• Anonym (Trött på besvikelser)

Mannen låg sexlust --> ställer upp för mig. Hållbart? Fler?

Han vill typ aldrig ha sex. Han ställer upp för min skull 8/10 gånger.

Jag är så less på att be om sex och tjata... Less på mina närmanden.

Nu har vi kommit överens om att min lust ska vara i fokus, dvs om jag är kåt ska han tillfredsställa mig, hjälpa mig att komma (det har han inget emot, det är bara att han inte alltid utan bara ibland är kåt).

Om han också blir sugen får han sina behov tillgodosedda men det är inget måste. Han ska slippa bli pressad.

Det känns på ett sätt bra för jag är på intet sätt "klar" med sex, och onani är tråkigt i längden. Men kan man "gå genom livet" såhär? Finns det fler än vi som har denna lösning? Alltså att ena partern släpper pressen och istället satsar på att tillfredsställa den andra, med kropp och själ.

• Svar på tråden Mannen låg sexlust --> ställer upp för mig. Hållbart? Fler?
  • HäckHäxan
    LoLs pappa skrev 2015-09-06 15:24:32 följande:
    Det där lät inte så kul och är inget som kommer hålla i längden tror jag.
    Jag menar ja visst du blir sugen, mannen tillfredsställer dig.
    Men ärligt, han gör det ju av plikt, inte för att han är kåt på dig.
    Känns inte det lite tråkigt, han ser ej dig som en sexuell varelse som gör honom kåt.
    Det lär ju ej vara så himlastormande passionerat.
    Måste ju vara nästan som onani.
    Får du inte känslan att du bara vill komma för att bli klar så han får sluta och göra nåt annat.
    För mig skull det aldrig funka.
    Man vill ju att ens partner skall bli tänd och kåt av en, inte pliktskyldigt ställa upp.
    Skulle nästan kännas som våldtäkt.
    Jag håller med och jag hade helt ärligt hellre onanera oavsett hur tråkigt det blir i längden än haft en partner som ställer upp av plikt.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anders 386
    HäckHäxan skrev 2015-09-07 01:48:10 följande:
    Jag håller med och jag hade helt ärligt hellre onanera oavsett hur tråkigt det blir i längden än haft en partner som ställer upp av plikt.
    Men är det verkligen så att han ställer upp av plikt? Jag tolkar det nog mer som att han ställer upp för att han VILL ge TS njutning, det är inte riktigt samma sak som att han gör det av plikt. Han kanske verkligen njuter av att ge sin partner njutning även om hans njutning inte är sexuell?? Det kanske ger emotionell njutning även om den inte är sexuell??

Det är ju inget drömscenario, men läser man här på FL så finns det väldigt många som har det betydligt sämre än TS. Men bara TS kan avgöra om det är tillräckligt.
    Anders 386 skrev 2015-09-07 08:36:38 följande:

Men är det verkligen så att han ställer upp av plikt? Jag tolkar det nog mer som att han ställer upp för att han VILL ge TS njutning, det är inte riktigt samma sak som att han gör det av plikt. Han kanske verkligen njuter av att ge sin partner njutning även om hans njutning inte är sexuell?? Det kanske ger emotionell njutning även om den inte är sexuell??

Det är ju inget drömscenario, men läser man här på FL så finns det väldigt många som har det betydligt sämre än TS. Men bara TS kan avgöra om det är tillräckligt.

Precis. Han vill. Och han blir kåt ibland så det kommer säkert sluta med sex för oss båda ibland. Det är bara vid de tillfällen när jag vill och han inte har lust, då sänker vi ribban, han pressen på sig och fokuserar på mig.
  • TheCrow

I längden är det nog problematiskt tror jag. För mig, killen, så är ju sex något jag vill ha för att jag är kåt. Visst har det hänt att man sexat utan haft stor lust men det är undantagsfall.

Har man varit tillsammans länge så tror jag det är lätt från båda håll att sluta anstränga sig för att kåta upp varandra. Man klär av sig naken och tror att det ska räcka. Min tjej kan typ kasta sig över mig när det är reklampaus i nån actionrulle och det gör inte tricket för mig kan jag säga.

Så länge er nuvarande lösning fungerar så är det väl bara att köra på det, lust kommer och går genom åren. Så kanske blir det bättre med tiden. Blir det inte det så får man sätta sig ner igen och diskutera en lösning om man inte vill separera.

• Anonym (Less och uttråkad)

Jag är i en liknande situation. Hon har inte alls samma behov av sex som jag. Och ibland ställer hon upp för mig för att hon vet att jag är tokkåt och att det var längesen sist. Rätt tråkigt sex dom gångerna..

Visst, vi har sex ibland och då njuter hon. Hon blir dock rätt ofta klar före mig. För att hon ska bli kåt ska vi umgås mycket och sen blir det kanske av.. Det blir liksom så invecklat innan vi fått till det.

Dessutom är hon inte jätte intresserad av att utforska vidare på sexfronten, vilket jag gärna hade gjort. Hon är helt enkelt nöjd med det vi har.

Idag kom jag t,ex hem efter en tjänsteresa på 1vecka. Ett par kyssar och kramar. Mer blir det oftast inte för hon är nöjd så eller trött.

