• Madelen21

Vi med BF i februari 2016

Hej Hej

Tänkte att jag startar upp en tråd eftersom jag inte hittar nån för oss som har BF i februari 2016 :)
    Jag väntar mitt 4e barn BF 28/2 ( kan ju bli ett skottårsbarn :) )
    Just nu är jag i v 16 å ska på ultraljud den 1a oktober. Känt massa sprattel i magen å det är ju så häftigt, å självklart börjar man känna av en del krämpor. Men det är det ju värt :)

Fler som vill följas åt? Oavsett om det är första barnet eller inte så välkommen hit så kan vi följas åt. :)

• Svar på tråden Vi med BF i februari 2016
  • malmen

Hej! Får man vara med?

Jag är 29 år, bor i djupaste Småland och väntar vårt tredje barn den 22 feb. Våra pojkar är 9 och 5 så lillasyster i magen blir en liten sladdis!

Haft två okomplicerade graviditeter och förlossningar tidigare.

Jag har mått oförskämt bra även denna gång! Har dock foglossning som börjat göra sig påmind nu.

imjess­icat - väntar 1a barnet, bf 4/2

En Panthe­rTant - väntar 4e barnet, bf 4/2

Jennsan84- 31år, väntar 1a barnet, bf 10/2

zezzan­81 - väntar 3e barnet, bf 13/2

emma86 - väntar 1a barnet, bf 20/2

GameOfLife - 21 år, väntar 1a barnet, bf 21/2

malmen- 29 år, väntar 3e barnet, bf 22/2

Tassen - 31år, väntar 1a barnet, bf 26/2

Madelen21 - 31år, väntar 4e barnet, bf 28/2

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • zezzan81

Vad härligt Madelen21! Grattis till framflyttningen????

Välkommen malmen! Skönt att få må så bra, framför allt om du har 2 redan att ta hand om, även om de är äldre så kräver de ju sitt ändå. Jag mår oxå bra, förutom att jag är ganska slut när jag kommer hem från jobbet.

• malmen

Zezzan81: ja det är jag med! Tycker att tröttheten som fanns första tio veckorna är på väg tillbaka lite. Jag jobbar konstiga tider (dygn, är ambulanssjuksköterska) och har börjat känna att nätterna är riktigt jobbiga nu om jag inte får sova ett par timmar på dagen (inte alltid jag kan det om vi är ute på larm).

Och som du säger, har ju två barn till som behöver sitt. Den stora klarar sig ganska bra själv, är väldigt självständig, men femåringen behöver fortfarande stimulans såklart. Men det går rätt bra.

• MirjaN

Va inne på ULR den 1 okt. Vi kommer få en pojke så spännande. Skulle från början föda den 3 mars men det blev ändrat, den 27 feb blev det

• malmen

Många som kollar kön nu för tiden har jag märkt. Vi gjorde inte det med de två första men vi bestämde att denna gången skulle vi göra det. Tycker på något sätt att det känns lite mer som en person där inne nu när man vet vad det är. Lite spännande med att få en tjej när vi har två pojkar innan.

• Pyltet

Hej,

Det var ett tag sen jag var här inne. Behöver skriva av mig lite.

Är i v22, fick reda på att vi väntar en pojke. Har sen tidigare två pojkar 10 och 12 år gamla. Jag har varit sjukskriven sen juni för stress och utmattning till en början, fick sedan foglossning omkring v16-17. Nu är jag fortsatt sjukskriven pga det.

Jag är i princip inlåst hemma pga foglossningen och börjar känna mig riktigt nere. Får även skuldkänslor över att jag inte känner mig lycklig eftersom vi försökte väldigt länge bli med barn. Lyckades till slut med ivf på andra försöket.

