn)

Svenska tjejer vill inte ha utländska killar

De som påstår att svenska tjejer bara vill ha utländska killar eller väljer bort svenska killar för utländska.

Det är inte sant, jag ser utländsk ut och knappt någon svensk tjej tittar åt mig.

Jag känner andra män som har kommit till Sverige från Mellanöstern och Eritrea och tror att det ska vara lätt att få ligg här, men så är det inte. Tvärtom blir de ofta bortvalda pga hudfärg, ursprung mm. 

Mycket få svenska tjejer vill ha utländska killar, så sluta påstå att svenska killar väljs bort! Det är snarare tvärtom.

• Svar på tråden Svenska tjejer vill inte ha utländska killar
  • Anonym (svensk gift med arab)

Jag är en svensk gift med en arab.

Men bara för att du är från ett annat land betyder det inte att alla ska tråna efter dig. Alla har sin smak och dessutom har personligheten in i det hela.

Är du ute efter att bara ligga kan du hitta tjejer överallt. Jag är dock inte sån tjej. Sparade mig till äktenskapet.

• Sabina
    Anonym (lögn) skrev 2015-08-25 10:29:44 följande:

De som påstår att svenska tjejer bara vill ha utländska killar eller väljer bort svenska killar för utländska.

Det är inte sant, jag ser utländsk ut och knappt någon svensk tjej tittar åt mig.

Jag känner andra män som har kommit till Sverige från Mellanöstern och Eritrea och tror att det ska vara lätt att få ligg här, men så är det inte. Tvärtom blir de ofta bortvalda pga hudfärg, ursprung mm. 

Mycket få svenska tjejer vill ha utländska killar, så sluta påstå att svenska killar väljs bort! Det är snarare tvärtom.

Jo jag tror det är sant men jag tror det är från Europa och sånna länder, men jag själv är tjej och en del svensk bryr mig inte om ras, bara det är en kille för mig. Jag gillar killar med fina drag, och inte om han är nordisk afrikan arab Latino eller asiat!
  • seriösanvändare

Vem, utom enstaka losers på nätet, påstår att "svenska killar väljs bort"?

Tvärtom föredrar de flesta en partner från samma eller liknande kultur som de själva. Det gäller inte bara svenskar.

Det är alltså fullt naturligt att de flesta svenska kvinnor väljer svenska män, eller i alla fall västerländska män. Däremot är det inte ursprung I SIG som avgör, utan attraktion, om man upplevs ha tillräckligt mycket gemensamt, liknande värderingar mm.

Dvs du väljs förmodligen inte bort för att du "ser utländsk ut", utan av andra skäl.

Skandinaviska kvinnor hör till de mest jämställda i världen, även sexuellt. Vi har (i stort sett) samma sexuella frihet som män. Detta har skapat myten att vi skulle vara lätta på foten, eftersom jämställdhet och sexuell frihet av vissa tolkas som = lättillgänglig. Men det är inte samma sak.

De flesta västerländska kvinnor är "lätta på foten" i betydelsen att de inte väntar med sex till äktenskapet, samt inte tycker att deras sexualitet angår någon annan än de själva och deras partner. Men det är inte detsamma som att de är tillgängliga för alla män, eller ens de flesta.

Svenska kvinnor kan visst vara intresserade av utländska män, precis som utländska kvinnor kan vara intresserade av svenska män. Det finns ju bevisligen blandade par, eller hur?

Men den som tror att det bara är att komma hit och ta för sig, lär bli besviken.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • MammAmma
    seriösanvändare skrev 2015-08-25 10:43:35 följande:

Vem, utom enstaka losers på nätet, påstår att "svenska killar väljs bort"?

Tvärtom föredrar de flesta en partner från samma eller liknande kultur som de själva. Det gäller inte bara svenskar.

Det är alltså fullt naturligt att de flesta svenska kvinnor väljer svenska män, eller i alla fall västerländska män. Däremot är det inte ursprung I SIG som avgör, utan attraktion, om man upplevs ha tillräckligt mycket gemensamt, liknande värderingar mm.

Dvs du väljs förmodligen inte bort för att du "ser utländsk ut", utan av andra skäl.

Skandinaviska kvinnor hör till de mest jämställda i världen, även sexuellt. Vi har (i stort sett) samma sexuella frihet som män. Detta har skapat myten att vi skulle vara lätta på foten, eftersom jämställdhet och sexuell frihet av vissa tolkas som = lättillgänglig. Men det är inte samma sak.

De flesta västerländska kvinnor är "lätta på foten" i betydelsen att de inte väntar med sex till äktenskapet, samt inte tycker att deras sexualitet angår någon annan än de själva och deras partner. Men det är inte detsamma som att de är tillgängliga för alla män, eller ens de flesta.

Svenska kvinnor kan visst vara intresserade av utländska män, precis som utländska kvinnor kan vara intresserade av svenska män. Det finns ju bevisligen blandade par, eller hur?

Men den som tror att det bara är att komma hit och ta för sig, lär bli besviken.

• Meebo

Ja, jag är en av dem som väljer bort utländka killar. Särskilt om dem ser ut att komma från mellanöstern och det har inget med islam/muslimer att göra.

Det har att göra med allt för många dåliga erfarenheter av dem som personer.

Mycket supande av all sorts sprit alla dagar i veckan utan att tycka det är något fel. Jag är inte nykterist men väljer att dricka sprit sällan då jag har mycket alkoholister i familjen och sett hur det kan sluta.

