IBS, eller är det något annat? Vad kan jag göra???
Hej'
Fick uppskattningen om IBS för lite mer än ett år sedan och börjar bli extremt trött och livslusten försvinner allt mer och mer pga detta.... Kan det vara något annat??
Jag har haft NON-stop problem med magen sen diagnosen och testat ta bort gluten i period, laktos, undviker att äta VÄLDIGT mkt för vissa saker gör att jag får ondare MEN det har ALDRIG blivit bättr vad jag än gör.... Tränat, tagit bort kaffe och ja saker som jag antagit utlöst något.
Ska man må såhär????
Får kolikkänslor så jag tjuter, vågar inte åka någonstans om kag inte är hyffsat nära hemmet eller kan ta mig hem snabbt ifall kag skulle få ont & behöva gå på toa.
Kan vara lös i magen flera dagar i sträck, sen så är jag hård i magen, sen blir jag uppblåst och får skit ont.
ALDRIG haft en bra period av detta... Vaknar på nätterna av sån vidrig smärta och måste sitta på toa hela natten.
Pluggar just nu och det är på distans då det andra inte skulle funka pga smärta i magen och det kan komma NÄR SOM HELST.
Kan inte åka iväg någonstans eller sova hos människor, vågar inte gå bort och äta om jag inte känner människorna väl pga detta.
Är helt låst i allting och vill gärna höra med er som har problem med magen om ni känner igen detta, är det IBS?, vad kan jag göra åt det här?
Jätte tacksam för svar!