• Anonym (yxa)

MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!

Häromdagen när jag var och handlade så fick jag hela tiden väja för folk som  gick två och två (eller mer) rakt mot mig och ingen av dem steg åt sidan utan jag fick kryssa mig fram. Efter ett tag tröttnade jag och bestämde mig för att gå rakt fram och låta andra ta ett kliv åt sidan och efter några sekunder är jag på kollisionskurs igen den här gången med två unga killar. Jag går rakt fram, de går rakt fram, ena killens axel dunsar HÅRT in i min axel. Jag fortsätter gå och bakom hör jag hur han gapar till sin kompis MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE?! Vadå gjorde, jag gjorde ju samma som dem, dvs ingenting mer än att gå rakt fram. Är det nån sorts allmän regel att det alltid är JAG som ska gå åt sidan?!

• Svar på tråden MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!
  • Anonym (yxa)
    EnAnonumius skrev 2015-09-10 02:21:42 följande:
    Ja jag är Equalist..  Det har med saken att göra?
    Om du har noterat det, så SKALL du ha noterat oxå att jag verkligen att jag inte gillar att använda  ordet "hen".  För det har jag tagit upp så mycket mer om att jag inte gillar ordet "hen" än att jag är en Equalist.

Bara för att man är en Equalist, och tar avstånd från feminismen, så är det aldrig samma sak som att man "kör med ordet hen långt före DN" för den saken skull.  

Har du fler idiotiska förutfattade meningar du skall slänga i väg om mig som person bakom datorn,  bara för att man just satt och reagerade på just detta med "hen",
    i stället för att bemöta innehållet mitt inlägg? Ja jag vet att det handlade bara om att jag gjorde en reflekterande medhåll.

Men ditt svar handlar bara om spekulation om mig som person bakom datorn, och en gäng förutfattade meningar som du saknar helt grund till att ha..
    Nää hade missat det har bara noterat dig som den första som ens använde ordet hen!
  • Anonym (A)
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-08 14:31:41 följande:

Häromdagen när jag var och handlade så fick jag hela tiden väja för folk som  gick två och två (eller mer) rakt mot mig och ingen av dem steg åt sidan utan jag fick kryssa mig fram. Efter ett tag tröttnade jag och bestämde mig för att gå rakt fram och låta andra ta ett kliv åt sidan och efter några sekunder är jag på kollisionskurs igen den här gången med två unga killar. Jag går rakt fram, de går rakt fram, ena killens axel dunsar HÅRT in i min axel. Jag fortsätter gå och bakom hör jag hur han gapar till sin kompis MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE?! Vadå gjorde, jag gjorde ju samma som dem, dvs ingenting mer än att gå rakt fram. Är det nån sorts allmän regel att det alltid är JAG som ska gå åt sidan?!

Fast vad var din egentliga poäng med att ge igen genom att bara gå rakt fram utan att se dig för?!
  • Anonym (yxa)
    Anonym (A) skrev 2015-09-10 13:55:47 följande:
    Fast vad var din egentliga poäng med att ge igen genom att bara gå rakt fram utan att se dig för?!
    Jag har inte gett igen vad pratar du om.
  • Yngla

Hur ser en hen ut? De unga killarna kunde alltså inte besluta om du var kvinna eller man?

• Anonym (A)
    Yngla skrev 2015-09-10 14:20:03 följande:

Hur ser en hen ut? De unga killarna kunde alltså inte besluta om du var kvinna eller man?

• Anonym (yxa)
    Yngla skrev 2015-09-10 14:20:03 följande:

Alltså är det den här typen av humor folk har nuförtiden??
    Herregud vad slöa folk måste vara i skallen!
  • Anonym (menlös)
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-10 14:25:53 följande:
    Alltså är det den här typen av humor folk har nuförtiden??
    Herregud vad slöa folk måste vara i skallen!
    Det är väl ändå rätt märkligt att du benämns "hen"!
  • klyban
    Anonym (menlös) skrev 2015-09-10 15:24:49 följande:
    Det är väl ändå rätt märkligt att du benämns "hen"!
    Kanske osäkert på vilket kön som hänger eller inte där nere.
  • EnAnonumius
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-10 13:53:15 följande:
    Nää hade missat det har bara noterat dig som den första som ens använde ordet hen!
    Försten är det dit  passfoto jag hittade på nätet?

(Hen)

Du kacklar ju som ett "hen"

Jag sitter och säger till dig att jag använder inte ordet "hen" när någon har obestämt kön.
    Vad är det första du gör? Jo du sitter medvetet och kacklar fram en ny lögn, och försöker gömma din direkta lögn i form av att; "du är den förste jag ha noterat som använder ordet hen".  

