Hård i magen efter påbörjan av smakportioner och gröt.
När min son var ca 4 månader började vi smått och ge honom smakportioner av hemmagjord matpuré som bestod av potatis och morötter. Förvarar dom i en "islåda" i frysen och tar ca två "bitar" per gång, 2-3 ggr i veckan.
Efter ca 2 veckor började vi ge gröt på kvällen, ungefär var tredje dag, och även det i mindre portioner för att inte ge hans lilla mage "en chock". Trots detta så blev han kort efter (någon vecka) väldigt hård i magen. Så pass så att bajset till och med "satt fast" i rumpan som en lerklump när man öppnade blöjan. Vi började minska portionerna, och när han fick gröt så har jag blandat i lite katrinplommon-puré, men det har inte gjort någon större skillnad. Det har nu gått en månad och det ser fortfarande likadant ut. Vi har frågat på BVC om detta, men dom säger att det är fullt normalt. Han verkar inte själv må dåligt eller ha ont i magen av det, men man blir ändå lite fundersam. Någon som varit med om något liknande och kanske har några bra tips på vad man kan göra? Eller ska jag bara låta det vara som BVC tycker?
Mvh, Nathalie