Prat om att kvinnan SKA vilja ha barn och veta sin plats i hemmet. Jag vill aldrig ha barn. Aldrig. Hatar dem. Skulle bli abort med en gång om jag någonsin blir gravid.

Prat om att klä sig på ett skylande vis så att ingen ur-ringing syns, inga tajta tröjor eller byxor, helst ha kjol, klä sig "kvinnligt". Jag hatar kjol, älskar tajta tröjor dock med hög hals så ingen ur-ringing syns när jag böjer mig ner, älskar pösiga byxor typ Puma/Nike med mycket fickor dock, har mycket manlig streetgoth stil.

Måste göra "kvinnliga" saker som att tycka om blommor, trädgårdar, matlagning osv. Jag tycker inte om mycket kvinnliga saker förutom att sy och virka.

Och detta är bara ett litet plock av varför jag väljer bort utländska (mellanöstern) killar och ALLA mellanösternkillar jag har träffat har varit som ovan. Inte ett enda undantag har jag hittat.

• Anonym (lögn)
    Anonym (svensk gift med arab) skrev 2015-08-25 10:37:19 följande:

Jag är en svensk gift med en arab.

Men bara för att du är från ett annat land betyder det inte att alla ska tråna efter dig. Alla har sin smak och dessutom har personligheten in i det hela.

Är du ute efter att bara ligga kan du hitta tjejer överallt. Jag är dock inte sån tjej. Sparade mig till äktenskapet.

Var hittar man tjejer överallt om man vill ligga? Inte i Sverige i alla fall. Javisst, det finns en hel del tjejer ute på krogen eller på nätet osv. Men de flesta är inte intresserade, eller bara intresserade av vissa män.
  • Pentagram

*mutter* Sånt där är ju bara trams som folk använder för att slippa se sin egen brist på attraktionskraft. Så, i stället för att jobba på sin egen personlighet och attraktivitet så kan de hävda att de inte kan få någon partner för att de saknar en egenskap de omöjligen kan lägga sig till med...och dessutom spy lite hat över de som besitter just den egenskapen och därför "stjäl" deras potentiella partners.

• Kollllllle

Proportionerna är stora vad gäller parkombinationen afrikanska män-vita kvinnor (vanligare) kontra parkombinationen afrikanska kvinnor-vita män (ovanligare) och än större vad gäller parkombinationen män från Mellanöstern-vita kvinnor (vanligt) kontra parkombinationen kvinnor från Mellanöstern-vita män (ovanligt). Sedan ska det sägas att proportionen mellan parkombinationen latinamerikanska män-vita kvinnor och parkombinationen latinamerikanska kvinnor-vita män faktiskt är någorlunda balanserad ? dock med en viss överrepresentation av latinamerikanska män-vita kvinnor (typ 60/40).

Blandpar med svensk man och invandrarkvinna förekommer i princip inte. Jag skulle säga att det är ungefär fyra gånger vanligare att en svensk kvinna blandar än att en svensk man gör det, vilket verkar bekräftas av Tobias Hubinette.

• seriösanvändare
    Anonym (lögn) skrev 2015-08-25 10:46:17 följande:
    Var hittar man tjejer överallt om man vill ligga? Inte i Sverige i alla fall. Javisst, det finns en hel del tjejer ute på krogen eller på nätet osv. Men de flesta är inte intresserade, eller bara intresserade av vissa män.
    Då är du inte tillräckligt attraktiv, eller inte i deras smak, eller så är du för kräsen själv.

Det beror inte på ditt ursprung.

Sen kan sexintresserade kvinnor välja och vraka bland män. Då är det inte så konstigt att de bara är intresserade av "vissa" män, eller inte tar vem som helst. Jag säger inte att du är vem som helst, men som sagt - konkurrensen är hård.

Satsa på att hitta någon för ett seriöst förhållande och begränsa dig inte till en viss nationalitet eller ett visst ursprung. Då ökar dina chanser både hos svenska och utländska tjejer.
  • seriösanvändare
    Kollllllle skrev 2015-08-25 10:51:51 följande:

Proportionerna är stora vad gäller parkombinationen afrikanska män-vita kvinnor (vanligare) kontra parkombinationen afrikanska kvinnor-vita män (ovanligare) och än större vad gäller parkombinationen män från Mellanöstern-vita kvinnor (vanligt) kontra parkombinationen kvinnor från Mellanöstern-vita män (ovanligt). Sedan ska det sägas att proportionen mellan parkombinationen latinamerikanska män-vita kvinnor och parkombinationen latinamerikanska kvinnor-vita män faktiskt är någorlunda balanserad ? dock med en viss överrepresentation av latinamerikanska män-vita kvinnor (typ 60/40).

Blandpar med svensk man och invandrarkvinna förekommer i princip inte. Jag skulle säga att det är ungefär fyra gånger vanligare att en svensk kvinna blandar än att en svensk man gör det, vilket verkar bekräftas av Tobias Hubinette.

Det där stämmer inte, det finns numera många östeuropeiska kvinnor och thailändska kvinnor i Sverige, som är tillsammans med svenska män. Samt en del latinskor och enstaka (sekulariserade) iranskor.

Däremot är det väldigt ovanligt med svenska kvinnor och asiatiska män, samt ganska ovanligt med svenska män och kvinnor från Mellanöstern eller Afrika.
Svar på tråden Svenska tjejer vill inte ha utländska killar