Ett namn skrev 2015-08-26 13:56:30 följande:
Jag har bokat in en telefontid med Sahlgrenska i eftermiddag.
Vi har väntat så länge och livet har förändras sen vi började. Jag blev precis klar med min utbildning och är just nu arbetssökande. Tanken har slagit mig att jag av den anledningen borde vänta, men jag har ju också lärt mig under dessa 4år att det kan ta tid. IVF är ju ingen garanterad väg till en graviditet men en ny möjlighet. Får se till att vara ordentligt upptagen efter att embryot satts in.
Hur har du upplevt personalen på Sahlgrenska, snälla? Hjälpsamma? o/trevliga? Hade du möjlighet att välja mellan korta och långa programmet? Jag hade nämligen möjlighet att välja. Valde att vara med i en studie dom har och då blev det långa men nu börjar jag tvivla då jag läst om bieffekterna och funderar på korta istället.
Stort grattis till er! Hur mår du nu?
Kan tänkas att jag får fler frågor efter dagens samtal, hoppas jag kan återkomma med eventuella frågor :)
Visst, så är det. Jag upplevde IVF som våra första riktiga försök att få barn, vilket var tärande i sig. Att äntligen ha möjligheten, men också att bli ännu mer besviken än när man visste att chansen var väldigt liten. Det är ju ett väldigt individuellt val om man vill genomföra behandlingarna eller inte, och ingen mer än ni kan ta ställning till om det passar sig nu eller inte :)
Jag har upplevt dem som fantastiska. Vi har gått till deras psykolog flera gånger, och hon är guld värd. Vi har träffat flera olika läkare (i och med att behandlingarna kan hamna precis när som helst i veckan) som alla varit SUPER, förutom en (ironiskt nog är det han som gjort mig gravid...). För att inte tala om barnmorskorna! De är supergulliga. Alla vi har träffat har verkligen tagit sig tid för oss, och då har jag varit ganska besvärlig.
Jag vet inte om jag egentligen fick välja långa eller korta programmet. Det var en befintlig plan när vi kom, och jag hade ingen aning om vad som var bäst. Läkaren förklarade dock varför de valt just den metoden, och i slutänden fungerade den ju bra. Spännande att vara med i en studie! Hat faktiskt dålig koll på vad som är bättre/sämre med respektive program.
Stort tack! Jag mår fantastiskt! :)
Hoppas att allt har gått bra och att du fått samma goda intryck av dem som vi fick! Du är välkommen med så mycket frågor du vill :)