• Gert

Känner du någon SD-sympatisör?

Den senaste opinionsundersökningen visar att var fjärde väljare skulle rösta på SD om det vore val idag. Risken är alltså ganska stor att alla känner någon som är SD-sympatisör. Glad

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Känner du någon SD-sympatisör?
  • Gert
    Anonym (Tess) skrev 2015-09-11 20:31:37 följande:

Jag känner några som röstar på SD bland annat min man. Känner nog ingen som öppet står för det.

Fast hur många är det som öppet står för att de röstar på andra partier? Inte många. Jag har inte hört någon säga vad röstar på och det var innan SDs inträde på scenen. 
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-11 20:22:56 följande:

Ja, mina åsikter är inte kontroversiella för vanliga människor.

Vilka är "vanliga människor" menar du?
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-11 21:32:34 följande:
    Vilka är "vanliga människor" menar du?
    Om du måste fråga...
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-11 21:33:44 följande:

Om du måste fråga...

Japp, du går utanför ramarna för vad jag anser vara normalt tänkande. Därför väntar jag med spänning på din definition av vad du anser vara "vanliga människor".
  • Analysera mera

Ja, och det är som det är - det som oroar mig är att rasismen breder ut sig och får fotfäste i vårt land.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-09-11 22:28:32 följande:

Ja, och det är som det är - det som oroar mig är att rasismen breder ut sig och får fotfäste i vårt land.

Det är en missuppfattning eller skrämselpropaganda att rasism breder ut sig. Det är realism som breder ut sig i vårt avlånga land. 
    Give ´em Hell!
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-11 19:07:46 följande:

Själv vet ingen utom min egna familj att jag sympatiserar med SD.

Jo, hela Familjeliv.
    Gert skrev 2015-09-11 19:07:46 följande:

Alla mina arbetskollegor som till 90% består av invandrare vet inte att jag sympatiserar med SD.

Vågar du inte berätta det för dem?
    Gert skrev 2015-09-11 19:34:52 följande:

Nej, de flesta verkar skrämmas till tystnad.

Är man lättskrämd, så...
    Gert skrev 2015-09-11 20:07:16 följande:

Det är inte en självklarhet eller rättighet att andra människor måste veta vilket parti jag sympatiserar med.

Nej, självfallet inte - frågan är varför du drar dig ifrån att berätta?
    Gert skrev 2015-09-11 20:10:03 följande:

Det där är trams. Alla som inte är för fri invandring har något personligt agg mot andra människor - är det vad du menar? SD buntar inte ihop alla invandrare till en grupp. Du har läst för mycket svensk media och gått på deras propaganda mot SD.

Om det du säger är sant - varför talar de då om "muslimer" som en speciell människogrupp?
    Gert skrev 2015-09-11 20:22:56 följande:

Ja, mina åsikter är inte kontroversiella för vanliga människor.

Gert skrev 2015-09-11 20:34:15 följande:

Fast hur många är det som öppet står för att de röstar på andra partier? Inte många. Jag har inte hört någon säga vad röstar på och det var innan SDs inträde på scenen. 

Källor, tack!
    Gert skrev 2015-09-11 21:33:44 följande:

Om du måste fråga...

Bara besvara hennes fråga, vet jag!
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-11 22:33:43 följande:

Det är en missuppfattning eller skrämselpropaganda att rasism breder ut sig. Det är realism som breder ut sig i vårt avlånga land. 

Det är nog båda delarna, skulle jag gissa.
  • absoluteawesome

Jag känner massor.

Sambon, mina föräldrar, syster och hennes sambo, farmor, farfar, morfar, sambons bror pappa och mamma.

Och väldigt väldigt många vänner.

Och anledningen att jag vet det är för att dem står för det och har berättat.

• lövet2

Jodå, flera stycken. Ingen av dem är riktigt normala i huvudet, och det har gett mig vissa fördomar mot SD:are.

• Anonym (Jaaa)

Ja jag känner massor som sympatiserar med SD. Alla mina nya vänner som jag lärt känna sen jag flyttade till södra Sverige. Alla dessa vänner kommer från olika delar av Sverige, men vi har tillsammans upplevt en massa saker som vi inte anser att detta hör i hop med Sverige.

Men helt klart finns det i bekantskaps kretsen dem som aldrig skulle rösta på SD, men då har det heller aldrig bott i närheten ens av förorter till större städer. Inte heller läst tidningarna ordentligt, inte heller kollat upp var i kriminaliteten är som störst. Vilka som står för det flesta våldtäkterna, personrånen, inbrotten. Vad gör statsministerns parti för allt detta? Eller det andra så bra partierna?

Vad gör regeringen för våra gamlingar för att det ska få så bra det bara går innan tiden rinner ut?
    Vad gör regeringen för alla handikappade? Jo tar bort alla förmåner och handikaphjälp som behövs!!!!!!!!
    Vad gör regeringen för fattiga svenskar, studenter (bostads frågan)?
    Vad gör regeringen för alla uteliggare?
    Vad gör regeringen för fattiga svenska familjer?
    Vad gör regeringen för att se till att nya jobb tillkommer?
    Vad gör regeringen för våra ungdomar?
    Vd gör regeringen för att nya bostäder byggs?

Det enda som görs är att det som redan är rika och har bostad, jobb går vidare, resten av folket har ingen betydelse.

Jag röstade tidigare på sossarna, men från det Göran Persson förstörde denna parti så ändrade jag min röst tänkande.

• Stella was a diver

Ja, har en i släkten som röstar på SD. Han är en person med rejäl offermentalitet, klara begränsningar i sin förmåga att resonera och har ett fängelsestraff bakom sig. Han bidrar absolut till mina fördomar om de som röstar på SD.

Svar på tråden Känner du någon SD-sympatisör?