Saknar vuxet sällskap, väntar hela dagarna tills min man kommer hem, oftast trött efter långa arbetsdagar. Dessutom måste jag låtsas som om allt är bra så att inte mina äldre pojkar känner av det. Allt känns så jobbigt just nu och jag vill bara gråta hela tiden. :(

Finns det nån där ute som känner igen sig?

• Madelen21
    Pyltet skrev 2015-10-13 19:58:07 följande:

Hej,

Är i v22, fick reda på att vi väntar en pojke. Har sen tidigare två pojkar 10 och 12 år gamla. Jag har varit sjukskriven sen juni för stress och utmattning till en början, fick sedan foglossning omkring v16-17. Nu är jag fortsatt sjukskriven pga det.

Jag är i princip inlåst hemma pga foglossningen och börjar känna mig riktigt nere. Får även skuldkänslor över att jag inte känner mig lycklig eftersom vi försökte väldigt länge bli med barn. Lyckades till slut med ivf på andra försöket.

Saknar vuxet sällskap, väntar hela dagarna tills min man kommer hem, oftast trött efter långa arbetsdagar. Dessutom måste jag låtsas som om allt är bra så att inte mina äldre pojkar känner av det. Allt känns så jobbigt just nu och jag vill bara gråta hela tiden. :(

Hej
    Ush vad jobbigt det låter :(
    Känner tyvärr inte igen mig. Jag är i vecka 21 å äntligen känner jag av min lilla flicka varje dag. Nu dom senaste dagarna har 2 st som jag känner fått sina bäbisar. En förra veckan i fredags och en igår. Jag bara längtar som den tills februari. Tycker tiden går väldigt fort faktiskt.

Nått tråkigt jag fick höra var dock att min bm blivit sjukskriven å kanske inte kommer tillbaka.. Så nu har de en annan bm där som jobbar 1 dag i veckan medans den andra bm bara jobbar halvtid pga sjukskrivning.. Rena rama kaoset...
    Men men jag hoppas att det ordnar sig. Jag ska till bm 27 oktober på koll.

Hoppas du kan bli å känna dig bättre.
  • MotherLizzz

Hej :)

Jag väntar mitt andra barn med BF 4 feb. Är nu i v 24 (23+5).

Har en son på 5 år och en bonusdotter på 7 år. Detta blir vårat första gemensamma :)

Bor i Huskvarna, som ligger utanför Jönköping.

Tycker tiden går så fort nu. Helt galet... Nästan så jag vill pausa lite :p

• imjessicat

Idag går vi in i vecka 25!

Spänner en del i magen på morgnarna, ibland gör det till och med lite ont. Är det nåt att vara orolig över? Någon som känt liknande?

Har buffar då runt där inne som en tok dagligen iallafall :)

• malmen
    Pyltet skrev 2015-10-13 19:58:07 följande:

Hej,

Kan känna igen mig i det du skriver.. Jag jobbar fortfarande trots min foglossning men det är också det enda jag orkar. Sitter hemma i soffan hela dagarna när jag är ledig (jobbar ca 2st 24h-pass/vecka heltid så är hemma rätt mycket).. Känner inte för någonting.. Måste tvinga mig att göra saker hemma. Känner sällan för att umgås med folk. Och det är för att jag har ont. Borde egentligen inte jobba, lyfter tungt och sällan ekonomiskt, sitter obekvämt i bil många timmar i sträck osv) men är rädd att jag blir fullständigt isolerad om jag blir sjukskriven.. Har grav.penning from jul.. Får se om jag står ut tills dess.

Dock njuter jag av graviditeten ändå mitt i allt detta! Har två pojkar på 9 och 5 och väntar nu en flicka som bökar runt i magen på kvällarna.

Vet inte om jag har något bra råd att ge dig. Mer än förståelse.
    imjessicat skrev 2015-10-14 13:42:46 följande:

Spänner en del i magen på morgnarna, ibland gör det till och med lite ont. Är det nåt att vara orolig över? Någon som känt liknande?

Åh vilken fin bild på fin bebismage!!

