• GroOlsson

Varning till alla föräldrar och deras barn

En varning till alla föräldrar:

Detta är vad 2 öl, 2 shots Captain Morgan, 2 shots hembränt, 2 shots whiskey och en handfull av spritindränkta blåbär gör med en 16-åring.

Min dotter och hennes kusin bestämde sig för att skapa sig en egen fest igår när de var ensamma hemma i 2 timmar i pappas hus. De plundrade spritskåpet och när min ex-make kom hem, fann hann flickorna berusade. Vår dotter gick inte att få kontakt med. Han skyndade sig att köra henne till sjukhuset i Wyoming och jag mötte upp honom där.

Jag rusade in på akuten och där såg jag mitt barn, liggandes på en bår. Hon var täckt av varma filtar, för att motverka hypertermi ? hennes kroppstemperatur låg då på 35 grader. Hon höll på att pumpas full läkemedel, intravenöst. Ett rör kördes ned i halsen på henne så att hon kunde magpumpas.

Det tog läkarna 3 försök att försöka få ned rören i Taylors hals och de rispade upp hela hennes strupe under processen. Men det var nödvändigt ? hon var tvungen att kopplas till respiratorn. Den ägnade de kommande 13 timmarna till att andas för henne, eftersom hon inte kunde andas på egen hand.

Om hon inte hade fått vård så snabbt så hade hon dött.

Kan dina barn komma åt ditt förråd av alkoholhaltiga drycker och riskera att bli alkoholförgiftade?
    Kanske kan denna information hjälpa ditt barn att undvika att bli alkoholförgiftad och inser att det är livsfarligt att snabbt dricka stora mängder alkohol och även den låga kroppsvikten gör det ännu farligare.

• Svar på tråden Varning till alla föräldrar och deras barn
  • Minimis

Har du hävt i sig alkoholen snabbt eller drack de under en längre tid? O vem tusan dricker hembränt nuförtiden? Varför ha det hemma menar jag.

Jag beklagar att det gick så illa för din dotter och jag hoppas att hon blir bra snabbt!

• sextiotalist

Vi har aldrig haft problem med detta. Sonen är 18 år och sköter sitt festande bra. Men jag vet att hög promillehalt kan slå ut andningen

Svar på tråden Varning till alla föräldrar och deras barn