Pyltet skrev 2015-10-13 19:58:07 följande:
Hej,
Det var ett tag sen jag var här inne. Behöver skriva av mig lite.
Är i v22, fick reda på att vi väntar en pojke. Har sen tidigare två pojkar 10 och 12 år gamla. Jag har varit sjukskriven sen juni för stress och utmattning till en början, fick sedan foglossning omkring v16-17. Nu är jag fortsatt sjukskriven pga det.
Jag är i princip inlåst hemma pga foglossningen och börjar känna mig riktigt nere. Får även skuldkänslor över att jag inte känner mig lycklig eftersom vi försökte väldigt länge bli med barn. Lyckades till slut med ivf på andra försöket.
Saknar vuxet sällskap, väntar hela dagarna tills min man kommer hem, oftast trött efter långa arbetsdagar. Dessutom måste jag låtsas som om allt är bra så att inte mina äldre pojkar känner av det. Allt känns så jobbigt just nu och jag vill bara gråta hela tiden. :(
Finns det nån där ute som känner igen sig?
Kan känna igen mig i det du skriver.. Jag jobbar fortfarande trots min foglossning men det är också det enda jag orkar. Sitter hemma i soffan hela dagarna när jag är ledig (jobbar ca 2st 24h-pass/vecka heltid så är hemma rätt mycket).. Känner inte för någonting.. Måste tvinga mig att göra saker hemma. Känner sällan för att umgås med folk. Och det är för att jag har ont. Borde egentligen inte jobba, lyfter tungt och sällan ekonomiskt, sitter obekvämt i bil många timmar i sträck osv) men är rädd att jag blir fullständigt isolerad om jag blir sjukskriven.. Har grav.penning from jul.. Får se om jag står ut tills dess.
Dock njuter jag av graviditeten ändå mitt i allt detta! Har två pojkar på 9 och 5 och väntar nu en flicka som bökar runt i magen på kvällarna.
Vet inte om jag har något bra råd att ge dig. Mer än förståelse.
imjessicat skrev 2015-10-14 13:42:46 följande:
Idag går vi in i vecka 25!
Spänner en del i magen på morgnarna, ibland gör det till och med lite ont. Är det nåt att vara orolig över? Någon som känt liknande?
Har buffar då runt där inne som en tok dagligen iallafall :)
Åh vilken fin bild på fin bebismage!!
Jag börjar också få bebismage nu, är i vecka 22 (21+1). Den kom sent för att vara tredje barnet.

MotherLizzz skrev 2015-10-14 13:06:46 följande:
Hej :)
Jag väntar mitt andra barn med BF 4 feb. Är nu i v 24 (23+5).
Har en son på 5 år och en bonusdotter på 7 år. Detta blir vårat första gemensamma :)
Bor i Huskvarna, som ligger utanför Jönköping.
Tycker tiden går så fort nu. Helt galet... Nästan så jag vill pausa lite :p
Hej! En smålänning till!

Kul!
Tycker också tiden går fort. Mer än halvvägs redan, blev ju nyss gravid tycker jag.