Varför lockar Sverigedemokraterna till sig det värsta bottenskrapet av människor?
Någon som har en tänkbar teori?
Någon som har en tänkbar teori?
Jag är högskoleingenjör, min lärare civilingenjör. Jag har sett alla möjliga yrkesgrupper representerade.
Det är inte bara invandringsfrågan. Många är trötta på kultureliten, vänsterextrema proffstyckare inom politik och media som talar om för folk vad de skall tycka i alla möjliga frågor.
Tycker du jobb och bostad åt hemvändande IS mördare låter som en bra åtgärd? Att tillsätta folk efter hudfärg inom svt (rättviseförmedlingen) och nu senast sexualundervisning till tiggare, låter det bra? Listan kan göras lång.
Skall vi tala intelligens så tycker jag inte den så kallade kultureliten toppar listan heller.
Antar att sådana här trådar startas enbart som provokation.
Annars kan jag väl säga så här: Förr i tiden när arbetarna röstade på sossarna kallas de för "workingclass hero". Nu när samma arbetare röstar på SD kallas de för "det värsta bottenskrapet av människor". SD är ju numera största parti både bland LO-ansluta och bland män som helhet.
I Yugovs undersökning var SD största parti totalt. I Sentio var skillnaden mot sossarna bara 0,8 procentenheter.
SD växer så det knakar och störst tillväxt uppvisar man bland akademiker. Kanske inte så konstigt då den massiva invandringen till Sverige nu tar sig allt mer absurda uttryck. Det sitter en tiggare utanför varenda affär i storstäderna. Det kommer 600 ensamkommande "barn" (medelålder 27?) varje dag, trots att kapaciteten för mottagandet är 400 per år. Utöver detta 2000 vanliga asylsökanden per vecka. Kommunerna drunknar i arbete och alla uppmanas öppna sina hjärtan. Fortsätter det här kan vi säga tack och god natt till allt vad sociala välfärdssystem heter.
Tacka f_n för att folk röstar på SD.
Annars kan jag väl säga så här: Förr i tiden när arbetarna röstade på sossarna kallas de för "workingclass hero". Nu när samma arbetare röstar på SD kallas de för "det värsta bottenskrapet av människor". SD är ju numera största parti både bland LO-ansluta och bland män som helhet.
I Yugovs undersökning var SD största parti totalt. I Sentio var skillnaden mot sossarna bara 0,8 procentenheter.
SD växer så det knakar och störst tillväxt uppvisar man bland akademiker. Kanske inte så konstigt då den massiva invandringen till Sverige nu tar sig allt mer absurda uttryck. Det sitter en tiggare utanför varenda affär i storstäderna. Det kommer 600 ensamkommande "barn" (medelålder 27?) varje dag, trots att kapaciteten för mottagandet är 400 per år. Utöver detta 2000 vanliga asylsökanden per vecka. Kommunerna drunknar i arbete och alla uppmanas öppna sina hjärtan. Fortsätter det här kan vi säga tack och god natt till allt vad sociala välfärdssystem heter.
Jag har röstat på SD och är t.o.m. medlem.
Anser mig inte vara något bottenskrap. Jag är tvåbarnsmamma, har en sambo, fast jobb och han har eget företag. Vi har ett fint hus och varsin bil.
Vi lever ett hyffsat bra liv, som de flesta "Medel Svenssons".
Bottenskrap är du som kallar människor bottenskrap. Vilka menar du? Fattiga!? Invandrare? Ensamstående? Eller vilka menar du?
Tycker snarare att det är bottenskrapet av människor som inte röstar på SD. Fullständigt oansvariga tankegångar.
Men det är klart, vi kan väl vara en allmän socialtjänst för Afrika, Balkan, Afghanistan m fl länder eller hur.
Att samhället börjar gå på knäna, polisen, socialtjänst, vården , skolan, BOSTÄDER, det är väl inte något som bekymrar skygglappsmedborgare.
Vi behöver en andhämtningspaus innan vi fortsätter med invandringen. Någon som såg Aktuellt häromkvällen, SVT var i Rinkeby där muslimerna kallade reportern för hora och tillade att förstäderna " inte är Sverige". Begriper inte ni förnekare vad som håller på att hända. En svensk-somalisk ledare funderade på om Sverige sover med den tilltagande islamistiska radikaliseringen. ÖPPNA ÖGONEN!
Sd hotar med skrämselpropaganda och målar ut en syndabock till alla bekymmer.
Sen erbjuder dom en lösning.
Precis som Hitler gjorde och det är ett effektivt system, det lockar dom som inte vill eller kan tänka kritiskt själva och som gärna säljer ut moral för egen vinning.
Okunnigt bottenskrap är ett alldeles utmärkt epitet på såna människor.
Jag har röstat på SD och är t.o.m. medlem.
Anser mig inte vara något bottenskrap. Jag är tvåbarnsmamma, har en sambo, fast jobb och han har eget företag. Vi har ett fint hus och varsin bil.
Vi lever ett hyffsat bra liv, som de flesta "Medel Svenssons".