Jag börjar också få bebismage nu, är i vecka 22 (21+1). Den kom sent för att vara tredje barnet.

MotherLizzz skrev 2015-10-14 13:06:46 följande:

Hej :)

Jag väntar mitt andra barn med BF 4 feb. Är nu i v 24 (23+5).

Har en son på 5 år och en bonusdotter på 7 år. Detta blir vårat första gemensamma :)

Bor i Huskvarna, som ligger utanför Jönköping.

Tycker tiden går så fort nu. Helt galet... Nästan så jag vill pausa lite :p

Hej! En smålänning till! Kul!

Tycker också tiden går fort. Mer än halvvägs redan, blev ju nyss gravid tycker jag.
  • malmen

Ekonomiskt=ergonomiskt

Lyften är sällan ergonomiska..

• Pyltet

Tack malmen,

Det låter hemskt att du måste jobba och lyfta med foglossning.

Jag jobbar på kontor visserligen men jag kan inte ta mig till jobbet, Saknar mina kollegor, mitt skrivbord och alla uträkningar och rapporter :(

Men jag njuter av lillen i magen ändå, och jag längtar så mycket till den dan då han vill titta fram. Det är nog det enda som tröstar mig på dagarna.

• MotherLizzz
    malmen skrev 2015-10-14 18:00:07 följande:

Kan känna igen mig i det du skriver.. Jag jobbar fortfarande trots min foglossning men det är också det enda jag orkar. Sitter hemma i soffan hela dagarna när jag är ledig (jobbar ca 2st 24h-pass/vecka heltid så är hemma rätt mycket).. Känner inte för någonting.. Måste tvinga mig att göra saker hemma. Känner sällan för att umgås med folk. Och det är för att jag har ont. Borde egentligen inte jobba, lyfter tungt och sällan ekonomiskt, sitter obekvämt i bil många timmar i sträck osv) men är rädd att jag blir fullständigt isolerad om jag blir sjukskriven.. Har grav.penning from jul.. Får se om jag står ut tills dess.

Dock njuter jag av graviditeten ändå mitt i allt detta! Har två pojkar på 9 och 5 och väntar nu en flicka som bökar runt i magen på kvällarna.

Vet inte om jag har något bra råd att ge dig. Mer än förståelse.Åh vilken fin bild på fin bebismage!!

Jag börjar också få bebismage nu, är i vecka 22 (21+1). Den kom sent för att vara tredje barnet.

Tycker också tiden går fort. Mer än halvvägs redan, blev ju nyss gravid tycker jag.

malmen skrev 2015-10-14 18:00:07 följande:

Vet inte om jag har något bra råd att ge dig. Mer än förståelse.Åh vilken fin bild på fin bebismage!!

Ja jag känner att från v 12 till nu, v 24 bara har sprungit förbi :p

Vart i vårt kära Småland bor du då?
  • malmen
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 20:06:26 följande:

Ja jag känner att från v 12 till nu, v 24 bara har sprungit förbi :p

Vart i vårt kära Småland bor du då?

Hultsfred!
    Pyltet skrev 2015-10-14 18:44:43 följande:

Tack malmen,

Det låter hemskt att du måste jobba och lyfta med foglossning.

Jag jobbar på kontor visserligen men jag kan inte ta mig till jobbet, Saknar mina kollegor, mitt skrivbord och alla uträkningar och rapporter :(

Men jag njuter av lillen i magen ändå, och jag längtar så mycket till den dan då han vill titta fram. Det är nog det enda som tröstar mig på dagarna.

Ja, det känns, och så måste jag ju gå ner på huk och göra marklyft. Kollegan skrattade gott förra passet när vi skulle lyfta in en tung patient och jag gick ner i spagat nästan, typ som en groda med magen i mitten, när vi skulle lyfta upp båren.. Fattar inte hur jag ska klara detta i 1,5 mån till?! Grät av smärta i rygg och höft igår på jobbet. Och så måste jag ha VANLIGA byxor på mig i 24h i sträck och då sitta ner merparten av tiden!! Aaaj vad ont det gör i magen!

