Misslyckad kirurgisk abort
Fick för ca 3 månader sedan reda på att jag var gravid - då i 10 veckan och fick göra en kirurgisk abort för 2 månader sedan. Blödde i tre veckor ungefär och hade mensliknande smärtor lika länge, hade ingen efterkontroll då läkaren sa att allt hade gått bra och det inte behövdes. Åkte hem och mådde bra, tänkte inte så mycket på det igen faktiskt även om det låter märkligt.. Sökte läkare idag pga ont i magen och en viss förhårdnad på höger sida + utebliven mens den här månaden. Föreställ er min chock när gynekologen säger att fostret lever och har gått 17+6 idag! Svimmade nästan av chocken! Började hysteriskt gråta och fick nog en panikattack.. Äter Isotretinoin sedan 5 månader tillbaka (roaccutan) som är väldigt farligt för ett foster och kan orsaka stora fosterskador.. Är så rädd.. Har tid hos kurator imorn för att prata och gå igenom ansökan till socialstyrelsen om sen abort. Känns så overkligt att det skulle överleva en skrapning! Har också "levt som vanligt" den här tiden med alkohol etc (rätt mycket då vi nollats in vid uni precis) och inte vetat någonting. Var tvungen att skriva av mig lite..