Varför lockar Sverigedemokraterna till sig det värsta bottenskrapet av människor?
Någon som har en tänkbar teori?
Någon som har en tänkbar teori?
Kan du märka ut vart i meningen du hittade SD?
Jag har läst igenom inlägg #189 och ser inte SD varken i det som citerades eller det som skrevs. Det tycks inte heller finnas någonting om ansvar i varken det citerade eller det som skrevs utan det handlade om bristen på ansvar.
Får hoppa in här för detta gick inte ihop alls.
Säg att vi försämrar vår standard här, vilket vi redan har gjort ohyggligt tack vare massinvandringen.
Skulle du då med våld ta det vad andra har byggt upp?
Är folk på väg in i Danmark för att kräva?
Om jag ska gissa så är det dessa som kan kallas för lyckosökare, folk som har i och för sig behövt lämna sitt hem men har etablerat sig med jobb och tillvaro i närområden.
När ryktet sedan kommer fram så inser dom att varför jobba ex som i Turkiet som denna golddigger gjorde när man kan sätta sig på röven i Sverige och göra inte ett skit.
För detta riskerade hon sitt liv när hon olovligt passerade 9 länder på vägen, för detta riskerar folk och dör i medelhavet vilket vi ser resultat av i gråtbladet idag, ursäkta aftonbladet, blir inte förvånad om övrig media börjar strax pumpa ut egna snyftartiklar
www.bbc.com/news/world-europe-34118978
Vi är ökända för naivitet vid detta laget.
Jag förstår inte varför eu inte gemensamt försvarar sig mot detta, varför vi i Sverige inte går ut i Turkiets media att Sverige är inte nån paradis utan man måste som överallt annat lära sig språket och jobba.
bla bla bla
Invandring är bra. Det är modernt och pådrivande i rätt kontext och mängd.
Det finns dock två EU-länder som på riktigt öppnar sina hjärtan. Det är Sverige och det är Tyskland! Resten är betydligt mer restriktiva. Tom mångkulturens högborg, USA är oerhört restriktiva.
Hur löser vi situationen? Det finns 60-miljoner människor på flykt. Rimligtvis bör det även vara de lite mer välutbildade och rika som lyckas fly till ex Sverige. Var tredje läkare är ex idag invandrare om än naturligtvis inte asylflykting.
Samtidigt. En poäng som sällan lyfts, är hur humant det verkligen är att dränera ett land som ex Syrien på sin medicinska expertis? Känns som att vi enkom förvärrar situationen på lång sikt i närområdet i de mer fattiga länderna.
Säg att vi försämrar vår standard här, vilket vi redan har gjort ohyggligt tack vare massinvandringen.
Om jag ska gissa så är det dessa som kan kallas för lyckosökare, folk som har i och för sig behövt lämna sitt hem men har etablerat sig med jobb och tillvaro i närområden.
När ryktet sedan kommer fram så inser dom att varför jobba ex som i Turkiet som denna golddigger gjorde när man kan sätta sig på röven i Sverige och göra inte ett skit.
För detta riskerade hon sitt liv när hon olovligt passerade 9 länder på vägen, för detta riskerar folk och dör i medelhavet vilket vi ser resultat av i gråtbladet idag, ursäkta aftonbladet, blir inte förvånad om övrig media börjar strax pumpa ut egna snyftartiklar
Jag förstår inte varför eu inte gemensamt försvarar sig mot detta, varför vi i Sverige inte går ut i Turkiets media att Sverige är inte nån paradis utan man måste som överallt annat lära sig språket och jobba.
Oops i did it again
Jag förstår varför du skriver anonymt, det är nog inte så kul att visa upp sig inför världen i hela sin ynkedom.
Det är en katastrof som sker, 10 miljoner syrier är på flykt... TIO (10). Självklart behöver de hjälp, inget snack om saken, är det lämpligt att Sverige tar emot den vanliga kvoten asylansökanden 5-8% ? Det är ju bara 500 000 st. Jag tvivlar, det är för stor obalans i Europa när det gäller mottagande av asylsökanden.
Det är matten som är svår att förstå för mig. Det blir ju en hel del kostnader som kommer skena, socialtjänsten som redan går på knäna måste utöka med personal, boenden (asylboenden är ju billigt, sedan permanentboende, bostadsbidrag osv) och mat ska till, förskoleplatser och grundskola behöver utökas, utbildning för vuxna behöver utökas, utökning av sjukvården naturligtvis.
Allt skall betalas via skattsedeln. Visst en del kommer nog i arbete, men hur många och är det nog många?
klarar vi bara av de närmaste 20-30 åren så blir nog det här bra, jag är dock ganska säker på att kronans värde kommer sjunka som en sten om det här fortsätter. Undra om det inte är bäst att investera i utlandspapper...? Mitt råd till er SD älskare såväl som SD hatare, se om ert hus, hjälp era barn finansiellt hel/halvvägs till ekonomiskt oberoende. Om inte kvotering sker i EU, eller stöd pengar betalas ut per flykting och i X antal åt efter anländandet kommer Sverige gå en dyster tid tillmötes.
PS: just, bottenskrap var det. För min del verkar majoriteten av politikerna vara just bottenskrap? Varför har de annars så svårt att få arbete efter de avslutat sin politiska karriär? Är ju rapporter varje månad om hur många som går på sin ersättningsgaranti... 95th percentile? Skulle inte tro det...
Menar du att "bla bla bla" är ett seriöst inlägg i en forumdebatt?
Och det har jag inte kritiserat