Vad är syftet med sitta och kackla fram lögner om andra fast du blir tillsagd att du har fel. Jag vet fan bättre om mig själv än vad du gör. Lär dig det Miss Hen Yxa..

Det spelar ingen roll hur mycket tid du lägger ned på att kacklar en upprepad lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att du upprepar den. Som sagt sedan så kan du kackla hur mycket du vill.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • tobbe01

Jag är förvånad över att två "unga killar" som "gapar" och inte ser sig för är så kultiverade!!! (ja kultiverade) att de så snabbt skulle finna sig och använda ordet "hen"? "Hen" används inte i de djupa folklagren för folk fattar inte hur det ska användas utan börjar gaffla om höns och annat trams. Dessa unga män som TS mötte uppfattade uppenbarligen inte om TS var kille eller tjej och den ene fann sig direkt och utbrister -"Men såg du vad hen gjorde"? Helt korrekt uttryck i det läget.

• Anonym (yxa)
    EnAnonumius skrev 2015-09-10 17:47:27 följande:
    Försten är det dit  passfoto jag hittade på nätet?

(Hen)

Du kacklar ju som ett "hen"

Jag sitter och säger till dig att jag använder inte ordet "hen" när någon har obestämt kön.
    Vad är det första du gör? Jo du sitter medvetet och kacklar fram en ny lögn, och försöker gömma din direkta lögn i form av att; "du är den förste jag ha noterat som använder ordet hen".  

Vad är syftet med sitta och kackla fram lögner om andra fast du blir tillsagd att du har fel. Jag vet fan bättre om mig själv än vad du gör. Lär dig det Miss Hen Yxa..

Det spelar ingen roll hur mycket tid du lägger ned på att kacklar en upprepad lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att du upprepar den. Som sagt sedan så kan du kackla hur mycket du vill.
    Hej igen här är mitt passfoto 

Skicka inte till alla du känner är du buzzig
  • Anonym (yxa)
    tobbe01 skrev 2015-09-11 07:01:25 följande:

Jag är förvånad över att två "unga killar" som "gapar" och inte ser sig för är så kultiverade!!! (ja kultiverade) att de så snabbt skulle finna sig och använda ordet "hen"? "Hen" används inte i de djupa folklagren för folk fattar inte hur det ska användas utan börjar gaffla om höns och annat trams. Dessa unga män som TS mötte uppfattade uppenbarligen inte om TS var kille eller tjej och den ene fann sig direkt och utbrister -"Men såg du vad hen gjorde"? Helt korrekt uttryck i det läget.

Nja jag skulle nog vilja säga att de yngre i det här fallet är mycket snabbare att snappa upp nya ord än oss gamlingar. Jag fick ett tips om ordet hen av en bekant på PRO som har barnbarn i den aktuella åldern och sen läser man ju såklart mycket publikationer på sitt alma mater.
    Det har alltid varit ungdomen som driver både den tekniska utvecklingen och lingvistiken så egentligen borde vi spetsa hörapparaterna när vi hör suset av en skejtbård för det är inte säkert att de bara pratar om vilken energidryck det är mest socker i eller vilken handtvål man kan få ett rus av!
    Jämfört med de som mest läser ett och annat rabattkupongblad från rusta så tycker jag att jag hänger med rätt så bra för att vara en liten tant.
  • tobbe01
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-11 13:25:54 följande:
    Nja jag skulle nog vilja säga att de yngre i det här fallet är mycket snabbare att snappa upp nya ord än oss gamlingar. Jag fick ett tips om ordet hen av en bekant på PRO som har barnbarn i den aktuella åldern och sen läser man ju såklart mycket publikationer på sitt alma mater.
    Det har alltid varit ungdomen som driver både den tekniska utvecklingen och lingvistiken så egentligen borde vi spetsa hörapparaterna när vi hör suset av en skejtbård för det är inte säkert att de bara pratar om vilken energidryck det är mest socker i eller vilken handtvål man kan få ett rus av!
    Jämfört med de som mest läser ett och annat rabattkupongblad från rusta så tycker jag att jag hänger med rätt så bra för att vara en liten tant.
    Absolut är det ofta så att unga människor tar "ett steg framåt" och de äldre blir omkörda MEN det gäller unga med vett i skallen........och tyvärr...jag läste någonstans att det idag kommer unga människor till universitet/högskolor som inte vet att ny mening inleds med stor bokstav(!) och de klarar inte att ta till sig löpande text. Hur de klarat sig igenom gymnasiet är en gåta men det handlar förstås om "glädjebetyg" för att gymnasieskolan inte ska få dåligt rykte(?)
Svar på tråden MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!