Börjar fundera på om det verkligen ska vara då här resten av livet. Vi pratar om det ibland men det slutar oftast bara med att vi konstaterar att hennes behov är mycket mindre än mitt.

• Blueskillen

Hände mig igår. Vi hoppar i säng och jag märker att hon är mottaglig för smek. Det var ett tag sedan. När vi har hållit på ett tag så tar hon helt plötsligt tag i kuken och bara trycker in den. Inget avancerat innan. Inte en tunga eller finger i henne. Jag hade bara smekt hennes kropp och bröst och hon samma sak på mig.

Då säger hon att vi gör det för min skull idag. SÅ DJÄVLA AVTÄNDANDE. Jag kände mig lurad och jag kan säga att det hade varit bättre att runka själv än detta. Jag trodde i min enfald att hon var kåt och ville.

Så nej kära TS, det är inte hållbart.

• Underhill
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-06 11:30:01 följande:

Jag har aldrig haft speciellt mycket sexlust så det finns inte så mycket att få tillbaka. När man var nykär, ja då hade man en del lust, men det är en sån lust som inte går att ha x antal år in i förhållandet.

What!?...tala för dig själv :)...kan inte ha!? Well...det funkar hur bra som helst här iaf :) men du har säkert dina skäl!?
    E vi överens så kör vi
    Blueskillen skrev 2015-09-25 06:56:35 följande:

Hände mig igår. Vi hoppar i säng och jag märker att hon är mottaglig för smek. Det var ett tag sedan. När vi har hållit på ett tag så tar hon helt plötsligt tag i kuken och bara trycker in den. Inget avancerat innan. Inte en tunga eller finger i henne. Jag hade bara smekt hennes kropp och bröst och hon samma sak på mig.

Då säger hon att vi gör det för min skull idag. SÅ DJÄVLA AVTÄNDANDE. Jag kände mig lurad och jag kan säga att det hade varit bättre att runka själv än detta. Jag trodde i min enfald att hon var kåt och ville.

Så nej kära TS, det är inte hållbart.

Men vi är ju överens?
  • Blueskillen
    Anonym (Trött på besvikelser) skrev 2015-09-25 23:08:14 följande:

Men vi är ju överens?

Avsolut
  • Givdul

Mycket jobbigt det här. Otakt i sexlusten är ju inte så kul o framför allt inte skönt. Finns stor risk på dålig sex.
    Vad ska man göra. Onanera mer än att få barmhärtighetssex för det är inte alls kul

• Anonym (Falken)

Jag är i samma situation! Min fru ställer upp varje söndag för min skull som hon uttrycker det! Hon vill heller aldrig ha förspel eller smeka mig vilket jag saknar otroligt mycket! ! Försöker jag smeka henne rycker hon till och tar bort handen. Hon säger att hon inte gillar förspel och vill hellre att vi har sex direkt så hon kommer igång! Det här påverkar mig väldigt negativt och jag mår ofta dåligt efteråt för att jag inte kan säga nej men jag är så sugen jämt och älskar sex. Råkar jag flåsa henne i örat av upphetsning så säger hon till mig att sluta flåsa! Hon kan dessutom börja prata om andra saker mitt i akten vilket är fruktansvärt avtändande och nästan förnedrande! Annars brukar det oftast gå för henne också i slutet men resan dit kunde vara roligare!

• Blueskillen
    Anonym (Falken) skrev 2015-09-26 07:43:22 följande:

Jag är i samma situation! Min fru ställer upp varje söndag för min skull som hon uttrycker det! Hon vill heller aldrig ha förspel eller smeka mig vilket jag saknar otroligt mycket! ! Försöker jag smeka henne rycker hon till och tar bort handen. Hon säger att hon inte gillar förspel och vill hellre att vi har sex direkt så hon kommer igång! Det här påverkar mig väldigt negativt och jag mår ofta dåligt efteråt för att jag inte kan säga nej men jag är så sugen jämt och älskar sex. Råkar jag flåsa henne i örat av upphetsning så säger hon till mig att sluta flåsa! Hon kan dessutom börja prata om andra saker mitt i akten vilket är fruktansvärt avtändande och nästan förnedrande! Annars brukar det oftast gå för henne också i slutet men resan dit kunde vara roligare!

Shit. Du har det värre än vad jag har.

När vi väl har sex är det ofta bra...

• Kolibri12

Svårt. Ni försöker lösa er situation och det är ju bra. Men det skulle inte funka för mig. Jag har hög sexdrift och flera av männen i mitt liv har inte matchat mig i den delen. Det funkar inte för mig att någon ställer upp på sex, jag går igång på ömsesidig lusta och passion. Jag låter hellre bli än att ha sex med någon som egentligen inte vill, även om jag kan uppskatta det faktum att han vill försöka för min skull.

• Anonym (Hmm)

Om det är hållbart eller inte kan bara du svara på ts. Jag har också låg sexlust, jag ställer upp på sex med min man. Det är absolut inget jag mår dåligt av och min man blir glad!

Svar på tråden Mannen låg sexlust --> ställer upp för mig. Hållbart? Fler?