Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

Vi med BF i februari 2016

Hej Hej

Tänkte att jag startar upp en tråd eftersom jag inte hittar nån för oss som har BF i februari 2016 :)
    Jag väntar mitt 4e barn BF 28/2 ( kan ju bli ett skottårsbarn :) )
    Just nu är jag i v 16 å ska på ultraljud den 1a oktober. Känt massa sprattel i magen å det är ju så häftigt, å självklart börjar man känna av en del krämpor. Men det är det ju värt :)

Fler som vill följas åt? Oavsett om det är första barnet eller inte så välkommen hit så kan vi följas åt. :)

• Svar på tråden Vi med BF i februari 2016
  • Madelen21

välkommen hit :)
    Spännande är det med en liten 4a :)
    Jag har en flicka 8 år en pojke 5 och en pojke 2 år.
    Min dotter hoppas på en lillasyster nu. Vi kommer kolla det på ultraljudet.
    Vill veta av flera anledningar, mest nyfiken men även om det skulle vara en flicka behövs det inhandlas en del då jag gett bort mycket till min syster som fick barn i våras. :) Gick med i nån grupp på fb oxå :)

• Madelen21

välkommen emma86 :)
    Varje graviditet är lika spännande, för mig är det ju fjärde gången å denna gång var det inte planerat men vi är jätteglada endå. Jag har inte kunnat äta grillat under tiden jag mådde illa... å även flera saker...
    Har du nått måste ha begär??

Jag har inget speciellt än så länge..
    Med första barnet var det jordgubbar
    andra inget speciellt
    3an OLW jordnötter typ 3 påsar i veckan.. åt så jag fick sår på tungan... ush å fy... var nog saltet jag ville åt :)

• Madelen21

välkomna alla nya :)
    Det där med ömma bröst, jag har inga ömma bröst längre men en mage som växer som en fotboll å en liten krabat som sprattlar där inne. Jag har känt av den flera ggr. Så ömma bröst de har man inte hela tiden, men såklart att det är olika från person till person.

Ska vi göra en lista med bf datum ?

Madelen21 - 31 år väntar 4e barnet bf 28/2

• Madelen21

Ja det är alltid bra att ha nån att fråga när det är första barnet.
    Jag känner mig väldigt lugn å inte alls orolig inför denna förlossning. 
    Första var värst men jag ska absolut inte skrämma upp er som väntar första.. för det är inte alla det är så för.. Andra något lättare å trean superbra.. Så denna kanske säger plupp så är den ute :)
    Men... Jag har haft övertid me alla tre mina troll.. Å dom är födda på sommaren när det varit skitvarmt... Så det var drygt... Å nu blir det en vinterbäbis.. Helt annat :)
    Men det blir mysigt iaf :)

• Madelen21

välkommen hit alla nya

Jag bor i Dalarna närmare bestämt i Gagnef.
    vill ni skriva in er på en bf lista??

Jag kan börja skriva mitt datum
    Kopiera å skriv in ert namn här nedanför så ser vi  lättare :)

Madelen21 - väntar 4e barnet bf 28/2

• Madelen21

zezzan81

Varifrån Dalarna är du?
    Jag har ju 3 barn å har haft tre olika förlossningar.
    Första var en mardröm, tog 14,5 timmar mm... vill inte berätta allt för att det kan finnas dom som blir skrämda.. Andra tog ca 7 timmar å 3an kom vi in 2 på natten å han är född 20 över 7 på morron :) Men jag är laddad å inte nervös. Känns som att jag kan detta nu :) Där jag bor har dom byggt en ny förlossning, i Falun. Så jag har hunnit föda på det gamla förlossningen och den tillfälliga byggnaden å så nu blir det den nya :)   Alla mina barn är födda på sommaren så det blir något helt annat nu när det blir en vinter baby :) Men det blir nog bra.
    Igår fick jag tag i massa mamma kläder för typ 5 10 15 å 20 kr av en mamma i min dotters klass.. Kanonfina. Så perfekt då jag ska på dop i morron å inte hade nått å ha på mig :P

Längtar som en tok till ul 1a oktober.. Helgen innan där den helgen är det klädbytardag här jag bor å jag ska givetvis dit å fynda massor tänkte jag. Men jobbigt å inte hinna veta könet innan :P Men får köpa nåt unisex.. Behöver en babyoverall blandannat :)

Oj vilket långt babbligt inlägg.. Kände bara för å skriva massor :)

Trevlig helg allihopa :)

• Madelen21

Nån som fått nå gravid craving?

Jag är sjukt sugen på janssons frestelse just nu :)

• Madelen21
    imjessicat skrev 2015-09-17 21:38:31 följande:

Var på RUL igår och blev flyttad till 3/2

En liten pojke :D

Grattis :) Jag har RUL på torsdag jag längtar som en tok vi ska oxå kolla könet :). Köpte en babyoverall igår på en klädbytardag för 40 kr :)
  • Madelen21
    zezzan81 skrev 2015-09-27 13:03:29 följande:

Älskar känslan när man får se de små liven på skärmen under ett ul:). Vi väntar tydligen en tjej till och blev flyttade till den 16/2. Längtar redan galet efter henne! De hittade en cysta av något slag på höger sida, ska tillbaka i morgon igen för att ta reda på så att den inte växer? Någon som varit med om något liknande?

