Alexi skrev 2015-09-12 15:39:55 följande:
Men då kommer ju i princip din man vara ensamstående med barnet så då kanske han lika gärna kan ha ensam vårdnad.
Jag blir liksom nyfiken, hur ska din kropp klara av att vara gravid, föda barnet, och vara förälder?
Jag vet inte hur min kropp kommer klara påfrestningarna. Det är väldigt riskfyllt för mig att vara gravid men vi har diskuterat det noga innan vi valde att försöka. I dagsläget är min kropp inte alls förtjust i att vara gravid.
Min "normala" värk som jag är van vid är betydligt bättre som gravid men däremot har jag väldiga grav.komplikationer redan. Foglossning började jag få bekymmer med i v8 redan och började känna av sammandragningar tidigare i veckan och har nu även det flera gånger om dagen. Är väldigt trött men jag kämpar på.
Som tur är har jag också bra dagar trots min sjukdom så även om jag inte orkar vara så fysiskt aktiv som andra föräldrar så kommer jag naturligtvis att lägga all den energi och ork jag har på barnet. Jag kommer alltid vara hemma och barnet kommer aldrig behöva sakna något då vi faktiskt är två om att göra detta. Tror inte många barn har båda sina föräldrar hemma mestadelen av tiden i början eller slipper långa dagar på dagis när båda föräldrar börjar jobba. Vi försöker se det positiva med att jag är hemma och inte det negativa med att jag är sjuk.