Skönt att gnälla av sig lite.
  • Pyltet
    malmen skrev 2015-10-14 21:10:46 följande:

Hultsfred! Ja, det känns, och så måste jag ju gå ner på huk och göra marklyft. Kollegan skrattade gott förra passet när vi skulle lyfta in en tung patient och jag gick ner i spagat nästan, typ som en groda med magen i mitten, när vi skulle lyfta upp båren.. Fattar inte hur jag ska klara detta i 1,5 mån till?! Grät av smärta i rygg och höft igår på jobbet. Och så måste jag ha VANLIGA byxor på mig i 24h i sträck och då sitta ner merparten av tiden!! Aaaj vad ont det gör i magen!

Skönt att gnälla av sig lite.

Men Gud nu känner jag mig så dum som gnäller. Att du orkar hålla ut, borde inte du vara sjukskriven?

Jag lider med dig :(

skickar styrkekramar till dig :)
  • malmen
    Pyltet skrev 2015-10-14 22:52:26 följande:

Men Gud nu känner jag mig så dum som gnäller. Att du orkar hålla ut, borde inte du vara sjukskriven?

Jag lider med dig :(

skickar styrkekramar till dig :)

Nej det ska du verkligen inte! Vi har alla våra olika livsvärldar och uppfattningar och de känslor man känner har man alltid rätt att känna! Gud så filosofiskt!

Jag kämpar på så länge det går.

Styrkekramar tillbaka!
  • zezzan81
    imjessicat skrev 2015-10-14 13:42:46 följande:

Kan det vara sammandragningar du känner? Min mage spänner som bara den i bland, kan vara på gränsen till obehagligt men min bm sa att så länge det inte gör ont är det ingen fara, bara livmodern som tränar sig för vad som komma ska.

Alla här verkar tycka att tiden går fort, jag tycker den nästan står stilla:/. Längtar ihjäl mig!! Men jag är en rätt otålig person med;).
  • imjessicat
    zezzan81 skrev 2015-10-15 20:46:38 följande:

Kan det vara sammandragningar du känner? Min mage spänner som bara den i bland, kan vara på gränsen till obehagligt men min bm sa att så länge det inte gör ont är det ingen fara, bara livmodern som tränar sig för vad som komma ska.

Alla här verkar tycka att tiden går fort, jag tycker den nästan står stilla:/. Längtar ihjäl mig!! Men jag är en rätt otålig person med;).

Ja, förhoppningsvis inget konstigt. Har iallafall inte superont. Blir som molande tryck ibland.

Tyckte tiden fram till RUL gick sakta. Nu springer veckorna iväg!
  • Pyltet
    malmen skrev 2015-10-15 13:07:46 följande:

Nej det ska du verkligen inte! Vi har alla våra olika livsvärldar och uppfattningar och de känslor man känner har man alltid rätt att känna! Gud så filosofiskt!

Jag kämpar på så länge det går.

Styrkekramar tillbaka!

Hahah, jag har också känt mig så filosofisk nu på sistone. Skickar en massa djupa sms till vänner som de inte riktigt vet hur de ska svara på :D

Det är nog hormonerna för min del, jag gråter ofta till filmer ( komedifilmer dessutom)

Men så är det nu, den som väntar på nåt gott... :)
  • Miracle09

Hej
    Jag har BF 25/2  en pojke blir det. Har en flicka på 6 år.
    Är i v22 nu, men känner knappt bebisen. Lite tråkigt. Känner bara lite sprattel men inga buffar :( med mitt första kände jag tidigare.

Annars bra här. Tycker synd om er som har så ont :( Hoppas det blir bättre mot slutet.

Svar på tråden Vi med BF i februari 2016