Ja nog är det helt fantastisk å se dom små liven på en skärm sådär innan dom föds. Jag har varit på mer klädbytardag idag och fyndat lite pop plagg till bäbisen :)
    Vi har ul på torsdag å jag längtar dit :) Så himla spännande. känner du rörelser än?
    Jag gör det lite då och då. Men mestadels om jag sitter stilla i tex soffan :)
  • Madelen21
    zezzan81 skrev 2015-09-28 20:22:35 följande:
    Ja det är full fart därinne, men det har det blivit senaste veckan. Nu är det ganska ofta, så fort jag sitter ner:). Var på ul i dag för att kolla upp cystan de hittade förra gången och vi fick än en gång hälsa på tussan:). Så härligt att se det pickande hjärtat.

Har ni börjat kolla på vagn? Jag sålde vår förra och behöver en ny nu.
    Jag har redan köpt vagn. Fick tag i en begagnad Emmaljunga från 2010 för 900 å den var fin . Sen köpte jag även en syskonvagn för 1000 kr från 2012 så jag känner mig nöjd att ha fyndat 2 vagnar för under 2000 :)

De enda vi behöver köpa nytt är babyskydd. Min sambo vill att vi köper en ny sån..
    Fick erbjudande om att köpa ett helt nytt babyskydd för 400 men då fanns de ingen bas till.. Synd nog... Annnars hade jag slagit till. Dom hade fått med den när dom köpt sin nya bil. Ul på torsdag jag läääängtar....
  • Madelen21
    helenutza skrev 2015-09-29 14:25:28 följande:

hej,Jag är 31 bor i Solna och väntar 1:a barn bf 28 februari! Veckan 19 nu och allt verkar bra..förutom att magen växer och jag har ont här och där nästan hela tiden. Plus att det bubblar så jättemycket :) men det är kanske inte så konstigt! Någon annan som känner igen sig?

Hej välkommen hit

V 19 för mig oxå. Vi har bf samma datum

Jag ska på ul på torsdag

Ska ta reda på kön. Vårt 4e barn. Jag känner små rörelser varje dag nästan. Magen är enorm redan nu. har du haft ultraljudet? Om inte ska ni kolla kön?
  • Madelen21
    zezzan81 skrev 2015-10-03 17:13:57 följande:

By hat vi köpt vagn! Blev en begagnad Tetunia från -14. Känns lite konstigt att redan ha en vagn här hemma men oxå supermysigt! Känns så overkligt att det faktiskt ska komma en familjemedlem till. Tycker tiden går så långsamt nu...

Ultraljudet i torsdags gick fint. Vi ska få en flicka. Bf 27 februari. Innan var bf 28 februari. Skönt å bli flyttad åt rätt håll
  • Madelen21
    Pyltet skrev 2015-10-13 19:58:07 följande:

Hej,

Det var ett tag sen jag var här inne. Behöver skriva av mig lite.

Är i v22, fick reda på att vi väntar en pojke. Har sen tidigare två pojkar 10 och 12 år gamla. Jag har varit sjukskriven sen juni för stress och utmattning till en början, fick sedan foglossning omkring v16-17. Nu är jag fortsatt sjukskriven pga det.

Jag är i princip inlåst hemma pga foglossningen och börjar känna mig riktigt nere. Får även skuldkänslor över att jag inte känner mig lycklig eftersom vi försökte väldigt länge bli med barn. Lyckades till slut med ivf på andra försöket.

Saknar vuxet sällskap, väntar hela dagarna tills min man kommer hem, oftast trött efter långa arbetsdagar. Dessutom måste jag låtsas som om allt är bra så att inte mina äldre pojkar känner av det. Allt känns så jobbigt just nu och jag vill bara gråta hela tiden. :(

Finns det nån där ute som känner igen sig?

Hej
    Ush vad jobbigt det låter :(
    Känner tyvärr inte igen mig. Jag är i vecka 21 å äntligen känner jag av min lilla flicka varje dag. Nu dom senaste dagarna har 2 st som jag känner fått sina bäbisar. En förra veckan i fredags och en igår. Jag bara längtar som den tills februari. Tycker tiden går väldigt fort faktiskt.

Nått tråkigt jag fick höra var dock att min bm blivit sjukskriven å kanske inte kommer tillbaka.. Så nu har de en annan bm där som jobbar 1 dag i veckan medans den andra bm bara jobbar halvtid pga sjukskrivning.. Rena rama kaoset...
    Men men jag hoppas att det ordnar sig. Jag ska till bm 27 oktober på koll.

Hoppas du kan bli å känna dig bättre.
Svar på tråden Vi med BF i februari 2016