Flytta barnens adress för bostadsbidragets skull
Hej!
Jag och mitt x gick skilda vägar för ett tag sedan. Vi har 3 barn. Jag bor kvar i huset och x-et har flyttat till en annan del av kommunen. Nu vill x-et att vi skriver barnen hos x-et för att hon ska få högre bostadsbidrag. Tycker det är helkorkat att försäkringskassan ska ha olika ersättningar om man har barnen skrivna hos sig eller inte. Vi har barnen lika mycket. Jag får inget bostadsbidrag så för den delen spelar det ingen roll. Rent rättsligt tror jag att jag kan neka detta då jag bor kvar i huset och att jag bor närmare skolan. Nu vill jag inte jävlas med x-et men jag ser risker med att släppa barnen. Den minsta har inte börjat skolan å när det blir dags så får barnet troligen plats på hennes del av stan. Nu har det inte funkat så bra mellan oss sedan vi separerade, Hon är sur och otrevlig hela tiden mot mig. Detta tycker jag är konstigt eftersom det var hennes beslut att separera. Så jag gissar att det inte kommer att gå enklare längre fram. Kan man ha varsitt barn skrivet hos sig ( någon kommer givetvis ha 2 )
Hon kommer ju troligen att träffa någon och flytta ihop med å då för hon ju ändå inget bidrag. Men fram till dess vill hon ju ha max ersättning. Någon som har erfarenhet med att skriva över barnen just för bostadsbidraget å vad finns det för nackdelar.