• Anonym (Charter)

Turkiet oktober 2015 , vågar man ?

Hej ! just nu är ekonomin inte på topp.. ska ta ett lån för att kunna ta semester i oktober. Det finns många fina hoteller i Turkiet .. och det är väldigt billigt ! Frågan är om man vågar åka ner på grund av oroligheterna ? Känns inte riktigt tryggt ? Är det någon mer som ska till Turkiet i höst ? Funderar även på Grekland men man får mycket mindre föt pengarna och hotellen är inte lika "lyxiga" som det jag har hittat i Turkiet.. vad tycker ni ?

• Svar på tråden Turkiet oktober 2015 , vågar man ?
  • Anonym (Resa)

Eller varför inte Dubai? Jag har inte varit där själv men många vänner rekommenderar det varmt. (Lite dyrt kanske men en restis kanske finns!)

Eller Egypten? Ingen egen erfarenhet där heller dock.

Är du ensam eller är ni fler som ska resa?

• Anonym (Charter)

Tack för era tips .. ja en sista minuten till grekland , Spanien eller Cypern får det bli .. Hoppar nog över Turkiet helt .

• Anonym (Resa)

Och när det gäller folks hysteri om pengar så vet förhoppningsvis ts hur hens ekonomi ser ut.

(För många år sen åkte jag och maken på en resa betalad med kreditkort. Hade vi låtit bli hade vi inte varit gifta idag. Den resan räddade vårt äktenskap. Utan tvekan. Och ja, den blev avbetalad efter några månader.)

• Anonym (Charter)
    Anonym (Resa) skrev 2015-08-27 20:59:34 följande:

Jag hade haft ögonen öppna på sista minuten. Sen hade det lägsta priset avgjort var jag skulle åka.

Dock hade jag nog i detta läget hoppat över Turkiet.

Förra hösten tog vi semester för en resa och visste att vi ville åka en vecka till värmen. När vi gick från jobbet på fredagen hade vi fortfarande inte bokat nån resa men hade en färdigpackad väska! Sent på kvällen hittade vi en finfin resa för 6 080 kr inkl frukost för hela familjen. (Två vuxna och två barn.) Planet lättade på lördagsförmiddagen.

Rent spontant rekommenderar jag Spanien (med Kanarieöarna, en klassiker!) Italien, Portugal (Algarve), Grekland och möjligtvis Cypern.

Vet du om det är varmt i Mallorca i oktober ? Kanarieöarna är jag inte så sugen på men någon dag lär jag åka dit :) Förresten vad lite ni betalade för eran resa , det är smart gjort .
  • Anonym (-)
    Anonym (Charter) skrev 2015-08-27 21:05:24 följande:

Tack för era tips .. ja en sista minuten till grekland , Spanien eller Cypern får det bli .. Hoppar nog över Turkiet helt .

Jag hade skippat Cypern också. Även Grekland just nu.

Spanien är bra. Mallis foh evah!
  • Anonym (Charter)

Folk får ha sina åsikter.. men behöver inte överdriva : " snart hamnar du i lyxfällan" ... jag och min sambo har tänkt över ordentligt och ser inget fel på att välja och betala det under ett par månader.

• Anonym (Resa)
    Anonym (Charter) skrev 2015-08-27 21:08:21 följande:

Vet du om det är varmt i Mallorca i oktober ? Kanarieöarna är jag inte så sugen på men någon dag lär jag åka dit :) Förresten vad lite ni betalade för eran resa , det är smart gjort .

Där kan vara både och. Det blir ju höst även där men det finns fina dagar med 25 grader varmt. Uppe i bergen är det nog lite sämre väder men nere på sydkusten är det ofta fint.

När det gäller Kanarieöarna var ju ryktet lite skamfilat för ca 10 år sen men de har gjort ett fint uppsving igen. Fräscht och rent för det mesta och folket har slipat till attityden.
  • Anonym (??)

Varför skriver vissa på sättet som TS gör? Med mellanrum innan punkt, kommatecken, frågetecken osv..? Det ser så extremt illa ut och kan ju inte bero på dyslexi för allt annat stämmer. Påminner om kvinna34:s sätt att skriva. Ni som skriver så, snälla berätta varför!

• Anonym (Bara res)

Kom just hem från Turkiet, var kanon. Ser ingen anledning till att oroa sig för att resa dit. Dock skulle jag inte välja att resa nära gränserna. Enda hindret du har är ju pengarna men det är eran ensak och du hade fått bättre svar om du inte nämnt din ekonomi i trådstarten av hysteriska familjelivare.

• Anonym (Charter)
    Anonym (??) skrev 2015-08-27 21:20:09 följande:

Varför skriver vissa på sättet som TS gör? Med mellanrum innan punkt, kommatecken, frågetecken osv..? Det ser så extremt illa ut och kan ju inte bero på dyslexi för allt annat stämmer. Påminner om kvinna34:s sätt att skriva. Ni som skriver så, snälla berätta varför!

Haha.. vad rolig du är, jag skriver alltid så när jag är på Fl , facebook eller andra sidor. Det bara blir så .. men när jag är på jobbet då är det en annan sak. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Charter) skrev 2015-08-27 21:37:19 följande:

Haha.. vad rolig du är, jag skriver alltid så när jag är på Fl , facebook eller andra sidor. Det bara blir så .. men när jag är på jobbet då är det en annan sak. 

Ja alltså jag anklagar inte! Undrar verkligen. Är det för att det ser snyggare ut enligt dig?
  • Anonym (Charter)

Nej .. har faktiskt aldrig tänkt på att det är snyggare det har nog bara blivit så .. Är ju 25 år. Det kanske är så man skrev på msn för 10 år sen , inte vet jag haha !

• Anonym (??)
    Anonym (Charter) skrev 2015-08-27 21:47:10 följande:

Nej .. har faktiskt aldrig tänkt på att det är snyggare det har nog bara blivit så .. Är ju 25 år. Det kanske är så man skrev på msn för 10 år sen , inte vet jag haha !

Okej :) känner igen det där med msn... Är lika gammal som dig :)
  • Anonym (??)

Sorry för OT, ha en kul resa! :)

Svar på tråden Turkiet oktober 2015 , vågar man ?